درگ گلف GTI، فورد فوکوس ST و اشکودا اکتاویا RS

درگ گلف GTI، فورد فوکوس ST و اشکودا اکتاویا RS

در بررسی ویدیویی این متن به رقابت درگ میان «فولکس واگن گلف GTI»، «اشکودا اکتاویا» و «فورد فوکوس ST» پرداخته می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در جدیدترین ویدیو از کانال یوتیوبی “Carwow” که به برگزاری رقابت های درگ جذاب مشهور است، سه نماینده از شرکت های «فورد»، «فولکس واگن» و «اشکودا» باهم به رقابت می پردازند. در ابتدا به بررسی مشخصات فنی سه خودرو می پردازیم.

ویژگی های فنی فولکس واگن گلف GTI

فولکس واگن گلف GTI

فولکس واگن گلف GTI 2021 به عنوان یکی از قدرتمندترین هاچ بک های بازار جهانی شناخته می شود. این خودرو از پیشرانه مشهور و قدرتمند ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با ۲۴۳ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. انتقال قدرت در فولکس واگن گلف GTI 2021 توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه خودکار صورت می گیرد. نمونه حاضر در رقابت، از جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه استفاده می کند. در نهایت، گشتاور پیشرانه به چرخ های جلو و از طریق دیفرانسیل هوشمند انجام می گیرد.

ویژگی های فنی فورد فوکوس ST

فولکس واگن گلف GTI

رقابت تن به تن فورد فوکوس ST با فولکس واگن گلف پیشینه تاریخی دارد و همیشه جذاب بوده است. فوکوس ST به عنوان تنها نماینده فورد، از نسخه تقلیل یافته پیشرانه فوکوس RS با ۲.۳ لیتر حجم بهره می برد. این پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ، ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال قدرت در فورد فوکوس ST توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته خودکار به چرخ های جلو صورت می گیرد. نمونه حاضر در رقابت از جعبه دنده خودکار بهره می برد و فاقد سیستم لانچ کنترل است. در نهایت، گشتاور پیشرانه توسط جعبه دنده به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی در اکسل جلو صورت می گیرد.

ویژگی های فنی اشکودا اکتاویا RS

فولکس واگن گلف GTI

در نهایت، اشکودا اکتاویا RS به عنوان دیگر نماینده گروه فولکس واگن در این رقابت حضور یافته است. بنابراین، ویژگی های فنی و پیشرانه این خودرو همانند فولکس واگن گلف GTI است. تنها تفاوت میان این دو خودرو وزن ۱۵۲۰ کیلوگرمی اکتاویاست؛ در حالی که، فولکس واگن گلف GTI 1463 کیلوگرم وزن دارد.

روی کاغذ، فورد فوکوس ST با قدرت و گشتاور بیش تر، برنده بی چون و چرای این رقابت است، اما عدم وجود سیستم لانچ کنترل در این خودرو نتایج شوکه کننده و جالبی را رقم می زند.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.