ریگان خودرو تعهدات کوپا T210 سال 97 را ایفا می کند

ایفای تعهدات شرکت ریگان خودرو کوپا T210
ایفای تعهدات شرکت ریگان خودرو کوپا T210

به گفته یکی از خریداران حواله های کوپا T210 ، مدیران شرکت ریگان خودرو اذعان نموده اند که برای تامین برخی قطعات با محدودیت مواجه شده اند و همین امر باعث تاخیر در تولید و تحویل خودروها گردیده است. به همین منظور و با وصول درخواست تعداد کثیری از مخاطبان، بر آن شدیم تا با بررسی های بیشتر، صحت این موضوع را به منظور کشف حقیقت و حل مسئله تعهدات کوپا T210 شرکت ریگان خودرو، جویا شویم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، ریگان خودرو در سال ۹۷ اقدام به ثبت و پیش فروش خودرو کوپا کرد. اما بروز عوامل موثر و خارج از کنترل ناشی از تحریم ها باعث شد که این شرکت به رغم ثبت سفارش و دریافت قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو، نتواند به تولید ادامه دهد و در پی آن در زمان مقرر تعهدات خود را ایفا کند. این موضوع باعث شده است که برخی مشتریان از عملکرد این شرکت ناراضی شوند و این اعتراض را به روش مختلف بیان کنند. چندی پیش بود که برخی از این مشتریان در تماس با ” اسب بخار ” خواستار پیگیری و روشن شدن این موضوع شدند.

در همین زمینه باید اشاره کرد که امروزه فرایند تامین قطعات و مدیریت زنجیره تامین با رویکردهای سیستماتیک، به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت جهت دستیابی تولیدکنندگان به رتبه های برتر موفقیت، شناخته شده است و به همین جهت عدم توجه به این سرفصل می تواند به بروز بحرانی عظیم در حوزه تولید منجر شود.

خطاهایی که بیشتر در حوزه زنجیره تامین با آن ها مواجه هستیم به موضوعاتی نظیر:

– قطعات نامناسب یا اشتباه

– قطعات معیوب

– کسری قطعات

– قطعات بی کیفیت

– تغییرات غیر اصولی در مجموعه های تامین شده برای تولید

تقسیم بندی شده و همین موضوع باعث شده است تا با تحقیقات میدانی در برخی از حوزه های قابل دسترس، به موضوعات مهمی دست یابیم که میبایست برای پیگیری و رفع این موانع، بطور اصولی در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گیرد.

به گفته یکی از خریداران حواله های کوپا، یکی از مسئولان شرکت ریگان خودرو به موضوعاتی نظیر کسری برنامه داخلی ECU ، چسب شیشه و چراغ خطر سوم اشاره نموده است که برای مورد اول ایجاد تغییرات در مجموعه ECU و برای مورد دوم استفاده از تامین کننده داخلی و برای مورد سوم هنوز راهکاری اندیشیده نشده است. اشاره مقام مسئول فوق الذکر به این موارد حکم تاییدی است بر اینکه فرایند زنجیره تامین همواره از بحرانی ترین موضوعات شرکت های تولید کننده است که خطاهای بوجود آمده در این حوزه، غیر قابل چشم پوشی بوده و اثرات نامطلوب را بر پیکره تولید وارد می آورد.

امید است دست اندرکاران، با روی‏ آوری به نظام های کنترلی و رویه ‏های خطا ناپذیر از وقوع خطاهایی که این چنین بر نظام تولید و عرضه لطمه وارد می کنند، جلوگیری بعمل آورده و هزینه های تولید را با حذف خطاهای سیستم، به حداقل متمایل نمایند.

در همین رابطه یکی از مدیران شرکت ریگان خودرو با تاکید بر اینکه رفع دغدغه مشتریان همواره از اصلی ترین برنامه ها شرکت بوده و آن را وظیفه و رسالت اصلی و فعلی خود می دانند، ریگان خودرو در نظر دارد که به هر ترتیب تعهدات این شرکت مربوط به سال ۹۷ را ایفا کند. این مقام مسئول در ادامه درباره سرنوشت خودروهای ثبت نام شده در سال ۹۸ و ۹۹ می گوید: « این مساله نیاز به بررسی و کشف حقیقت از سوی سازمان ها مسئول دارد. چرا که بر اساس دستور العمل های ابلاغ شده از سوی مدیران ارشد ریگان خودرو، با توجه به شرایطی که به وجود آمد هیچ یک از عاملیت های فروش حق پیش فروش و دریافت وجه از مشتری را نداشته اند. اما بر خلاف این دستور العمل معلوم نیست که به چه دلیل شریک تجاری ریگان خودرو ( یعنی شهر خودرو ) اقدام به پیش فروش محصول این شرکت کرده است ».

این مقام مسئول در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعیین تکلیف افرادی که در این دو سال ثبت نام کرده اند، می گوید: « اگر در تحقیقات صورت گرفته، مشخص شودکه پولی به حساب ریگان خودرو واریز شده است، هر چند خلاف دستور بوده است اما ریگان خودرو در این زمینه نیز وظیفه خود می داند که به تعهدات به وجود آمده پاسخ بدهد ».

همچنین به گفته این مقام ارشد در ریگان خودرو، با توجه به قوانین این شکرت نمی تواند برای محصول جدید اقدامی در راستای فروش انجام دهد؛ چرا که شرکت هایی دارای تعهد معوق، امکان اخذ مجوز پیش فروش را ندارند. به همین دلیل هم در این زمینه نیز نمی توان برای پیش برد امور، اقدامی انجام داد. این موضوع نیز از جمله مواردی است که برطرف شدنش می تواند به شرکت هایی نظیر ریگان خودرو که تعهد معوق دارند کمک شایانی کند. یعنی از یک سو می تواند با تولید علاوه بر افزایش عرضه وتاثیر گذاری در قیمت ها ،به ایفای تعهد خود نیز بپردازد.

در پایان باید گفت که همچنان ابهامات قبلی در خصوص فعالیت برخی شرکت های خصوصی برقرار است. به عنوان مثال چنین شائبه ای مطرح می شود که چرا شرکت ریگان خودرو، با وجود اعلام بخشنامه ممنوعیت پیش فروش کوپا T210، در زمان مشاهده برگزاری طرح فروش این محصول توسط شهر خودرو، با شریک خود برخورد نکرده و از اقدام او جلوگیری ننموده است؟ چرا ریگان خودرو در سال ۹۸ بخشنامه ممنوعیت پیش فروش محصولاتش را اطلاع رسانی نکرده و با سکوت خود، امکان فعالیت مستقل شهر خودرو را در زمینه پیش فروش کوپا T210 را تسهیل کرده است؟

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.