پژو پارس آپشنال؛ خودرویی که به خط تولید نرسید + مشخصات فنی

پژو پارس
اطلاعات به دست آمده نشان می دهد نسخه ای پژو پارس در کشور تولید شده که ز نظر امکانات رفاهی و فنی نسبت به سایر نمونه ها تکمیل تر بوده است. اما بعد از بیش از ۳ سال هنوز این خودرو به خط تولید ایران خودرو نرسیده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

چند روز پیش مدیران ارشد شرکت «کروز» در نشست خبری اعلام کردند که چند سال پیش، نمونه ای از پژو پارس را به ایران خودرو فرستادند و امکانات بیشتری را بر برخی اصلاحات بر روی اعمال کردند. اما پس از بررسی ها و جلسات مختلف، ایران خودرو اعلام کرد که فعلا برنامه ای برای نسخه کاملتر پژو پارس ندارد و در شرایط فعلی، نیازی به حضور چنین امکاناتی بر روی این سدان قدیمی نیست. مدیران کروز گفتند که فرایند ارتقای پژو پارس توسط واحد تحقیق و توسعه این شرکت انجام شد و امکان آن وجود داشت که با کمی هزینه بیشتر، مالکان پژو پارس خودرویی کاملتر و به روزتر را در اختیار داشته باشند. اما همچنان شاهد هستیم که بعد از بیش از ۳ سه سال، هنوز ایران خودرو به منطقی برای تولید پژو پارس آپشنال نرسیده و از آن طرف به خاطر مشکلات اقتصادی و وجود تحریم، برخی امکانات رفاهی و ایمنی از محصولات خود حذف کرده است.
خبرنگار پایگاه خبری «اسب بخار» در نشست خبری خواست تا مدیران کروز تغییرات اعلام شده بر روی پژو پارس را نام ببرند. به گفته مدیران این شرکت پژو پارس آپشنال ویژگی های زیر را داشته است:


جلو آمپر جدید با نمایشگر بزرگتر
کامپیوتر سفری به روزتر
غربیلک فرمان با کروز کنترل
انتقال بوق بر روی فرمان
نمایشگر ۷ اینچی لمسی
پخش DVD
دوربین عقب
رهیاب ماهواره ای
تقویت ۱۰% سیستم ترمز
دسته راهنمای جدید
پیشرانه TU5 ارتقا یافته با مصرف سوخت کمتر و قدرت بیشتر


در حال حاضر پژو پارس های تولیدی ایران خودرو دارای دو کیسه هوا، پشتی صندلی برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث و… هستند و پیشرانه هایی چون TU5 و XU7 بر رویشان نصب می شود. برخی امکانات دیگر نیز به صورت محدود در پژو پارس های ایران خودرو دیده می شوند که عبارتند از: جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک استپ گیت برای نمونه LX (TU5)، آینه های تاشو برقی، ترمز عقب دیسکی و رینگ آلومینیومی.
برخی نمایشگاه داران، نمایندگی ها و دلالان نیز پس از تحویل پژو پارس های ایران خودرو امکاناتی نظیر نمایشگر لمسی، کروز کنترل، استارت دکمه ای، روکش صندلی چرم و گرمکن صندلی را به صورت غیر رسمی بر روی این خودروی پرفروش نصب می کنند.
لذا در صورتی که اگر قرار بر ادامه دار بودن تولید پژو پارس است، ایران خودرو می تواند با نصب امکانات بیشتر بر روی این خودرو محبوبیت این سدان قدیمی را همچنان در ایران حفظ کند.

پایگاه خبری اسب بخار

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.