نیسان X-Terra مدل 2021 در بازار خاورمیانه رونمایی شد

نیسان X-Terra 2021

شرکت «نیسان»، که در بازار خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیج فارس حضور پررنگی دارد، به تازگی از نسخه جدید “X-Terra” در خاورمیانه رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پس از موفقیت نسل جدید «پاترول» در بازار خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیج فارس، اکنون شرکت نیسان از نسخه جدید دیگر شاسی بلند خود با نام X-Terra در بازار خاورمیانه رونمایی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777
نیسان X-Terra 2021

این خودرو که در سایر بازارهای جهانی با نام “Terra” شناخته می شود، بر پایه شاسی بلند «ناوارا ۲۰۲۱» طراحی و تولید شده است. با وجود این که شاکله نیسان X-Terra بدون تغییر باقی مانده، اما تغییرات ظاهری گسترده ای را در داخل و بدنه خودرو شاهد هستیم.

طراحی بدنه

نیسان X-Terra 2021

از جنبه طراحی بدنه، المان های مشابهی از سایر خودروهای نیسان همچون جلوپنجره Vشکل مانند پاترول، سپر برآمده و چراغ های روز Cشکل را شاهد هستیم. در قسمت عقب خودرو ظاهر جعبه ای حفظ شده و چراغ های دوتکه به همراه زه کرومی روی صندوق، ظاهر قسمت عقبی را تکمیل کرده اند. نیسان X-Terra جدید با ۷ رنگ مختلف به بازار خاورمیانه عرضه خواهد شد.

نیسان X-Terra 2021

کابین

در کابین خودرو همانند بدنه شاهد تغییرات ظاهری گسترده ای هستیم که ظاهر آن را مدرن تر کرده است. به گفته نیسان، شاسی بلند X-Terra در بحث راحتی سرنشینان در کلاس خود بهترین است. صندلی های مخصوص Zero Gravity آسایش و راحتی را برای سرنشینان ردیف اول و دوم فراهم می آورند.

نیسان X-Terra 2021

 افزون بر این، با استفاده از شیشه های آکوستیک، از ورود و نفوذ صداهای نابه‌هنجار به داخل کابین جلوگیری می شود. در نگاه اول به کابین خودرو، بیش از هر چیز ظاهر ساده و جذاب داشبورد به همراه نمایشگر ۹ اینچی لمسی سیستم سرگرمی، توجه بیننده را به خود جلب می کند. نمایشگر دیگری نیز برای پشت آمپر دیجیتالی تعبیه شده است.

نیسان X-Terra 2021

 جانمایی کانال های سیستم تهویه در قسمت بالایی داشبورد نیز از نکات جالب طراحی کابین به شمار می رود. افزون بر این ها، فرمان کف تخت سه پره به همراه درگاه های USB-C و USB-A ظاهر کابین را تکمیل می نمایند.

ویژگی های فنی

نیسان X-Terra با پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر به بازار خاورمیانه عرضه می شود. این پیشرانه ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده ۷ سرعته خودکار به تمامی چرخ ها صورت می گیرد. همچنین در سیستم انتقال قدرت از قفل دیفرانسیل استفاده شده است تا خودرو در آفرود عملکرد بهتری داشته باشد.

ایمنی

نیسان X-Terra 2021

افزون بر طراحی بدنه و کابین، نیسان X-Terra از نظر ایمنی نیز به روزرسانی شده است. در تریم بالارده پلاتینیوم از ویژگی هایی همچون هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور، هشدار تصادف از جلوی هوشمند، هشدار خروج در تقاطع از عقب، هشدار هوشیاری راننده و ترمز اضطراری خودکار در حالت استاندارد استفاده شده است.

نیسان X-Terra از ماه آینده در بازار خاورمیانه عرضه خواهد شد.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.