بازار پژو ۲۰۷i صندوقدار به کدام سمت می رود؟

بازار پژو 207i صندوقدار به کدام سمت می رود؟
بر خلاف اینکه دلالان می خواستند تا بهای پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک را به فراتر از ۱۵۰ میلیون تومان برسانند، اما امروز شاهد هستیم که پروژه ی حاشیه سازی برای این خودرو شکست خورده و بهای آن در بازار آزاد به کمتر از ۱۲۵ میلیون تومان رسیده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با اعلام قیمت ۱۰۴ میلیون تومانی برای ۲۰۷i صندوقدار و اختلاف حدود ۵۰ میلیون تومانی آن را نمونه ی هاچبک حواشی زیادی برای این خودرو ایجاد شد. اما با گذشت زمان شاهد بودیم که بازار آزاد خودرو بالاخره تعادل قیمتی را میان نسخه ی هاچبک و صندوقدار ۲۰۷i برقرار کرد. امروز نسخه ی هاچبک اتوماتیک پژو ۲۰۷i قیمتی حدود ۱۱۵ تا ۱۱۹ میلیون تومان را دارد و نسخه های صندوقدار آن با قیمتی در بازه ی ۱۱۹ تا ۱۲۴ میلیون تومان معامله می شود. بر اساس برخی شنیده ها و آن چه که از رویکرد ایران خودرو مشخص است، گویا قرار است که بزودی بهای کارخانه ای پژو ۲۰۷i در نسخه ی دنده ای حدود ۷۷ تا تا ۸۳ میلیون تومان باشد و نمونه ی اتوماتیک آن تا ۹۴ میلیون تومان قیمت گذاری شود.
در آینده ی نزدیک شاهد آن خواهیم بود که پژو ۲۰۷i صندوقدار تنها به خاطر داشتن فرمان کمکی برقی، آینه ی تاشو برقی، بال عقب و فضای بار بیشتر اختلاف چند میلیون تومانی با نسخه ی هاچبک دارد و دیگر خبری از مابه التفاوت ۵۰ میلیون تومانی نخواهد بود. برخی شنیده ها هم حاکی از آن بوده که به خاطر تحریم ها، امکان عرضه ی گسترده ی پژو ۲۰۷i اتوماتیک وجود ندارد و تنها نسخه ی دنده ای آن در بازار حضور خواهد داشت. برای همین احتمال آن وجود دارد که حتی بخشی از تعهدات پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک به نمونه ی دنده ای تغییر کند و در نهایت تنها چند هزار دستگاه نسخه ی اتوماتیک آن در بازار کشور باقی بماند.
پژو ۲۰۷i صندوقدار خودرویی است بر مبنا ۲۰۶ صندوقدار V9 و ۲۰۷i جدید است و برخی ویژگی های آن توسط واحد فنی مهندسی ایران خودرو تغییر کرده و به روز شده است. این خودرو به گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک و تیپ ترونیک مجهز است که حالت برفی و اسپرت بر روی آن لحاظ شده است. همچنین موتور ۱٫۶ لیتری TU5 آن قدرت حدود ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر تولید می کند. امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، مانیتور، دوربین عقب، GPS، پخش DVD، راهنمای تعویض لاین، کروزکنترل، کامپیوتر سفر پیشرفته، سیستم تهویه اتوماتیک، دی لایت، سنسور پارک عقب، شیشه ها و آینه های جانبی تاشو برقی، صندلی های عقب دو تکه و… نیز بر روی این خودرو نصب شده است.

شما مخاطبان می توانید با کلیک بر روی لینک، ویدیوی معرفی پژو ۲۰۷i صندوقدار را تماشا نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.