اولین رندر از نسخه الکتریکی پورشه ماکان

پورشه ماکان الکتریکی

«پورشه» در هفته های گذشته، بسیار شلوغ و خبرساز بوده است. محصولات جدیدی از این شرکت در راه اند که برخی از آن ها در قالب مدل گِلی و برخی دیگر، به شکل پرتوتایپ هایی در حال حرکت دیده شده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

منظور از مدل گلی، تصویر منتشرشده از “۹۱۹ Street” است که یک اتومبیل LMP1 به حساب می آید و نسخه گلی با مقیاسی هیجان انگیز در پس زمینه تصویر به چشم می خورد. از سوی دیگر، همه منتظر معرفی نخستین شاسی بلند الکتریکی پورشه هستند و همه فکر می کنند این خودرو همان «ماکان EV» است. به همین دلیل، گرافیست های وب سایت روسی “Kolesa” دست به کار شده اند و رندری کامپیوتری از این خودرو را خلق کرده اند. در این رندر، چهره احتمالی خودرو از نمای جلو به تصویر کشیده شده است. تجسم ارائه شده از نمای جلو ماکان EV به شدت به سبک طراحی خودروهای الکتریکی پورشه نزدیک است. از همه مهم تر این که رندر طراحی شده ثابت می کند مدل گلی موجود در مرکز طراحی پورشه، لزوماً تأییدکننده چهره نهایی ماکان EV نیست.

در نمای عقب سلیقه طراحان رندر با طراحان پورشه اندکی تفاوت دارد! هنرمندان Kolesa پیش بینی کرده اند که ماکان EV با نوار پیوسته چراغ های عقب رونمایی می شود. همان المانی که در بیش تر محصولات جدید این کمپانی، وجود دارد. تاکنون تصاویر جاسوسی زیادی از ماکان EV منتشر شده است، اما استتار سنگین نمونه پرتوتایپ سبب شده است کم تر کسی بتواند چهره نهایی خودرو را حدس بزند. ما طبیعتاً انتظار داریم که این کراس اوور دوست دار محیط زیست، حداقل در طراحی بیرونی دنباله رو سدان تمام الکتریکی تایکان باشد، همان طور که در مدل های گلی این خودرو هم شاهد شباهت چراغ های جلو میان دو خودرو بوده ایم.

عرضه ماکان EV یا هر اسم دیگری که پورشه بر روی آن می گذارد، برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است. ماکان بنزینی و برقی تا سال ها به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر به فروش می رسند، مگر زمانی که پورشه تصمیم به توقف تولید نسخه بنزینی بگیرد. ماکان الکتریکی بر روی پلت فرم الکتریکی نوینی که قبل تر توسط پورشه و آئودی توسعه داده شده است، ساخته خواهد شد. آئودی A5 اسپرت بک الکتریکی کانسپت هم که سال گذشته معرفی شد، بر روی همین پلت فرم طراحی شده است. این پلت فرم با کد اختصاری PPE، معادل الکتریکی پلت فرم معروف گروه «فولکس واگن»، یعنی “MQB” است. با این تفاوت که سیستم چهار چرخ محرک، سیستم تعلیق بادی و سیستم مدیریت گشتاور به آن اضافه شده اند. سیستم برق ۸۰۰ ولتی پیشرفته هم با شارژ ۳۵۰ کیلوواتی بر روی این پلت فرم قابل سفارش است که امکان پیمایش بیش از ۳۰۰ مایل (۴۸۳ کیلومتر) را به یک خودروی الکتریکی می دهد.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.