استاندارد آلایندگی یورو 7 چه معنایی برای خودروهای احتراق داخلی دارد؟

استاندارد آلایندگی یورو 7

با انتشار جزییات استاندارد آلایندگی یورو ۷، خودروسازان بسیاری از سودده نبودن ساخت خودروهای احتراق داخلی با این استاندارد ابراز نگرانی کرده اند.

مدیران 777 مدیران 777

استاندارد آلایندگی یورو ۷ به احتمال زیاد از سال ۲۰۲۵ وارد فاز عملی خواهد شد. با این وجود، بسیاری از خودروسازان نسبت به آینده خودروهای احتراق داخلی، آن هم بدون استفاده از سیستم های هیبریدی، ابراز نگرانی کرده اند. در یک پروپوزال منتشرشده، میزان نیتروژن اکسید (NOx) به ۳۰ میلی گرم در هر کیلومتر کاهش یافته است که با توجه به استانداردهای امروزی، کم تر از حاشیه خطای درنظر گرفته شده به شمار می رود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
استاندارد آلایندگی یورو 7

 استاندارد آلایندگی یورو ۶d که از ماه ژانویه وارد فاز عملی می شود، کمینه میزان آلایندگی نیتروژن اکسید را ۸۰ میلی گرم در هر کیلومتر درنظر گرفته است. با حذف حاشیه خطای مقیاس آلایندگی پرتابل، این میزان به ۳۴.۴ گرم در هر کیلومتر می رسد. به گفته یکی از مهندسان ارشد گروه «فولکس واگن»، اگر طرح پیشنهادی کمیته مشورتی اتحادیه اروپا برای استاندارد آلایندگی یورو ۷ وارد فاز اجرایی شود، این شرکت دیگر نمی تواند خودروی «پولو سوپرمینی» را با قیمت ۱۵ هزار یورو به فروش برساند. به عقیده وی:

«اگر آن ها بخواهند شرایط محدودیتی جدید را برای رانندگی در سربالایی به هنگام کشیدن یک تریلر گسترش دهند، هیچ خودروی احتراق داخلی، حتا با سیستم ۴۸ ولتی هیبریدی نیز نمی تواند از پس آن برآید. ما مجبور خواهیم شد تولید جعبه دنده های دستی را کنار بگذاریم تا بتوانیم به ایده آل ترین حالت تعویض دنده برسیم، در این حالت، میزان شتاب گیری در کندترین حالت خود قرار می گیرد. با استاندارد جدید نه تنها هزینه ها افزایش می یابد، بلکه تمام جنبه های لذت بخش رانندگی نیز از بین می رود. عده ای به هر دلیل نمی توانند خودروی خود را با یک نمونه الکتریکی تعویض نمایند، بنابراین مالکیت خودروی کنونی خود را ادامه می دهند.»

استاندارد آلایندگی یورو 7

با این سناریو، میزان آلایندگی خودروها حداقل در کوتاه مدت کاهش نخواهد یافت.

مهندس فولکس واگن که نمی خواهد نامش فاش شود ادامه می دهد:

«هیچ نشانه ای وجود ندارد که دستیابی به محدودیت ۳۰ g/km از نظر فنی امکان پذیر باشد. این محدودیت برای تمامی شرایط جاده ای از جمله رانندگی با سرعت بالا، رانندگی در سربالایی، رانندگی با بیش ترین توان ممکن، رانندگی با بیش ترین بار ممکن و رانندگی در شرایط سخت تابستانی و زمستانی درنظر گرفته می شود.»

فارغ از تاریخ اجرایی شدن این استاندارد و دشواری های محدودیت های آن، دنیای خودروهای احتراق داخلی بدون سیستم های پلاگین هیبریدی به پایان خود می رسد. اتفاقی که نه تنها به مذاق خودرو دوستان خوش نخواهد آمد، بلکه آینده تولید خودروهای بنزینی را در معرض خطر قرار می دهد.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.