درگ شاسی بلندهای اسپرت بنز، جگوار و ب ام و + ویدیو

درگ شاسی بلندهای اسپرت بنز، جگوار و ب ام و

چه کسی سریع ترین SUV لوکس و پرفورمنس بالا را می سازد؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش، یکی از رسانه های خارجی، مسابقه درگی ترتیب داده است که در آن، «ب ام و Competiton X4 M»، «مرسدس بنز AMG GLC63 S» و «جگوار F-Pace SVR» در باند فرودگاه به نبرد یکدیگر می روند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ب ام و X4 M Competition به پیشرانه تویین توربو ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر مجهز شده است که ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۵۹۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این پیشرانه S58 فوق العاده با گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF هماهنگ می شود. گیربکسی که توسط ب ام و به طور تخصصی تیون شده است تا به کمک سیستم لانچ کنترل، شیف های سریع تری را تجربه کند. حتا برای لانچ بهتر، سیستم چهار چرخ محرک X4 M Competiton هم مورد بازبینی قرار گرفته است که هندلینگ بهتر و چسبندگی بیش تر را به ارمغان می آورد.

اگر فکر می کنید که موتور ۶ سیلندر خطی آپشن خیلی جذابی است، پس بهتر است با پیشرانه ۸ سیلندر تویین توربو GLC 63 S آشنا شوید! یک واحد ۴.۰ لیتری تویین توربو V8 که ۵۰۶ اسب بخار قدرت ۶۹۹ نیوتن متر گشتاور دارد. مرسدس برای انتقال این قدرت به چرخ ها از گیربکس ۹ سرعته تمام اتوماتیک استفاده می کند. گیربکسی که برای شیفت دادن سریع تر و مدیریت بهینه گشتاور موتور V8 تیون شده است. سیستم چهار چرخ محرک GLC 63 S نیز مانند رقیب، دست خوش تغییراتی شده است تا شتاب گیری خودرو افزایش یابد.

در نهایت، به جگوار F-Pace SVR می رسیم که رقبای توربوشارژ خود را زنده به گور می کند! پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 این خودرو قادر به تولید ۵۵۰ اسب بخار قدرت است و ۶۸۰ نیوتن متر هم گشتاور دارد. این اعداد و ارقام، SVR را به قدرتمندترین SUV رقابت امروز بدل می کنند. متأسفانه گیربکس ۸ سرعته SVR فاقد سیستم کنترل لانچ است. همین یک آیتم بر نتیجه مسابقه تأثیر می گذارد، اما باز هم به این سؤال برمی خوریم که کدام SUV لوکس پرفورمنس بالا سریع تر از دیگری است؟ خب اگر مشتاق هستید که برنده را بشناسید، شما را به تماشای این رقابت دعوت می کنیم تا سرانجام بفهمید کدام SUV مقام اول را کسب می کند.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار  

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.