آغاز شماره گذاری سانگ یانگ رکستون G4 با افزایش قیمت نجومی

سانگ یانگ رکستون G4
پس از ترخیص خودروهای مانده در گمرک، شاهد بودیم که تحویل سانگ یانگ رکستون G4 مدل ۲۰۱۸ از جانب رامک حودرو آغاز شد. اما در هفته های گذشته این شاسی بلند کره ای ملقب به «امپراطور» بدون پلاک به دست خریداران می رسید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

حال بر اساس اطلاعات رسمی مجوز شماره گذاری رکستون G4 از جانب پلیس و نهادهای مسئول صادر شده و بالاخره پلاک های ملی بر روی این خودرو نیز نصب می شود. با وجود اینکه قرار بود رکستون G4 در تابستان ۱۳۹۷ پا به جاده های ایران بگذارد، اما بسته شدن ناگهانی گمرک های کشور باعث شده تا امپراطور سانگ یانگ هم مانند سایر خودروهای مانده در انبارهای گمرک دیرتر از موعد تحویل به دست خریداران برسد و حالا بعد از بیش از یکسال تاخیر ثبت نام کنندگان این SUV می توانند سفرهایشان را با خودرویی جدید آغاز کنند. مخصوصا اینکه مجوز تردد رسمی سانگ یانگ رکستون G4 هم زمان با آغاز پاییز و فصل بی راهه نوردی (آفرود) کویری صادر شده و مالکان این شاسی بلند کره ای می توانند تا با رعایت قواعد و جوانب یک سفر خارج جاده ای، قابلیت های آفرودی خودروهایشان را محک بزنند.


اما آغاز شماره گذاری رکستون ۲۰۱۸ باعث شده تا به ناگاه قیمت این خودرو رشد چشم گیری را داشته باشد و G4 از قیمت کمتر از ۹۵۰ میلیون تومان به محدوده یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برسد. با نگاهی به آگهی های منتشر شده در فضای مجازی می توانید به این نکته برسید که اعلام قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی به شکلی کاملا هماهنگ شده است و عملا دلال ها ارزش این خودرو تازه وارد را تعیین کرده اند. برای همین می توان پیش بینی کرد که به خاطر رکود موجود در بازار خودرو، بزودی سانگ یانگ رکستون G4 هم مانند سایر خودروهای وارداتی سقوط قیمت را تجربه می کند. پس شاید بهتر باشد که در شرایط فعلی علاقه مندان به این شاسی بلند کره ای به سراغ خرید آن نروند و منتظر کاهش قیمت رکستون G4 در هفته های آتی باشند. با توجه به عوامل موثر بر بازار خودرو، مشخص است که فعلا قیمت تمام خودروها روند کاهشی را ادامه خواهند داد و بدیهی است که در چنین شرایطی رکستون G4 هم از حباب قیمتی خود خارج می شود.
طرح های فروش سانگ یانگ رکستون G4 اعلام شد.

معرفی مختصر سانگ یانگ رکستون G4:

رکستون G4 بزرگترین محصول کمپانی سانگ یانگ کره جنوبی به حساب می آید که با مدل ۲۰۱۷ پا به بازار جهانی گذاشته است. این خودرو در رده SUVهای متوسط قرار می گیرد که البته ابعاد به مراتب بزرگتری نسبت به کراس اوورهای متوسط دارد. با توجه به اینکه سانگ یانگ ساختار شاسی و اتاق مستقل را برای رکستون G4 در نظر گرفته است، این خودروی کره ای در جایگاه SUVهای واقعی قرار می گیرد و به نوعی قابلیت های برای سفرهای آفرودی دارد.
این خودرو در بازار جهانی با دو پیشرانه دیزلی و بنزینی عرضه می شود. با توجه به شرایط و قوانین بازار ایران، رامک خودرو رکستون G4 را در تنها در نسخه بنزینی به بازار معرفی کرده و برای همین این شاسی بلند کره ای تنها با پیشرانه دو لیتری توربو GDi در ایران عرضه می شود.
سانگ یانگ رکستون G4 توانی معادل ۲۲۲ اسب بخار با گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر را داراست که جعبه دنده شش سرعته Aisin نیز قدرت را به چرخ های جلو و عقب این SUV می رساند. با توجه به قابلیت کمک سبک و سنگین می توان این خودرو را در رده شاسی بلندهای آفرودی به حساب آورد.
در کنار این قابلیت های فنی سانگ یانگ رکستون G4 به امکانات زیر مجهز است:
۹ کیسه هوای ۱۳ نقطه ای
رادار خطی
رادار نقطه کور
سیستم کنترل پایداری
رادار پیشگیری از تصادف و برخورد با عابر پیاده
ترمز اتوماتیک در مواقع اضطراری
سیستم ضد واژگونی
پشت آمپر نیمه دیجیتال با امکان انتخاب نوع طرح گرافیکی
تودوزی چرم
۷ صندلی
صندلی های جلو برقی با حافظه صندلی راننده
گرمکن صندلی های جلو و عقب
سردکن صندلی های جلو
گرمکن فرمان
سیستم تهویه دوگانه
سیستم تهویه ردیف سوم و کمپرسور کولر مستقل
بخارزدای هوشمند شیشه ها
رینگ های ۲۰ اینچی
تنظیم سه حالته وضعیت دیفرانسیل
سنسور نور
سنسور باران
شستشوی اتوماتیک شیشه های جلو
سانروف
خروجی دوشاخه برق ۲۲۰V با توان ۲۰۰W
استارت دکمه ای
آینه های تاشو برقی
دوربین ۳۶۰ درجه ۲D و ۳D
ترمز پارک برقی
اتوهلد
نور بالای اتوماتیک
آینه وسط حساس به نور
درب صندوق برقی
زاپاس مشابه به لاستیک های اصلی
کروزکنترل
و…

شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای آشنایی بیشتر با این خودرو، بر روی لینک ویدیوی تست و بررسی سانگ یانگ رکستون G4 در سه شرایط مختلف کلیک نمایید.


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.