رقابت جذاب پورشه تایکان توربو S و تسلا مدل S پرفورمنس + ویدیو

رقابت جذاب پورشه تایکان توربو S و تسلا مدل S پرفورمنس

در این متن به بررسی رقابت درگ میان دو خودروی الکتریکی «تسلا مدل S» و «پورشه تایکان توربو S» می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در دنیای خودروهای الکتریکی، دو خودروی تسلا مدل S Raven و پورشه تایکان توربو S به عنوان گل سرسبد این خانواده شناخته می شوند. هر دو مدل جزء سریع ترین خودروهای الکتریکی تاریخ هستند که می توانند برای سوپراسپرت های بنزینی نیز خط و نشان بکشند.

رقابت جذاب پورشه تایکان توربو S و تسلا مدل S پرفورمنس

تاکنون چندین رقابت میان تسلا و پورشه الکتریکی صورت گرفته است، اما در ویدیوی جدید کانال “Carwow”، دو نسخه پرچم دار تایکان توربو S از پورشه و مدل S Raven با به روزرسانی Cheetah Stance در مقابل هم قرار گرفته اند. پیش از این، تسلا مدل ۳ پرفورمنس در رقابت درگ توانسته بود تایکان را شکست دهد. البته تایکان حاضر در آن رقابت از نوع ۴S بود که نسخه پایه ای این خودرو محسوب می شود. اکنون نسخه پرچم دار توربو S از تایکان در مقابل پرچم دار سری مدل S تسلا قرار گرفته تا نتایج جالب توجهی رقم بخورد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی دو خودرو می پردازیم.

ویژگی های فنی

رقابت جذاب پورشه تایکان توربو S و تسلا مدل S پرفورمنس

تایکان توربو S، به عنوان قدرتمندترین عضو خانواده تایکان، از مشخصات فنی خارق العاده ای بهره می برد. این خودرو با بهره گیری از موتورهای الکتریکی خود، ۷۶۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جعبه دنده ۲ سرعته هوشمند تایکان، یکی از جذاب ترین فناوری های به کاررفته در این خودرو به شمار می رود. همچنین، ویژگی اوربوست تایکان نیز در بهبود سرعت گیری خودرو نقش بسزایی ایفا می کند.

رقابت جذاب پورشه تایکان توربو S و تسلا مدل S پرفورمنس

 با این تفاسیر، پورشه تایکان توربو S تنها در مدت زمان ۲٫۷۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در نهایت، به بیشینه سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. با بهره گیری از بسته باتری ۹۳٫۴ کیلووات ساعتی، وزن تایکان توربو S به ۲۲۹۵ کیلوگرم رسیده است. در مقابل، تسلا مدل S پرفورمنس با دو موتور الکتریکی قرار گرفته که ۸۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

رقابت جذاب پورشه تایکان توربو S و تسلا مدل S پرفورمنس

خودروی حاضر در رقابت از جدیدترین به روزرسانی Cheetah Stance نیز بهره می برد. تسلا مدل S از تایکان توربو S سبک تر است و وزن آن به ۲۲۴۱ کیلوگرم می رسد. در بحث قیمت نیز پورشه تایکان با ۱۳۹ هزار پوند از تسلا مدل S 105 هزار پوندی ارزان تر است. بدون توضیح بیش تر به سراغ ویدیوی رقابت جذاب تسلا مدل S و پورشه تایکان توربو S می رویم.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Insideev

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.