دنا پلاس توربو هم به جعبه دنده اتوماتیک مجهز می شود

دنا پلاس به سیستم کنترل پایداری الکتریکی مجهز می شود + ویدیو
روز گذشته فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو، اعلام کرد که پروژه نصب جعبه دنده اتوماتیک بر روی دنا پلاس توربو در دست انجام است.

مدیران 777 مدیران 777

آن طور که گفته می شود، دنا پلاس توربو مانند دنا پلاس تنفس طبیعی به جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT مجهز خواهد بود. با وجود اینکه به احتمال زیاد ایران خودرو از یک نوع سری جعبه دنده برای دنا پلاس توربو و دنا پلاس معمولی استفاده می کند، اما بدیهی است که نوع برنامه ریزی جعبه دنده ها و سطح تحمل گشتاور میان نمونه توربو و ساده دنا پلاس متفاوت خواهد بود.
به گفته مدیرعامل ایران خودرو جعبه دنده اتوماتیک خانواده دنا ابتدا به صورت وارداتی به خط تولید این شرکت می آید و در گام بعدی این قطعه به روش CKD در کشور تولید خواهد شد. منابع خبری این طور اعلام می کنند که ایران خودرو، جعبه دنده اتوماتیک دنا پلاس توربو و دنا پلاس معمولی را به واسطه یکی از کشورهای آسیای شرقی تامین می کند و در حال حاضر نمونه هایی از این جعبه دنده ها بر روی خودروهای نام برده در خط تولید ایران خودرو نصب شده اند.
این شرکت چندی قبل، پیش فروش دنا پلاس اتوماتیک را برای تحویل در سال ۱۳۹۹ انجام داد و قرار است تا اولین نمونه های اتوماتیک دنا پلاس در نسخه تنفس طبیعی و با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به بازار عرضه شوند. با اینکه ایران خودرو قیمت مصوبی را در پیش فروش این خودرو اعلام نکرده بود، اما با توجه به قیمت رسمی برای عرضه دنا پلاس دنده ای، احتمال آن وجود دارد که نمونه اتوماتیک تنفس طبیعی با بهایی فراتر از ۱۳۵ میلیون تومان به دست مشتریان برسد. البته که برخی کارشناسان خودرو، با توجه به شرایط فعلی قیمت مصوب دنا پلاس معمولی اتوماتیک را در بازه ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان گمانه زنی می کنند.
با توجه به فهرست مشخصات منتشر شده برای دنا پلاس تنفس طبیعی اتوماتیک، تفاوتی در بحث امکانات رفاهی و ایمنی میان نمونه دنده ای و اتوماتیک وجود ندارد و تنها در کاتالوگ ذکر شده که سانروف به صورت آپشن قابل عرضه خواهد بود. برای همین برخی احتمال می دهند که در سال ۱۳۹۹ امکان بازگشت سانروف به خانواده دنا پلاس میسر شود.
در کنار برنامه عرضه دنا پلاس و دنا پلاس توربو با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT، فرشاد مقیمی اعلام کرده است و پروژه های تولید جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه (DCT) و جعبه دنده AMT (نیمه اتوماتیک) در دست انجام است و بزودی نتایج آن معرفی خواهد شد. از سویی در نمایشگاه خودروی تهران سال ۱۳۹۷ این شرکت با انتشار ویدیویی از مراحل تست سیستم کنترل پایداری و هرزگردی دنا پلاس، ارتقای سطح ایمنی این سدان را اعلام کرد. لذا از سال گذشته بسیاری از رسانه های خودرویی و مشتریان بازار خودرو منتظر هستند که ایران خودرو سامانه ESP و TCS را بر روی دنا پلاس ارائه دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

شرایط پیش فروش دنا پلاس اتوماتیک اعلام شد + کاتالوگ

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.