عملکرد ضعیف پیکاپ گریت وال در تست های ایمنی + ویدیو

اِستید 5 پیکاپ گریت وال

به تازگی مجموعه «گلوبال انکپ»، که به عنوان مجموعه گسترده و فراقاره ای ایمنی خودروها را بررسی می کند، ویدیویی از تست های ایمنی پیکاپ «گریت وال» با نام «اِستید ۵» منتشر کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مجموعه گلوبال انکپ تصمیم گرفته است خودرویی چینی که در بازار آفریقا به فروش می رسد را مورد تست های ایمنی قرار دهد و در این تست ها مشخص می شود این پیکاپ بسیار ناایمن و خطرناک است. البته نسخه پایه برای این تست ها در نظر گرفته شده است که در آن ساده ترین امکانات ایمنی دیده نمی شود و در نتیجه خودرو بسیار ناایمن ارزیابی می شود.

با وجود این که چیزی نمانده به سال ۲۰۲۱ وارد شویم و تمام خودروسازان به سطوح بالایی از ایمنی در خودروهای خود رسیده اند اما جالب است که هنوز در برخی بازارها خودروهایی تولید می شوند که ساده ترین امکانات ایمنی را ندارند. گریت وال استید ۵ در نسخه پایه پیکاپی است که در بازار آفریقا عرضه می شود و امکاناتی مثل ترمز ABS و EBD و حتا ایربگ را در این خودرو نمی بینیم.

ویدیوی منتشرشده، خود گویای همه چیز است و نشان می دهد استید ۵ صفر ستاره ایمنی را دریافت می کند. البته لازم به ذکر است خودرویی که صفر ستاره ایمنی دارد، درواقع، نسبت به دیگر خودروها غیرایمن است اما مجوز تولید دارد و این بدان معناست که حداقل های ایمنی در این خودرو وجود دارد. در تست ضربه با مانع از جلو با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت می بینیم که آدمک های تست به شدت از صندلی جدا می شوند و آدمک راننده با سر به فرمان برخورد می کند. در این ویدیو نبود کیسه هوا به شدت احساس می شود، اما تغییرات ساختاری براساس ضربه به اتاق نشان می دهد که اِستید ۵ حتا با وجود ایربگ هم ناایمن به نظر می رسد.

اِستید 5 پیکاپ گریت وال

دو سال پیش بود که «نیسان NP300 هارد بادی»، که در بازار آفریقا به فروش می رسد، نتایج مشابهی را در تست های گلوبال انکپ ثبت کرد و به نظر می رسد از آن زمان تا حال فروش پیکاپ های ناایمن همچنان در آفریقا ادامه دارد.

اما حالا این پرسش پیش می آید که هزینه خرید این پیکاپ کم آپشن چه قدر است؟ براساس تبدیل ارزی فعلی، اِستید ۵ در آفریقا حدود ۱۳ هزار دلار در نسخه پایه به فروش می رسد. البته با پرداخت هزینه بیش تر می توان نسخه کامل تر این خودرو را خرید که امکاناتی مثل ایربگ و ترمز ABS و EBD را دارد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.