هوندا سیویک هاچ بک 2022 معرفی شد

سیویک هاچبک 2022
سیویک هاچبک ۲۰۲۲

پس از رونمایی از نسخه سدان سیویک، کمپانی هوندا اعلام کرده بود که به زودی هوندا سیویک هاچ بک ۲۰۲۲ را روانه بازار می کند. حالا معرفی این خودرو انجام شده است و در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

هوندا با معرفی هوندا سیویک هاچ بک ۲۰۲۲ به دنبال جذب مشتریانی است که می خواهند خودرویی کوچک تر از نسخه سدان سیویک را داشته باشند، اما همان کیفیت و عملکرد را در آن ببینند. بازار هدف این خودرو مشتریان جوانی هستند که یک هاچ بک چابک و مدرن را می خواهند که البته در کلاس خودش جادار است و ظاهری متفاوت هم ارائه می دهد. بازخوردهای طراحی از نسخه سدان سیویک در زمان معرفی نمونه اولیه خوب بود و همین هوندا را مصمم کرد تا نسخه هاچ بک را هم بر همین مبنا طراحی کند. البته تفاوت هایی در طراحی نسخه سدان و هاچ بک می بینیم که به بررسی آن ها می پردازیم.

طراحی بدنه هوندا سیویک هاچ بک ۲۰۲۲

سیویک هاچ بک ۲۰۲۲ جلوپنجره متفاوتی نسبت به نسخه سدان دارد و طرح زمینه شش ضلعی مشکی رنگ در آن جای طرح افقی نسخه سدان را گرفته است. نکته دیگر مربوط به عقب خودروست؛ با توجه به این که، تغییر کلاس را در این خودرو داشته ایم منطقی است که فاصله محور عقب تا صندوق به میزان ۱۲.۴ سانتی متر کاهش داشته است و البته تغییراتی را در شیب عقبی سقف و بال داریم که آیرودینامیک این نسخه را ارتقا می دهد. تغییر شیبی که در سقف ذکر شد باعث شده است ظاهری اسپرت تر در این خودرو داشته باشیم. یکی دیگر از تفاوت ها مربوط به عقب خودروست. در نمای عقب طراحی چراغ ها به صورت پیوسته انجام شده و یک نوار ال ای دی دو چراغ را به هم متصل می کند، اما در نسخه سدان چراغ ها به صورت جداگانه دیده می شد.

مشخصات فنی هوندا سیویک هاچ بک ۲۰۲۲

سیویک هاچبک 2022
سیویک هاچبک ۲۰۲۲

برخلاف نسخه سدان، در سیویک هاچ بک ۲۰۲۲ جعبه دنده دستی را داریم. این خودرو در تریم اسپرت به جعبه دنده ۶ سرعته دستی مجهز می شود. در این نسخه خودرو مجهز به پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی خواهد بود که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۸ اسب بخار و نهایت گشاور ۱۸۷ نیوتن متر را دارد. البته نسخه دیگر ۱.۵ لیتر توربوشارژ با خروجی های ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور هم با این جعبه دنده قابل سفارش است.

هوندا سیویک هاچبک 2022
هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲

جعبه دنده CVT که در تمام تریم های نسخه سدان می بینیم در این نسخه هم برای تمام تریم های گزینه هاچ بک قابل سفارش است و در تریم های LX و EX-L تنها انتخاب برای انتقال قدرت همین نوع جعبه دنده است. علاوه بر تغییرات مربوط به بحث انتقال قدرت و پیشرانه، در سیویک هاچ بک ۲۰۲۲ به روزرسانی هایی را در سیستم تعلیق خودرو و شتاب گیری داشته ایم تا نسبت به نسخه سدان رانندگی اسپرت تری را در این خودرو تجربه کنید.

طراحی کابین هوندا سیویک هاچ بک ۲۰۲۲

کابین هوندا سیویک هاچبک 2022
کابین هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲

درون کابین یک طراحی متفاوت نسبت به آن چیزی که در سیویک های قبلی می دیدیم دیده می شود. طرحی لانه زنبوری سرتاسر داشبورد کشیده شده است که با دریچه های سیستم تهویه یکپارچه می شود و ظاهر کابین را متمایز می سازد. تریم های LX، اسپرت و EX-L صفحه نمایش ۷ اینچی را برای سیستم اطلاعات و سرگرمی خواهند داشت و صفحه نمایش ۷ اینچی دیگری جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد. در نسخه اسپرت تورینگ اندازه صفحه نمایش جلوآمپر به ۱۰.۲ اینچ می رسد و صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی در این تریم ۹ اینچی خواهد بود که همانند نسخه سدان این بزرگ ترین صفحه نمایش میانی در خودروهای تجاری نشان هوندا محسوب می شود که با سیستم حرفه ای صوتی Bose با ۱۲ بلندگو هماهنگ می شود. در این خودرو امکانات ایمنی مثل سیستم کمکی در ترافیک، سیستم کنترل سرعت در سرعت پایین، سنسور حرکتی جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی و سیستم رانندگی بین خطوط را می بینیم.

هوندا سیویک هاچبک 2022
هوندا سیویک هاچبک ۲۰۲۲

هنوز زمان دقیق عرضه هوندا سیویک هاچ بک ۲۰۲۲ مشخص نیست و قیمت این خودرو هم اعلام نشده است. البته انتظار می رود قیمت نسخه هاچ بک بیش تر از قیمت نسخه سدان، با شروع قیمت ۲۲.۶۹۵ دلار باشد. اگر اطلاعات قبلی در مورد برنامه های هوندا درست باشد، انتظار می رود سه ماه دیگر و در ماه سپتامبر این خودرو را در نمایندگی های هوندا ببینیم. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم نسخه جذاب تایپ R از این نسخه چه زمان توسط کمپانی هوندا به بازار می آید و چه مشخصاتی خواهد داشت.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

برای هوندا سیویک هاچ بک ۲۰۲۲ با دنده دستی چه مشخصات فنی‌ای داریم؟

این خودرو در تریم اسپرت به جعبه دنده ۶ سرعته دستی مجهز می شود. در این نسخه خودرو مجهز به پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی خواهد بود که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۸ اسب بخار و نهایت گشاور ۱۸۷ نیوتن متر را دارد. البته نسخه دیگر ۱.۵ لیتر توربوشارژ با خروجی های ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور هم با این جعبه دنده قابل سفارش است.

هوندا سیویک هاچ بک ۲۰۲۲ چه امکانات و آپشن های ایمنی‌ای دارد؟

در این خودرو امکانات ایمنی مثل سیستم کمکی در ترافیک، سیستم کنترل سرعت در سرعت پایین، سنسور حرکتی جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی و سیستم رانندگی بین خطوط را می بینیم.

در هوندا سیویک هاچ بک ۲۰۲۲ چه تغییرات طراحی‌ای را نسبت به نسخه سدان می بینیم؟

هوندا سیویک هاچ بک ۲۰۲۲ جلوپنجره متفاوتی نسبت به نسخه سدان دارد و طرح زمینه شش ضلعی مشکی رنگ در آن جای طرح افقی نسخه سدان را گرفته است. فاصله محور عقب تا صندوق به میزان ۱۲.۴ سانتی متر کاهش داشته است و البته تغییراتی را در شیب عقبی سقف و بال داریم که آیرودینامیک این نسخه را ارتقا می دهد. در نمای عقب طراحی چراغ ها به صورت پیوسته انجام شده است و یک نوار ال ای دی دو چراغ را به هم متصل می کند، اما در نسخه سدان چراغ ها به صورت جداگانه دیده می شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.