فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت با 300 اسب بخار قدرت معرفی شد

فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت با 300 اسب بخار قدرت معرفی شد

شرکت «فولکس واگن» به تازگی از «گلف GTI کلاب اسپرت» با تغییرات فنی گسترده رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اولین بار در سال ۲۰۱۶ بود که فولکس واگن نسخه قدرتی گلف GTI با نام «کلاب اسپرت S» را معرفی کرد. این خودرو در آن زمان توانست به رکورد سریع ترین خودروی دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگ رینگ دست یابد. اکنون پس از معرفی نسل هشتم هاچ بک محبوب گلف، فولکس واگن مشغول به توسعه سبد نمونه های مختلف این خودرو شده است. در همین راستا، فولکس واگن از نسخه قدرتمند GTI کلاب اسپرت با تغییرات وسیع در پیشرانه، سیستم ترمز، سیستم تعلیق و فرمان پذیری رونمایی کرده است.

ویژگی های فنی فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت

فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت با 300 اسب بخار قدرت معرفی شد

زیر کاپوت خودرو پیشرانه قدرتمند ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ قرار گرفته است. این پیشرانه ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در مقایسه، نسخه استاندارد گلف GTI، ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. افزایش قدرت و گشتاور پیشرانه به لطف تغییر در برنامه ریزی ECU، اینترکولر بزرگ تر و توربوی کانتیننتال به دست آمده است.

فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت با 300 اسب بخار قدرت معرفی شد

 بدین ترتیب، گلف کلاب اسپرت از نزدیک ترین رقبای خود یعنی «هیوندای i30» و «ولوستر N» نیز قدرتمندتر است. فولکس واگن گلف GTI منحصراً با جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه عرضه می شود و انتقال قدرت به چرخ های جلو صورت می گیرد. با این تفاسیر، سرعت گیری فولکس واگن گلف GTI Clubsport زیر ۶ ثانیه انجام می شود و بیشینه سرعت نیز به صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. شایان ذکر است که جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه مورد استفاده در این خودرو، از ضرایب دنده کوتاه تری نسبت به نسخه GTI استاندارد بهره می برد.

 در مدل جدید گلف از سیستم مدیریت دینامیک خودرو استفاده شده که کنترل دیفرانسیل الکترومکانیکی قفل شونده متغیر و کمک فنرهای فعال را بر عهده می گیرد. دیفرانسیل متغیر جدید جایگزین سیستم انتقال قدرت XDS شامل دیفرانسیل الکترونیکی در نسخه استاندارد شده است. افزون بر این، میزان توزیع گشتاور در دیفرانسیل جدید با توجه به حالت رانندگی انتخابی توسط راننده متغیر خواهد بود. به گفته تیم مهندسی فولکس واگن، سیستم جدید کوچک ترین تغییرات در فرمان پذیری را شناسایی و از کم‌فرمانی رایج در خودروهای دیفرانسیل جلو جلوگیری می کند. سیستم تعلیق نسخه کلاب اسپرت نسبت به مدل معمولی ۱۵ میلی متر ارتفاع کم تر دارد و در چرخ های جلو از زوایه کمبر مثبت (به منظور بهبود فرمان پذیری) استفاده شده است.

فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت با 300 اسب بخار قدرت معرفی شد

سیستم فرمان پذیری خودرو نیز به روزرسانی شده تا در پیچ ها عملکرد سریع تری را به نمایش بگذارد. پایه طبق های عقب، دسته موتورها، بلبرینگ های ضربه گیر و فنرها از جمله قطعاتی هستند که با نمونه به روزرسانی شده تعویض شده اند. مهندسان فولکس واگن ۱۵ حالت رانندگی مختلف را بین حالت اسپرت و کامفورت طراحی کرده اند که شامل ویژگی جدید برای پیست نوربرگ رینگ نیز می شود. بدین ترتیب، رانندگانی که بخواهند خودروی‌شان را در جهنم سبز آزمایش کنند، می توانند از این حالت رانندگی مخصوص استفاده نمایند. در این حالت، سیستم تعلیق نسبت به مود اسپرت نرم تر شده تا خودرو برای سطح چالش برانگیز آسفالت پیست نوربرگ رینگ، پایداری لازم را داشته باشد. در نهایت، سیستم ترمز فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت نیز با کلیپرهای ترمز دو پیستون تقویت شده است. افزون بر این، سیستم ABS و کنترل پایداری نیز به منظور ارائه بهترین عملکرد و افزایش آستانه تحمل، به روزرسانی شده اند تا ترمزگیری خودرو بهبود یابد.

تغییرات ظاهری

فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت با 300 اسب بخار قدرت معرفی شد

تشخیص دادن نسخه کلاب اسپرت فولکس واگن گلف GTI از نسخه استاندارد کار دشواری نیست. با وجود تغییرات ظاهری ای همچون سپرجلوی جدید با طراحی لانه زنبوری مشبک، تیغه های همرنگ بدنه روی سپر و باله عقب های گلاس تیره، می توان نسخه کلاب اسپرت را شناسایی کرد. خودرو در حالت استاندارد با رینگ های پنج پره ۱۸ اینچی عرضه می شود، اما رینگ های ۱۹ اینچی نیز به صورت آپشنال قابل سفارش هستند. در قسمت عقب نیز از دو خروجی اگزوز دایره ای شکل و دیفیوزر اسپرت استفاده شده است.

فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت با 300 اسب بخار قدرت معرفی شد

در کابین خودرو، طراحان فولکس واگن از پوشش دورنگ با دوخت قرمز برای صندلی ها و رودری ها استفاده کرده اند. پوشش ArtVelours به صورت استاندارد در کابین استفاده شده، اما روکش چرمی نیز به صورت آپشنال قابل سفارش است. دوخت قرمز علاوه بر صندلی ها، روی فرمان، زیردستی و کف پایی ها نیز استفاده شده است. نصب دو نمایشگر دیجیتالی برای سیستم سرگرمی و پشت آمپر دیجیتالی به همراه سیستم روشنایی مخصوص با رنگ های مختلف، ظاهر کابین را تکمیل کرده است. تاکنون تاریخ عرضه دقیق و قیمت فولکس واگن گلف کلاب اسپرت منتشر نشده است. گلف GTI استاندارد با قیمت پایه ای ۲۹.۳۹۵ هزار دلار معرفی شده بود.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops / Motor1 / Top Gear

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.