فروش عجیب لندویند X5 !

فروش عجیب لندویند X5 !
به تازگی در فضای مجازی آگهی های فروش حواله ی یک خودروی چینی جدید منتشر شده است. لندویند X5 یک کراس اوور چینی است که گویا به صورت وارداتی به بازار می آید و قرار است که با توجه به ترخیص خودروهای مانده در گمرک، در ابتدای سال آینده در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وقتی با صاحبان آگهی های فروش حواله های لندویند X5 تماس می گیرد، می گویند که این خودروها توسط “شهر خودرو” و “بازرگانی موحد” به ایران آمده اند و قرار است که به صورت وارداتی و با مدل سال میلادی در اختیار مشتریان قرار بگیرد. اما سوال اینجاست که چه زمانی فروش حواله های X5 انجام شده و چرا هیچ اطلاعیه ی رسمی از جانب این شرکت برای فروش کراس اوور لندویند اعلام نشده است؟
از سویی با توجه به اینکه شهر خودرو همکاری خود را برای سناباد خودرو جهت تولید محصول در خراسان آغاز کرده است، احتمال داده می شود که لندویند X5 در آینده ی نزدیک در آن خط تولید مونتاژ شود. نشان لندویند جز پروژه هایی بود که در ابتدا ریگان خودرو به سراغ آن رفت و برنامه داشت تا تولید محصولات آن را در ایران انجام دهد.
نشان لندویند در سال ۲۰۰۵ میلادی توسط JMC در چین تاسیس شد. این خودروساز چینی تمرکز خود را در تولید محصولات شاسی بلند و کراس اوور گذاشته و در این سال گاهی به خاطر کپی برداری واضح و بدون اجازه از محصولات معروف اروپایی، شکایت های رسمی را در دادگاه های جهانی تجربه کرده است. حال شاهد هستیم که لندویند X5 به عنوان یکی از کراس اوورهای به نسبت مطرح این خودروساز چینی قرار است در هفته های جاری از گمرک ترخیص شود و گویا به صورت CBU در اختیار مشتریان ایرانی قرار بگیرد. اما سوال اصلی اینجاست که آیا شهر خودرو و بازرگانی موحد مجوزهای لازم جهت پیش فروش و فروش حواله های این خودرو را از نهادهای مربوطه دریافت کرده اند و می توانند بحث خدمات پس از فروش این خودرو را پشتیبانی کنند؟

لندویند X5 به یک پیشرانه ی دو لیتری توربو ۱۹۰ اسب بخار با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر مجهز است و توان آن از طریق یک جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. البته که در نمونه های خاصی از X5، قابلیت انتقال قدرت به چهار چرخ نیز وجود دارد. البته که چند وقتی است کمپانی لندویند نمونه ی پلاس X5 را هم به بازارهای مورد نظر معرفی کرده و این بار امکان انتخاب پیشرانه ی ۱٫۵ لیتری توربو ۱۵۰ اسب بخار را هم برای مشتریان فراهم نموده است. این پیشرانه ی ضعیفتر می تواند از طریق یک جعبه دنده ی CVT توانش را به چرخ های جلو برساند. لندویند X5 پلاس در نمونه ی قویتر که به پیشرانه ی دو لیتری توربو ۱۹۰ اسب بخار مجهز است، به جای جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک اینبار از طریق جعبه دنده ی ۸ سرعته ی اتوماتیک توانش را به چرخ ها منتقل می کند.
لندویند X5 در نمونه ی فول آپشن به امکاناتی نظیر ۴ کیسه ی هوا، سنسور نور، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، کنترل سرعت در سراشیبی، کروزکنترل، تریم داخلی چرم مصنوعی، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف، آینه های تاشو برقی و… مجهز است.
هنوز مشخص نیست که شهر خودرو و بازرگانی موحد این خودرو را با کدام مشخصات فنی و سطح امکانات به بازار ایران آورده اند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.