معرفی ویدیویی “بیسو T5” در نمایشگاه خودروی تهران ۹۷


شرکت سیف خودرو که به عنوان شریک تجاری “بیسو” در ایران شناخته می شود، در سومین دوره از نمایشگاه خودروی تهران با کراس اوورهای چینی T3 و T5 حاضر شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سیف خودرو که در شهر آفتاب دومین مرحله ی پیش فروش بیسو T5 و T3 را آغاز کرده بود، امکان تست درایو را برای مشتریان خود فراهم کرد و در چهار روز نمایشگاه، دو دستگاه خودرو را محوطه ای خاص در اختیار علاقه مندان می گذاشت. با توجه به اینکه نشان بیسو در ایران تازه وارد است و هنوز خودروهای آن وارد جاده های کشور نشده، بدیهی است که برگزاری تست درایو و حضور نمایشگاهی برای سیف خودرو می تواند اتفاقات مثبت را رقم بزند.
بیسو T5 در میان محصولات این خودروساز چینی به عنوان یک کراس اوور ۷ نفره شناخته می شود. این خودرو که با توجه به امکانات و کیفیت در رده ی کراس اوورهای لوکس چینی قرار دارد، در بحث طراحی سبک اروپایی را در پیش گرفته و باعث شده تا برخی این خودروی ۷ نفره را به چشم یک ون خانوادگی ببیند. اما شاید برایتان جالب باشد که در چند سال گذشته، اروپایی ها سبکی از کراس اوورهای ۷ نفره را به بازار جهانی معرفی کرده اند که به خاطر رفتن به سوی کاربردی بودن محصولات، خودروهای شبه شاسی بلندشان تشابه هایی با ون های خانوادگی هم دارد. از سال ۲۰۱۸ این سبک طراحی کم کم به سمت کره، ژاپن و چین آمد و امروز شاهد هستیم که برخی شرکت ها مانند میتسوبیشی، هیوندای و… خودروهایی با این سبک طراحی به بازار عرضه کرده اند.
این مدل از طراحی و ساخت خودرو که ترکیبی از اصول یک کراس اوور با پوزه ی کوچک(کاپوت شیبدار و کوتاه) در خودروی رنو اسپس دیده می شود. رنو اسپس تنها به تعداد سه دستگاه وارد کشور شده و به عنوان تشریفات رنو در ایران استفاده می شود.
اما بیسو T5 به عنوان یک کراس اوور ۷ نفره ی کاربردی، همچنان یک خودروی تک دیفرانسیل جلو است و فعلا حتی در بازار چین خبری از نمونه چهار چرخ محرک آن نیست. این خودرو به پیشرانه ی ۱٫۵ لیتری توربو ۱۵۰ اسب بخار با گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر مجهز است و توان آن از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته به چرخ های جلو می رسد. وجود جعبه دنده ی AT در T5 باعث شده تا هزینه های نگهداری از آن به مراتب کمتر بسیاری از رقبا باشد و از سویی عملکردی قابل قبولتر در سهولت رانندگی داشته باشد. اما بدیهی است که جعبه دنده های AT نمی توانند شتابگیری مانند نمونه های دو کلاچه داشته باشند.
وجود امکاناتی نظیر رادار خطی، رادار نقطه کور، سقف پانارومیک، ۸ کیسه هوا، سیستم تهویه مستقل و اتوماتیک، ۷ صندلی، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک جلو و عقب، استارت دکمه ای، سامانه ی کمکی پارک هوشمند، کروزکنترل، کامپیوتر سفر، سیستم صوتی و تصویری حرفه ای، سنسور نور و باران، صندلی برقی راننده و شاگرد، گرمکن صندلی های جلو، ترمز پارک و اتوهلد، تریم داخلی چرم و… باعث می شود تا بیسو T5 بتواند رقابت خوبی را با هم کلاسان چینی خود داشته باشد.


شما مخاطبان می توانید برای تماشای ویدیوی تست و بررسی بیسو T3 و همچنین شتاب بیسو T3 بر روی لینک ها کلیک کنید.

پایگاه خبری اسب بخار

عکس های نمایشگاهی: عرفان حمیدی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.