آیا نسل آینده نیسان جوک، الکتریکی می شود؟

آیا نسل آینده نیسان جوک، الکتریکی می شود؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شایعه هایی به گوش می رسد که می گویند نسل دوم نیسان جوک با نیروی محرک الکتریکی به بازار می آید! این کراس اوور جمع و جور که سال ۲۰۱۸ از خط تولید نیسان در ایالات متحده آمریکا کنار گذاشته شد، در سال ۲۰۲۰ نسل جدیدی از آن بر پلت فرم CMF-B رنو – نیسان عرضه خواهد شد. نسل جدید رنو کلیو نیز بر همین پلت فرم ساخته شده است و بنا به اطلاعات منتشر شده، توانایی پشتیبانی پیشرانه های هیبرید و پلاگین هیبرید را دارد.

بر فرض این که نسل دوم جوک با کمک فن آوری e-Tech رنو، سبزتر از گذشته خواهد بود، می توان به آینده این خودرو امیدوار شد. پیشرانه هیبریدی آن از مفهومی Eolab که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد، قرض گرفته می شود. جوک ۲۰۲۰ با فن آوری سوخت ورودی ترکیبی، ژنراتور استارتر موتور الکتریکی و جعبه دنده چند حالتی می آید. اما پرسش اصلی این جاست که آیا رنو و نیسان به درستی موفق به توسعه نیروی محرک الکتریکی بر پلت فرم CMF-B می شوند؟

آیا نسل آینده نیسان جوک، الکتریکی می شود؟

با توجه به رشد جمعیت خودروهای الکتریکی در خیابان ها، “پیتر بدروسین” مدیر فروش نیسان در اروپا، می گوید: “این ترکیبی فوق العاده است! ما در حال کار روی چندین نوع نیروی محرک به طور همزمان با یکدیگر هستیم.” از سویی وب سایت “اتو اکسپرس” معتقد است جوک EV می تواند درست در لبه پرتگاه بایستد! رنو زویی به عنوان یک محصول الکتریکی دیگر از رنو – نیسان، به احتمال زیاد در سال آینده فیس لیفت می شود. بنابراین اگر تغییرهای زویی موفقیت آمیز نباشد، نمی توان به جوک EV نیز امید بست! در حقیقت رنو و نیسان این روزها به شدت مشغول فعالیت روی پلت فرم CMF-EV هستند که کار روی آن در ژانویه ۲۰۱۸ آغاز شد و به عنوان بخش مهمی از استراتژی آینده این خودروساز با نام “Drive The Future ” محسوب می شود.
پبت فرم الکتریکی جدید رنو – نیسان در دوآی (Douai) فرانسه ساخته خواهد شد و نسل جدید موتورهای EV آن ها از سال ۲۰۲۱ در Cleon به تولید می رسد. رنو زویی جدید، نخستین محصول این گروه با نیروی الکتریکی جدید است که انتظار می رود تا پایان امسال معرفی شود.

اما چنان چه نگران آینده جوک هستید، باید بگوییم سخت در اشتباهید زیرا اگر نیسان از باتری های ۶۲ کیلووات ساعتی نیسان لیف پلاس در این کراس اوور کوچک استفاده کند، بی شک خودرویی همچون هیوندای کونای الکتریکی باید در برابر جوک EV زانو بزند! اما این رقابت در آینده ای نزدیک شامل کیا نیز می شود. حتا تسلا هم با مدل Y قصد ورود به حوزه کراس اوورهای کوچک را دارد. با این حال تفاوت در طراحی و قیمت است که می تواند نیسان را در اروپا و به ویژه در انگلستان که موفق ترین بازار نسل اول جوک به حساب می آمد، پیشرو کند.
بنا به آخرین گزارش های دریافت شده، نسل جدید جوک در تابستان پیش رو، به طور رسمی معرفی می گردد. در واقع با انتشار خبر انتقال خط تولید X-Trail به ژاپن در این هفته، می توان اطمینان یافت نسل آینده جوک همچنان در اروپا مونتاژ خواهد شد.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.