نسل بعدی خودروهای کوچک فیات – کرایسلر بر روی پلت فرم پژو – سیتروئن ساخته می شوند

نسل بعدی خودروهای کوچک فیات - کرایسلر بر روی پلت فرم پژو - سیتروئن ساخته می شوند

کمی عقب تر، به ماه جولای که بازگردیم، دیدیم که «فیات – کرایسلر» و «پژو – سیتروئن» نام اتحاد جدید خود را اعلام کردند. این دو شرکت بزرگ همچنان در حال مذاکره بر سر جزییات اتحاد «استلانتیس» هستند. اسناد نهایی این پروژه باید تا سه ماهه نخست سال آینده آماده شده باشند. اما به ظاهر، میوه های اولیه این همکاری زودتر از آن چه فکرش را می کردیم آماده بهره برداری شده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

گزارش جدیدی به دست آمده که نشان می دهد، خودروساز ایتالیایی – آمریکایی با یک چرخش به سمت فرانسوی ها، قصد دارد از پلت فرم PSA برای نسل بعدی خودروهای کوچکش استفاده کند. این ساختار، که تحت عنوان پلت فرم مدولار مشترک (CMP) در پژو – سیتروئن شناخته می شود، قبلاً در تعدادی از خودروهای اروپایی کوچک مورد استفاده قرار گرفته است. خودروهایی همچون پژو ۲۰۸، دی اس ۳ کراس بک و اوپل کورسا. ساختار نام برده می تواند به طور همزمان، به عنوان پلت فرم خودروهای سوختی و الکتریکی مورد بهره برداری قرار گیرد.

بنا به گزارش “Automotive News”، فیات – کرایسلر در اواخر ماه جولای نامه ای به تأمین کنندگان خود فرستاده و در آن، خواستار توقف فوری هرگونه تحقیق، توسعه و کار فنی بر روی خودروهای کامپکت شده است! همان خودروهایی که در اروپا با سگمنت B شناخته می شوند. این نامه به دنبال یک اطلاع رسانی مشابه از فیات – کرایسلر در ماه مارس امسال فرستاده شده است که در آن از تأمین کنندگان خود خواسته بود پروژه های تحقیق و توسعه (R & D) را بر روی محصولات کامپکت آلفارومئو، فیات، لانچیا و جیپ متوقف کنند.

شکی وجود ندارد که تصمیم فیات – کرایسلر در استفاده از پلت فرم CMP، صرفه جویی قابل توجهی را برای این گروه خودروسازی به ارمغان می آورد. در این میان، یک پرسش جالب برای ما پیش می آید! آیا نسل بعدی جیپ رنگید هم به پلت فرم اختصاصی PSA کوچ می کند؟ قطعاً هنوز برای پاسخ به این پرسش اندکی زود است، اما چنین حرکتی را می توان کاملاً در راستای اهداف جیپ برای الکتریکی کردن نسل بعدی رنگید دانست.

همچنین بد نیست بدانید که فیات – کرایسلر در سال گذشته رسماً اعلام کرد که قصد دارد از بازار خودروهای کوچک خداحافظی کند و تمرکز خود را بر روی خودروهای کامپکت و ساب کامپکت در بازار اروپا بگذارد. این تصمیم با توجه به جایگاه نخست فیات – کرایسلر در سگمنت A خودروهای اروپا، اندکی تعجب برانگیز به نظر می آید، اما این گروه خودروسازی معتقد است که منافع بیش تری در تولید خودروهای سگمنت B و C وجود دارد!

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.