اولین تصاویر رسمی و مشخصات فنی چری تیگو ۸ پلاس منتشر شد

چری تیگو 8 پلاس

تنها دو سال پس از معرفی شاسی بلند «تیگو ۸» در بازار چین، اکنون این خودرو در نسخه فیس لیفت شده پلاس به بازار جهانی معرفی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شرکت «چری» در جدیدترین اقدام خود، نسخه فیس لیفت شده از تیگو ۸ ۲۰۲۰ را با نشان پلاس به بازار جهانی معرفی کرده است. تیگو ۸ برای اولین بار در میانه سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و تنها یک سال پس از معرفی، به روزرسانی ظاهری، داخلی و فنی را تجربه کرد. چری در سال ۲۰۱۹ پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو جدیدی را برای این خودرو در نظر گرفت تا مشتریان با بودجه کم تر را نیز در فهرست خریداران محصولات خود جای دهد. اکنون شرکت چری تصاویر رسمی کابین و طراحی بیرونی تیگو ۸ پلاس را منتشر کرده است. طبق تصاویر منتشرشده، طراحی کابین و بدنه تیگو ۸ به صورت چشمگیری بهبود یافته است.

طراحی بدنه چری تیگو ۸ پلاس

چری تیگو 8 پلاس

چری تیگو ۸ پلاس از نظر طراحی چهره در قسمت جلو تا حدود زیادی به تیگو ۷ فیس لیفت شباهت دارد. بدین ترتیب، در قسمت جلو شاهد نصب جلوپنجره شش گوشه و چراغ های باریک و کشیده LED هستیم. در قسمت های کناری سپر جلو از دو ورودی هوا استفاده شده که چراغ های مه شکن نیز در قاب آن ها جای گرفته اند. بیش ترین تغییرات ظاهری در قسمت عقب صورت گرفته است. جایی که دیگر خبری از چراغ های کشیده شده در عرض بدنه به همراه لایت بار میانی نیست.

حتماً بخوانید: محصول جدید مدیران خودرو مشخص شد + تصاویر

طراحان چری برای قسمت عقب تیگو ۸ پلاس دو چراغ جداگانه با طراحی مشابه لکسوس RX را درنظر گرفته اند. محفظه نصب پلاک نیز اکنون در قسمت میانی در صندوق عقب قرار گرفته است. از نمای کناری، قوس گلگیرهای عقب و فرورفتگی درها از نکات قابل توجه طراحی چری تیگو ۸ پلاس هستند.

در نسخه جدید، طراحی رینگ های آلومینیومی نیز تغییر یافته و اکنون با ابعاد ۱۹ اینچ در زیر خودرو قرار گرفته اند. در مقایسه با تیگو ۸ استاندارد، طول بدنه به میزان ۲۲ میلی متر افزایش یافته و اکنون به ۴۷۲۲ میلی متر رسیده است. بقیه ابعاد شامل عرض ۱۸۶۰ میلی متر، ارتفاع ۱۷۴۵ میلی متر و ویل بیس ۲۷۱۰ میلی متری بدون تغییر باقی مانده است.

کابین چری تیگو ۸ پلاس

چری تیگو 8 پلاس

کابین چری تیگو ۸ پلاس بدون شک یکی از جذاب ترین قسمت های خودرو به شمار می رود. تیگو ۸ جدید با دو نسخه ۵ و ۷ نفره به بازار عرضه می شود و برای کابین انتخاب ۶ سرنشین به صورت ۲ + ۲ + ۲ نیز موجود خواهد بود. صندلی های خودرو اکنون با طراحی متفاوتی عرضه شده اند و از پوشش چرمی و پشت سری های تنظیم شونده در چهار حالت بهره می برند. صندلی راننده نیز با گرم کن، سردکن و قسمت تنظیم شونده گودی کمر طراحی شده است.

اما بدون شک برترین ویژگی کابین چری تیگو ۸ پلاس، بهره مندی از دو نمایشگر دیجیتالی به هم چسبیده به سبک خودروهای «مرسدس بنز» است. دو نمایشگر متصل به هم هر کدام ۱۲٫۳ اینچ ابعاد دارند و برای پشت آمپر دیجیتالی و سیستم سرگرمی طراحی شده اند. افزون بر این دو نمایشگر، صفحه نمایش دیگری نیز در قسمت پنل میانی تعبیه شده تا کنترل سیستم تهویه را بر عهده داشته باشد.

طراحی کنسول میانی هم به روزرسانی شده و دکمه استارت/ استاپ اکنون در این قسمت تعبیه شده است. برخلاف نسخه های قدیمی محصولات چری، در کابین چری تیگو ۸ پلاس از پوشش چرمی باکیفیت استفاده شده که روی فرمان چندحالته نیز به کار رفته است.

ویژگی های فنی چری تیگو ۸ پلاس

چری تیگو 8 پلاس

مشخصات فنی نسخه جدید تیگو ۸ پلاس نسبت به مدل استاندارد بدون تغییر باقی مانده است. بنابراین، تریم پلاس نیز از پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴ توربوشارژ با ۱۹۷ اسب بخار قدرت بهره خواهد برد. گشتاور پیشرانه نیز به ۲۹۰ نیوتن متر می رسد و انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه صورت می گیرد. این جعبه دنده، که توسط شرکت «گتراگ» (Getrag) ساخته شده، از قابلیت از پیش انتخاب کردن دنده ها بهره می برد. یکی از ضعف های سیستم انتقال قدرت در چری تیگو ۸ پلاس، تنها انتخاب انتقال قدرت به چرخ های جلو است. طبق اخبار منتشرشده از شرکت سازنده، نسخه هیبریدی تیگو ۸ نیز در آینده ای نزدیک رونمایی خواهد شد. این خودرو از ترکیب پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ و سیستم ۴۸ ولتی بهره خواهد برد. در نتیجه، قدرت ترکیبی به ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور به ۲۳۰ نیوتن متر می رسد.

تیگو ۸ یکی از پرفروش ترین خودروهای چری و بازار چین به شمار می آید. آمار فروش این خودرو در سال گذشته به ۱۱۶٫۴۹۴ دستگاه رسیده است. نمایندگی های چری بین ماه های ژانویه تا جولای ۲۰۲۰، تعداد ۵۱٫۹۵۸ دستگاه تیگو ۸ به فروش رسانده اند که به دلیل شیوع ویروس کرونا، نسبت به همین بازه در سال گذشته ۳ درصد کاهش را تجربه کرده است. چری تیگو ۸ استاندارد در بازار روسیه با قیمت پایه ای ۲۱٫۱۴۲ هزار دلار (۱٫۵۹۹٫۹۰۰ روبل) فروخته می شود. این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۴ سیلندر با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و جعبه دنده CVT بهره می برد. شرکت «مدیران خودرو»، به عنوان عرضه کننده محصولات چری در ایران، قصد دارد تیگو ۸ را در آینده به بازار عرضه کند و شنیده حاکی از آن است که شاید از همان ابتدا نمونه پلاس وارد جاده های کشور شود.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: newsbeezer

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.