از شورای عالی امنیت ملی تا محصولات جدید ایران خودرو!

از شورای عالی امنیت ملی تا محصولات جدید ایران خودرو!
به تازگی گروه صنعتی ایران خودرو مانور خبری خود را برای بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از این مجموعه ی خودروسازی آغاز کرده و محتوای ویدیویی کوتاهی را برای اعلام خبری به نسبت مهم در فضای مجازی منتشر نموده است.

مدیران 777 مدیران 777

با اینکه بیش از ۵ ماه از بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از گروه صنعتی ایران خودرو می گذرد، اما گویا قرار است که در هفته های جاری اتفاق های مهمی در صنعت خودروی کشور رقم بخورد. زیرا این شرکت محتوای خبری خود را در غروب جمعه منتشر کرده و در بحث رسانه، وقتی چنین اخباری در ایام تعطیل از جانب اشخاص حقوقی و نهادهای مختلف اعلام می شود، احتمال آن زیاد می شود که در بطن خبر، اتفاق های مهمی نهفته باشد.
اما قرار است چه اتفاقی رخ دهد که ایران خودرو، در روز تعطیل و دقیقا چند روز مانده به ۲۲ بهمن، به دنبال انتشار گسترده ی یک خبر می رود؟
در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۷، از جانب پایگاه خبری “اسب بخار” گزارشی در مورد یک مراسم خصوصی منتشر شد. این مراسم به معرفی اولین کراس اوور ملی ایران خودرو ارتباط داشت که در این برنامه ی شبانه، مدیران ارشد ایران خودرو به همراه صاحب نظران و کارشناسان خودرو حضور داشتند. برنامه ی معرفی محصول جدید ایران خودرو با حضور طراحان خودرو و افراد فنی صاحب نام برپا شده بود و مرکز تحقیقات ایران خودرو، برای اولین بار نمونه ی پروتوتایپ کراس اوور ملی خود را در معرض نمایش قرار داده بود. این اتفاق که تا به امروز حتی یک تصویر هم از آن به بیرون درز نکرده است، رخدادی کم سابقه به نظر می رسد که در شرایط فعلی، گروه خودروسازی ایران خودرو محصولی جدید را به مراحل تجاری سازی نزدیک کرده و در این ایام حتی خبرها و شایعه هایی هم در مورد آن در فضای رسانه ای و مجازی منتشر نشده است.
حال با انتشار ویدیوی اخیر در فضای مجازی، مشخص شد که حضور دبیر شورای امنیت ملی در ایران خودرو به خاطر پیگیری پروژه ی طراحی و تولید پلتفرم ملی بوده است. تنها تصویر نامشخصی که در این گزارش دیده می شود، لحظه ی امضا کردن بدنه ی یک خودروی جدید توسط علی شمخانی است. از این صحنه می توان حدس زد که در کنار نهایی شدن کراس اوور ملی ایران خودرو، پای یک سدان و یا هاچبک ملی هم در میان است.
به عبارت ساده، با توجه به منابع خبری اسب بخار در گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین این ویدیو، می توان نتیجه گرفت که این شرکت تنها بر روی یک پروژه ی جدید کار نکرده و قرار است که در ماه های آتی، محصولات ملی جدیدی را با پلتفرم های اختصاصی خود عرضه کند. البته که می توان احتمال داد، مانند بسیاری از کمپانی های جهانی، ایران خودرو برای طراحی این پلتفرم های نوین از مشاوران و طرح های خارجی هم استفاده کرده باشد.
با توجه به پیام های اعلام شده از جانب مدیر عامل ایران خودرو و دبیر شورای عالی امنیت ملی، گویا پروژه ی پلتفرم های ملی ایران خودرو با همکاری گروه های دانش بنیان ایرانی تحقق پیدا کرده و تکاپویی در پشت صحنه وجود دارد تا این شرکت بتواند بالاخره محصولی کاملا ایرانی را معرفی کند.
انتشار این خبر از جانب ایران خودرو، آن هم در آستانه ی ۲۲ بهمن خبر از این می دهد که بالاخره قدمی برای ارتقای صنعت خودرو برداشته شده و گویا قرار است که در هفته های جاری اتفاقی رخ دهد.
شاید اگر این خبر در ۵ ماه گذشته به این شکل بازتاب پیدا می کرد و یا صرفا ایران خودرو با اتکا به اعتبار خود، این محتوای رسانه ای را در فضای مجازی مخابره می نمود، آن را اقدامی مناسبتی و یا در دست انجام می پنداشتیم. اما وقتی اعتبار شورای عالی امنیت ملی برای رسانه ای شدن پلتفرم ملی ایران خودرو خرج می شود، احتمال آن بسیار زیاد است که رسیدن به معنی واقعی خودروسازی برای صنعت خودروی کشور نزدیک باشد. از سویی خبر منتشر شده از جانب ایران خودرو در شب گذشته، حکایت از این دارد که شورای عالی امنیت ملی به صورت مستقیم بر این پروژه نظارت دارد و احتمال آن را قوی می کند که برای رسیدن به داخلی سازی ۱۰۰ درصد خودروها در کشور، پای برخی نهادهای مختلف نیز در میان باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در پایان باید بگوییم که ایران خودرو گفته است: «خبر آمد خبری در راه است!»

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.