شباهت بیش از حد دامای X7 و محصول جدید فولکس واگن

شباهت بیش از حد دامای X7 و محصول جدید فولکس واگن
به تازگی برخی رسانه های چینی اعلام کرده اند که به احتمال زیاد کمپانی فولکس واگن، نسخه کراس اوور و کوپه “توران” را به بازار چین معرفی خواهد کرد. حال که تصاویر جاسوسی این خودرو منتشر شده است، می بینیم که دوباره شباهت های زیادی میان دو محصول چینی و غیر چینی پدید آمده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در روزهای گذشته رسانه های چینی با انتشار این تصاویر اعلام کرده اند که در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹، رونمایی از توران کوپه توسط فولکس واگن انجام خواهد شد. فولکس واگن توران، یک خودروی ون خانوادگی است و نمونه کراس اوور کوپه آن با نام توران کوپه بزودی وارد بازار چین می شود. این خودروی آلمانی بر اساس طرح مفهومی “کراس کوپه GTE” ساخته شده و چندی پیش هم کمپانی زوتی چین، دامای X7 را با کپی برداری و استفاده از این طرح مفهومی سال ۲۰۱۵، به بازار چین معرفی نمود. حال بعد از ۴ سال از معرفی خودروی مفهومی کراس کوپه GTE فولکس واگن، شاهد هستیم که دو محصول مشابه به هم یکی با نشان چینی و دیگری با نشان فولکس واگن برای تجاری سازی پا به بازار جهانی گذاشته اند.
اما با توجه به سطح شباهت بیش از اندازه دامای X7 و فولکس واگن توران کوپه، می توان این احتمال را داد که مانند برخی قراردادهای میان چینی ها و خودروسازان معروف، استفاد از طرح مفهومی کراس کوپه GTE تحت قراردادی برای زوتی و دامای امکان پذیر شده است. جالب است بدانید که در بحث بدنه، کابین و پلفترم بسیاری از جزئیات توران کوپه با X7 برابر هستند و تفاوتی میان آن ها وجود ندارد. اما در بحث کیفیت، عملکرد و برخی امکانات ایمنی، قطعا می توان گفت که توران کوپه فراتر از نسخه چینی خود ظاهر می شود. فولکس واگن توران کوپه در برخی نمونه های آزمایشی به پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر ۲۹۶ اسب بخار مجهز بوده و سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل برای آن در نظر گرفته شده است.


گالری تصاویر فولکس واگن توران کوپه:


گالری تصاویر دامای X7:


گالری تصاویر خودرو مفهومی فولکس واگن کراس کوپه GTE:

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.