ام وی ام X33 جدید معرفی شد + تصاویر

ام وی ام X33 جدید معرفی شد + تصاویر
در روزهای گذشته، تصاویری از “چری تیگو ۳” جدید در فضای مجازی منتشر شده و رسانه های آسیایی به معرفی اولیه این خودرو فیس لیفت شده پرداخته اند. تیگو ۳ همان ام وی ام X33 است که تا به امروز با سه ظاهر در بازار ایران عرضه شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ام وی ام X33 یا همان تیگو ۳، محصول اقتصادی کمپانی چری چین است و حال با انتشار این تصاویر، می بینیم که این خودروساز برنامه ای برای اصلاح پلتفرم و تغییر نسل این خودرو ندارد. با معرفی تیگو ۳ مدل ۲۰۱۹، این کراس اوور اقتصادی چری بعد از ۱۴ سال با سومین فیس لیفت خود همراه شده و همچنان با همان اتاق و پلتفرم قدیمی تولید می شود.
تیگو ۳خودرویی است که سال ۲۰۰۵ میلادی توسط چری به بازارهای هدف معرفی شد و شرکت مدیران خودرو نیز، این کراس اوور تک دیفرانسیل را تحت نشان تجاری خود یعنی MVM و با نام X33 به بازار عرضه کرد. بعد از چند سال تولید X33 در کارخانه مدیران خودرو، اولین فیس لیفت آن توسط چری معرفی شد و طرف ایرانی، این خودرو را نام ام وی ام X33 New به بازار عرضه کرد. سپس در سال ۱۳۹۶، با معرفی فیس لیفت دوم تیگو ۳ در بازار چین، مدیران خودرو این کراس اوور مونتاژی پرفروشش را با نام X33S به دست مشتریان رساند. در تمام این سال ها، پیشرانه X33 ثابت بود و تنها در هر دوره به روزرسانی هایی در بحث آلایندگی بر روی موتور دو لیتری تنفس طبیعی آن انجام می شد. همچنین نسخه اولیه این خودرو تنها با جعبه دنده ۵ سرعته دستی عرضه گردید و X33 New نیز با جعبه دنده اتوماتیک CVT هم قابل سفارش گذاری شد. اما ام وی ام X33S که همچنان فروش آن از جانب مدیران خودرو ادامه دارد، تنها با جعبه دنده CVT به بازار آمد و به محبوبترین نسخه از تیگو ۳ در بازار ایران تبدیل شد. فیس لیفت دوم چری برای این خودرو نه تنها در ظاهر بیرونی خودرو بهبودهایی را حاصل کرده بود، بلکه فضای کابین X33 را هم جذابتر از گذشته نشان می داد و همین مسئله باعث فروش بهتر این خودرو گردید.
حال شاهد هستیم که بعد از حدود ۵ سال، کمپانی چری دوباره بدون تغییر در پلتفرم تیگو ۳، این کراس اوور اقتصادی را فیس لیفت کرده و این بار خطوط طراحی جدید خود را به نمای جلوی این خودرو اضافه کرده است. به گفته کارشناسان رسانه های روسی و چینی، X33 جدید در نمای جلو کاملا شبیه به چری تیگو ۸ شده است.
ام وی ام X33 جدید معرفی شد + تصاویر
آن طور که مشخص است، هنوز تولید رسمی این خودرو آغاز نشده و تنها تصاویر محدودی پیش از رونمایی رسمی از آن در فضای مجازی دیده می شود. اما بر اساس همین تصاویر، معلوم است که همچنان نمای جانبی (ساید بادی) X33 ثابت بوده و تغییری هم در بخش عقب خودرو اعمال نشده است.
در فروردین ۱۳۹۸، برای اولین بار از جانب پایگاه خبری “اسب بخار” اعلام شد که مدیران خودرو با همکاری چری، تست و بررسی پیشرانه ای جدید را برای ام وی ام X33 آغاز کرده است. پیشرانه ای که مشابه به چری آریزو ۵ توربو، آریزو ۶ و تیگو ۷ است و با حجم ۱٫۵ لیتر و فناوری توربو می تواند ۱۴۷ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر تولید کند. این پیشرانه به وسیله جعبه دنده CVT مشابه به آریز ۵ توربو، توان خود را به چرخ های جلو ام وی ام X33 می رساند. با توجه به پیگیری های خبرنگار اسب بخار از داخل شرکت مدیران خودرو، با اینکه تنها حدود ۹ اسب بخار به توان این خودرو اضافه شده است اما جهش ۳۰ نیوتن متری گشتاور و دستیابی به این نیروی پیشران در بازه ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه باعث شده تا شروع حرکت X33 به مراتب بهتر باشد و شتاب اولیه قابل قبول تری را در اختیار راننده بگذارد.
حال احتمال آن وجود دارد که با رونمایی رسمی از چری تیگو ۳ فیس لیفت ۲۰۱۹، شرکت مدیران خودرو هم X33 جدیدتر و به روزتری را از X33S فعلی به بازار عرضه کند. در صورت قطعی شدن عرضه X33 فیس لیفت، می توان انتظار داشت که پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو هم برای این خودرو قابل سفارش باشد و از سویی امکاناتی نظیر گرمکن صندلی های جلو، سیستم کنترل پایداری و… به این کراس اوور چینی مونتاژی اضافه شود.

پایگاه خبری اسب بخار
منبع: وبسایت “درایو” روسیه

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.