معرفی شورولت اسپارک به عنوان ارزان ترین خودروی آمریکایی

شورولت اسپارک 2021
شورولت اسپارک

«داچیا ساندرو» سال ها به عنوان ارزان ترین خودروی بازار بریتانیا شناخته می شد، اما حالا رقیبی جدی و آمریکایی برای این خودرو معرفی شده است.

مدیران 777 مدیران 777

به تازگی کمپانی «شورولت» از مدل ۲۰۲۱ «اسپارک» پرده برداشته است که قیمت پایه ۱۳.۴۰۰ دلاری دارد. این خودرو با امکاناتی نظیر صفحه اطلاعات و سرگرمی ۷ اینچی با قابلیت اتصال اتو اندروید و اپل کارپلی، دوربین عقب و کیسه هوا، انتخابی به صرفه و خوب به نظر می رسد. همچنین با خواباندن صندلی های عقب ۷۷۰ لیتر فضای بار برای این خودرو محیا می شود که فضای قابل قبولی برای این خودروی کوچک محسوب می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

البته امکانات ذکرشده برای نسخه پایه اسپارک بود. در نسخه بالاتر با نام “۱LT”، که قیمت ۱۵.۳۰۰ دلاری دارد، رینگ های ۱۵ اینچی آلیاژی، ورود بدون کلید، هشداردهنده، فرمان با کنترل عملکرد آپشن ها، پاور ویندو و پاور لاک را داریم. نسخه دیگر، «اکتیو» نام دارد که با قیمت پایه ۱۶.۴۰۰ دلار امکان سفارش رنگ اختصاصی دارد و رینگ های مخصوصی را در این نسخه می بینیم. همچنین سیستم تعلیق در این خودرو پیشرفته تر عمل می کند و باربند و صندلی های چرم جلو را در این نسخه خواهیم داشت. اما بالاترین نسخه قابل سفارش برای اسپارک جدید “۲LT” است که علاوه بر امکانات ذکرشده در نسخه قبل، گرم کن صندلی های جلو و فرمان و صندلی هایی با روکش چرم را دارد.

در مورد مشخصات فنی تفاوتی ندارد که شما کدام تیپ را انتخاب می کنید، چراکه در تمام تیپ ها پیشرانه ۱.۴ لیتری DOHC 4 سیلندر خطی به کار رفته است. این موتور توان تولید حداکثر قدرت ۹۸ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۷ نیوتن متری را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. میزان مصرف سوخت برای نسخه دنده ای در شهر ۸.۱ لیتر تخمین زده می شود و در نسخه ای که به جعبه دنده CVT مجهز است مصرف به ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

به جز موارد ذکرشده نکته دیگری در مورد اسپارک جدید وجود ندارد و تنها دو رنگ نارنجی و آبی خاص به این مدل اضافه شده که به صورت آپشن قابل سفارش است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

شورولت اسپارک ۲۰۲۱ در نسخه پایه با چه قیمتی به فروش می رسد؟

اسپارک ۲۰۲۱ به عنوان ارزان ترین خودروی آمریکایی در بازارهایی مثل بریتانیا با قیمت پایه ۱۳.۴۰۰ دلاری به فروش می رسد.

شورولت اسپارک ۲۰۲۱ در نسخه پایه چه امکاناتی دارد؟

این خودرو با امکاناتی نظیر صفحه اطلاعات و سرگرمی ۷ اینچی با قابلیت اتصال اتو اندروید و اپل کارپلی، دوربین عقب و کیسه هوا، انتخابی به صرفه و خوب به نظر می رسد. همچنین با خواباندن صندلی های عقب ۷۷۰ لیتر فضای بار برای این خودرو محیا می شود که فضای قابل قبولی برای این خودروی کوچک محسوب می شود.

مشخصات فنی شورولت اسپارک ۲۰۲۱ چیست؟

در تمام تیپ ها پیشرانه ۱.۴ لیتری DOHC 4 سیلندر خطی به کار رفته است. این موتور توان تولید حداکثر قدرت ۹۸ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۷ نیوتن متری را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. میزان مصرف سوخت برای نسخه دنده ای در شهر ۸.۱ لیتر تخمین زده می شود و در نسخه ای که به جعبه دنده CVT مجهز است مصرف به ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.