ساخت نسخه هیبریدی گلف GTI به دست کارآموزان فولکس واگن

ساخت نسخه هیبریدی گلف GTI به دست کارآموزان فولکس واگن

«فولکس واگن گلف GTI» بدون شک، یکی از سلاطین بی چون و چرای صنعت خودروسازی است. اکثر مردم جهان این خودرو را می شناسند و با انواع نسل های آن خاطره دارند. اما گلفی را تصور کنید که توسط «جیوجیارو» طراحی شده باشد و با نام “VW Golf GTE HyRacer” به تولید برسد. شنیدن شایعه اش هم جذاب و هیجان انگیز به نظر می رسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

چنین نامی بیش تر به خودروهای مورد علاقه «جرمی کلارکسون» شباهت دارد! هر چند که این طور نیست. خودرویی که امروز قصد معرفی آن را داریم حاصل تلاش یک تیم موفق از دوره کارآموزی Autostadt در ولفسبورگ است. کارآموزان حرفه ای «فولکس واگن» با چند ماه کار بر روی یک دستگاه گلف GTI، توانستند این خودرو را به سبک دلخواه خود شخصی سازی کنند.

این گروه که با کانسپت “HyRacer” روی کار آمدند، فلسفه نام گذاری محصول خود را این چنین توصیف می کنند. پیشوند Hy از واژه Hybrid گرفته شده و به دو نیرو بودن این خودرو اشاره دارد. واژه Racer هم ژن موتور اسپرت نهفته در روح این خودرو را در بر می گیرد. «یک روز در هر سال، طرف داران سرسخت برند فولکس واگن و به خصوص هواداران گلف GTI، به ملاقات یکدیگر می روند تا به تبادل ایده های خود بپردازند و سنت هواداری خود را جشن بگیرند.» این جمله را «جورجن استکمن»، عضو هیئت مدیره فروش فولکس واگن، می گوید. او در ادامه اضافه می کند: «نه تنها هواداران، بلکه حتا کارآموزان ما نیز در طول سال، چشم های خود را به این روز خاص دوخته اند.»

ساخت نسخه هیبریدی گلف GTI به دست کارآموزان فولکس واگن

در حالی که هیبرید بودن این هاچ بک قطعی به نظر می رسد، هنوز بسیاری از جزییات فنی آن منتشر نشده است. البته با اطمینان می توان گفت که خروجی این پیشرانه ترکیبی را احتمالاً قدرت ۲۴۸ اسب بخاری (۱۸۵ کیلو واتی) تشکیل می دهد. اما در خصوص گشتاور، ما علاقه مندیم که عدد نهایی آن را نه با پیش داوری، بلکه به صورت قطعی از سوی تیم سازنده خودرو بشنویم. هر چند جای نگرانی وجود ندارد، چراکه قطعاً عملکرد این خودروی پرفورمنس بالا جای شک و تردید باقی نمی گذارد.

جدا از پیشرانه هیبریدی اش، این گلف GTI سفارشی با کیت بدنه ای جدید همراه شده است. کیت بدنه ای که ساخته دست بچه های تیم کارآموزی است و اسپلیتر جلو، گلگیرهای پف کرده، دیفیوزر عقب و اسپویلر سقفی را در بر می گیرد. این اسپویلر سقفی به چراغ ترمز فولکس واگن آرتئون مجهز شده است. همزمان با حجیم شدن بدنه، رینگ های ۱۹٫۰ اینچی مشکی با دیزاین جدید نیز خودنمایی می کنند. با چند دقیقه نگاه کردن به این خودرو نمی توان زحمت چندماهه تیم اجرایی در ساخت آن را درک کرد. تیمی که از دل آن استعدادهای درخشانی کشف می شوند و می توانند آینده فولکس واگن را متحول کنند.

ساخت نسخه هیبریدی گلف GTI به دست کارآموزان فولکس واگن

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.