مشتریان شهر خودرو در انتظار رسیدن به خودرو

بازداشت مالک شهر خودرو به خاطر شکایت مشتریان کوپا T210 ریگان خودرو
بازداشت مالک شهر خودرو به خاطر شکایت مشتریان کوپا T210 ریگان خودرو

فرهاد حمیداوی به عنوان مالک شهر خودرو بازداشت شده است و مشتریان این شرکت در انتظار رسیدن به خودرو و حقوقشان هستند

در حالی که شهر خودرو فعالیت تبلیغاتی خود برای معرفی کراس اوور اختصاصی خود را آغاز کرده است، شاهد هستیم که مالک این مجموعه بازداشت و راهی زندان اوین شده است و همچنان مشتریان این شرکت در انتظار رسیدن به خودرو و حقوق قانونی خود هستند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، چند هفته قبل رسانه اسب بخار اعلام کرد که با حضور ناگهانی دستگاه های امنیتی در دفتر مرکزی شهر خودرو واقع در جاده مخصوص تهران – کرج، دو نفر از مدیران ارشد این شرکت بازداشت شده اند. اما در آن ماجرا فرهاد حمیداوی، مالک شهر خودرو، در محل حضور نداشته و به گفته منابع آگاه، یک ساعت قبل از مراجعه دستگاه های امنیتی با فردی خاص از دفتر مرکزی شهر خودرو خارج شده است. از سویی با وجود ابهام های مختلف در مورد عدم حضور حمیداوی در زمان مراجعه نهادهای امنیتی، شاهد بودیم که وی در انتخابات فدراسیون فوتبال حاضر شد.

همچنین در میان تمام این اتفاق ها، شهر خودرو فعالیت تبلیغاتی خود را در فضای مجازی آغاز کرد و کراس اوور SKG اسکیلاس را با شعار تبلیغاتی « شهر مهمان دارد » معرفی نمود. این خودرو یما T60 و یا همان لودئو T60 است که چندی پیش در دفتر مرکزی شهر خودرو دیده شد و حال این شرکت خصوصی توانسته تا با تغییراتی، مقدمات مونتاژ این کراس اوور چینی را در کارخانه سناباد خودرو توس فراهم کند. در واقع مجموعه شهر خودرو می خواهد تا با عرضه SKG اسکیلاس به صورت مونتاژی، تعهدات مربوط به خود را ایفا کند و با این اقدام به صورت مستقل از ریگان خودرو، گام تولیدی در صنعت خودروی کشور بگذارد.

در حال یکی از اصلی ترین تخلف های شهر خودرو، فروش بیش از حد مجاز برای کوپا T210 ریگان خودرو اعلام می شود. ریگان خودرو که از ابتدای فعالیت خود شهر خودرو را به عنوان عاملیت اصلی فروش و خدمات پس از فروش خود معرفی کرد، در زمان شروع تحریم ها نتوانست تا تعهدات مربوط به کوپا T210 را به صورت کامل ایفا کند. همین موضوع سبب شد تا مشتریان این شرکت خصوصی اعتراض های خود را به مسئولان اعلام کنند و در نهایت به سراغ شکایت رسمی و قانونی از مدیران این شرکت بروند. پس از ثبت شکایت مشتریان ریگان خودرو و رسیدگی دستگاه های نظارتی، مشخص شد که این خودروساز چند هزار تعهد باقی مانده دارد. اما بررسی های بیشتر باعث شد تا پرده از تخلف شهر خودرو برداشته شود.

جایی که تخلف شهر خودرو و ریگان خودرو آغاز شد

حال آن طور که گفته می شود، ریگان خودرو مدتی بعد از آغاز تحریم ها به صورت رسمی توقف فروش کوپا T210 را اعلام می کند و به عبارت ساده تر، مجوز ثبت فروش جدید را به این مجموعه نمی دهد. اما شهر خودرو با آگاهی از این مسئله، خود به صورت مستقل و در قالب قراردادهای متفاوت، کوپا T210 را به مشتریان پیش فروش کرده است. با این وجود نباید فراموش کرد که ریگان خودرو در مسئله اطلاع رسانی عدم وجود شرایط فروش کوپا T210، کوتاهی کرده و این اتفاق مهم را به گوش عموم افراد نرسانده است. بدیهی است که اگر ریگان خودرو به صورت رسمی عدم وجود برنامه فروش محصولش را اعلام می کرد و هرگونه پیش فروش را غیرقانونی عنوان می نمود، امروز بخش زیادی از مشتریان کوپا T210 درگیر چنین ماجراهایی نبودند.

همین مسئله سبب شده تا مسئولیت قانونی رفع تعهدات بخشی از مشتریان کوپا T210، بر عهده شهر خودرو باشد و دستگاه های نظارتی، ریگان خودرو را تنها به تامین هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو مکلف کنند. ولی در این میان نکته بسیار جالب وجود دارد. در روزهایی که مشتریان شهر خودرو و ریگان خودرو در مقابل نمایندگی های این شرکت ها تجمع می کردند و به خاطر عدم تحویل خودرو، معترض بودند، برخی افراد همچنان وارد نمایندگی های شهر خودرو می شدند و با پرداخت مبالغ زیاد، کوپا T210 فیس لیفت را پیش خرید می کردند. به عنوان مثال چندی پیش یکی از مشتریان شهر خودرو در تماسی با رسانه اسب بخار اعلام کرد که در پاییز ۱۳۹۹ اقدام به ثبت نام کوپا T210 در نمایندگی شهر خودرو کرده و حال با این مشکل مواجه شده است که خودرو را به او تحویل نمی دهند.

حتماً بخوانید:

فوری/ مدیران شهر خودرو بازداشت شدند

فوری / بازداشت مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ریگان خودرو

آن چه مشتریان شهر خودرو و ریگان خودرو می خواهند

در نهایت می توان گفت که پرونده مشتریان کوپا T210 وارد فاز جدیدی شده است. چندی پیش شاهد بودیم که برخی مدیران ارشد ریگان خودرو بازداشت شدند و حال می بینیم که فرهاد حمیداوی در جایگاه مالک شهر خودرو به اوین فرستاده شده است. اما نباید در این میان فراموش کرد که خواسته امروز اکثر مشتریان کوپا T210 ( مشتریان ریگان خودرو و شهر خودرو ) شفاف سازی در مورد آینده حواله هایشان و روشن شدن تکلیفشان است. برای همین شاید بهتر باشد که دستگاه قضایی در مورد پرونده هزاران مشتری شهر خودرو و ریگان خودرو، اطلاع رسانی عمومی را پیش بگیرد و هر چه سریع تر حواله داران این شرکت ها را به حقوق قانونی شان برساند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.