جنسیس G80 اسپرت مدل 2022 معرفی شد

جنسیس G80 اسپرت مدل 2022
جنسیس G80 اسپرت مدل ۲۰۲۲

به تازگی جنسیس، زیرمجموعه لوکس ساز هیوندای از جنسیس G80 اسپرت مدل ۲۰۲۲ پرده برداشته است که ویژگی های جذابی را نسبت به نسخه معمولی دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

جنسیس G80 به عنوان سدانی متوسط و لوکس با نسل دومش در سال گذشته معرفی شد و سبک جدید طراحی های جنسیس در این خودرو به کار رفت. طراحی جدید جنسیس پیشرفت این نشان کره ای را نشان می دهد و واکنش علاقه مندان به سبک جدید جنسیس بسیار خوب بود. کمپانی جنسیس با همین سبک کانسپت جنسیس X کوپه را معرفی کرد و نشان داد می خواهد این نوع طراحی را در سال های آینده در محصولاتش به کار برد. همچنین آن ها در سال جاری G80 الکتریکی را به عنوان اولین خودروی تمام برقی این نشان برای بازار چین معرفی کردند و حالا نوبت به نسخه اسپرت جنسیس G80 رسیده است.

طراحی بدنه جنسیس G80 اسپرت

جنسیس G80 اسپرت مدل 2022
جنسیس G80 اسپرت مدل ۲۰۲۲

نسخه اسپرت از جنسیس G80 به صورت اختصاصی با رنگ قرمز خاصی معرفی شده است که Cavendish Red نام دارد. برای رقابت با خودروهای هم‌کلاس، یعنی خودرویی مثل ب ام و سری ۵، آن ها تغییراتی را در طراحی سپر لحاظ کرده اند و ورودی های هوا در جلو بزرگ تر از نسخه معمولی طراحی شده اند. معمولاً در طراحی نسخه اسپرت خودروهای لوکس سعی می شود از میزان قطعات کرومی و زرق و برق در طراحی کاسته شود، اما جنسیس در G80 اسپرت همان میزان لوکس بودن را ارائه می دهد که در نسخه معمولی دیده بودیم.

جنسیس G80 اسپرت مدل 2022
جنسیس G80 اسپرت مدل ۲۰۲۲

برای این مدل رینگ های ۲۰ اینچی مخصوصی طراحی شده است که طراحی پیچیده ای دارد و مشخص است که راندمان مثبت آیرودینامیک در طراحی رینگ لحاظ شده است و رنگ خاکستری تیره را در طراحی آن ها می بینیم. همچنین در تصاویر می بینیم که کلیپرهای ترمز قرمزرنگ در جلو و مشکی رنگ در عقب ترکیب رنگی جالبی را با رنگ بدنه و رینگ ها به وجود آورده است و باعث می شود نسخه اسپرت بیش تر از نسخه معمولی متمایز شود. در نسخه اسپرت نسل قبل G80 چهار خروجی اگزوز را می دیدیم، اما این نسخه همانند نسخه معمولی نسل جدید تنها دو خروجی اگزوز دارد. به غیر از موارد ذکرشده تغییر دیگری را در این نسخه نمی بینیم و باقی المان های طراحی بی تغییر مانده اند.

طراحی کابین جنسیس G80 اسپرت

کابین جنسیس G80 اسپرت مدل 2022
کابین جنسیس G80 اسپرت مدل ۲۰۲۲

درون کابین روکش چرم مشکی قرمز را در قطعات مختلف از جمله داشبورد، صندلی و رودری ها می بینیم و تودوزی قرمزرنگ در قسمت های مشکی هماهنگی رنگی خوبی را در این خودرو به وجود آورده است. در قسمت هایی از فرمان و داشبورد قطعات آلومینیومی و فیبرکربنی دیده می شود و دیگر المان ها از همان چیزی هستند که در نسخه معمولی دیده می شد. در این خودرو آخرین نسخه از سیستم های اطلاعات و سرگرمی جنسیس را داریم و جلوآمپر دیجیتال به صورت استاندارد در G80 اسپرت دیده می شود. علاوه بر این، تمامی امکانات لوکسی که در نسخه معمولی دیده می شد هم در این خودرو به کار رفته است که شامل امکانات ایمنی خوبی مثل سیستم جلوگیری از تصادف، ترمز هوشمند، کروز کنترل تطبیقی، رادار رانندگی بین خطوط و… می شود.

مشخصات فنی جنسیس G80 اسپرت

مشخصات کامل فنی این خودرو زمانی نزدیک به عرضه توسط کمپانی اعلام خواهد شد، اما در حال حاضر، جنسیس تأیید کرده است که این نسخه مجهز به سیستم چرخش چرخ های عقب خواهد بود که باعث می شود فرمان پذیری بهتر را در این خودرو ببینیم. در مورد میزان زاویه چرخش چرخ های عقب هنوز عددی اعلام نشده است، اما باید یادآور شد که برترین خودروساز در ارائه این تکنولوژی مرسدس بنز است که بیش ترین زاویه چرخش چرخ های عقب را در مرسدس بنز اس کلاس ارائه می دهد.

انتظار می رود جنسیس G80 اسپرت مجهز به پیشرانه ۳.۵ لیتر V6 تویین توربو شود که توان تولید نهایت قدرت ۳۷۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر را دارد. در عکس های منتشرشده نشان ۴WD را روی بدنه می بینیم که نشان می دهد این خودرو چهار چرخ محرک خواهد بود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

چه امکانات ایمنی‌ای در جنسیس G80 اسپرت مدل ۲۰۲۲ دیده می شود؟

تمامی امکانات لوکسی که در نسخه معمولی دیده می شد در این خودرو هم به کار رفته است که شامل امکانات ایمنی خوبی مثل سیستم جلوگیری از تصادف، ترمز هوشمند، کروزکنترل تطبیقی، رادار رانندگی بین خطوط و… می شود.

چه ویژگی فنی منحصر به فردی در جنسیس G80 اسپرت داریم که در نسخه معمولی وجود نداشت؟

جنسیس تأیید کرده است که این نسخه مجهز به سیستم چرخش چرخ های عقب خواهد بود که باعث می شود فرمان پذیری بهتر را در این خودرو ببینیم. در مورد میزان زاویه چرخش چرخ های عقب هنوز عددی اعلام نشده است، اما باید یادآور شد که برترین خودروساز در ارائه این تکنولوژی مرسدس بنز است که بیش ترین زاویه چرخش چرخ های عقب را در مرسدس بنز اس کلاس ارائه می دهد.

مشخصات فنی احتمالی برای جنسیس G80 اسپرت مدل ۲۰۲۲ چگونه است؟

انتظار می رود جنسیس G80 اسپرت مجهز به پیشرانه ۳.۵ لیتر V6 تویین توربو شود که توان تولید نهایت قدرت ۳۷۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر را دارد. در عکس های منتشرشده نشان ۴WD را روی بدنه می بینیم که نشان می دهد این خودرو چهار چرخ محرک خواهد بود.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.