سقف شیشه ای به پژو ۲۰۷i اضافه شد و ترمز دیسکی عقب حذف!

پژو 207i سقف شیشه ای
گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی مشخصات رسمی پژو ۲۰۷i با سقف شیشه ای را به نمایندگی های خود اعلام کرده و گویا قرار است که در روزهای آتی پیش فروش این خودرو در دو نمونه اتوماتیک و دنده ای آغاز شود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

بر اساس اطلاعات موجود در اطلاعیه ایران خودرو، پژو ۲۰۷i با سقف شیشه ای در نمونه دنده ای فاقد کروز کنترل است. همچنین در دو نسخه اتوماتیک و دنده دستی رینگ فولادی نصب می شود و از سویی ترمز عقب هم به جای دیسکی، کاسه ای خواهد بود.
بعد از عرضه ی موفق پژو ۲۰۷i صندوقدار و هاچبک در بازار کشور و مورد استقبال قرار گرفتن این خودروهای کوچک، ایران خودرو در سومین نمایشگاه خودروی تهران نمونه ی آپشنال آن ها را معرفی کرد. مهندسان این شرکت با الگو برداری از اصول پژو ۲۰۸، سقف شیشه ای را به این خودرو اضافه کرده اند. به خاطر اضافه شدن سقف شیشه ای، شاهد هستیم که شیشه ی جلو، تقویت سقف و استراکچر کلی این قسمت از ۲۰۷i تغییر کرده است. بسیاری فکر می کنند که اضافه شدن سقف شیشه ای به پژو ۲۰۷i باعث می شود تا ایمنی آن کاهش پیدا کند. اما جالب است بدانید که به خاطر حضور این قطعه به عنوان بخشی صُلب در سقف و تقویت های صورت گرفته، همیشه ایمنی در برخوردهای از قسمت ستون B و همچنین واژگونی افزایش پیدا می کند. از سویی هم قطعات شیشه ای سقف استاندارد مجزایی دارند و برای همین است که تخریب سانروف و سقف شیشه ای در هر خودرویی به مراتب سختتر از برش فلز سقف است.
ایران خودرو با توجه به سبک پژو در محصولاتی چون ۲۰۰۸، ۲۰۸ و… از نصب سقف شیشه ای بازشو خودداری کرده و تنها بر روی ۲۰۷i هاچبک و صندوقدار سقف شیشه ای ثابت را قرار داده است. این در حالی است که کمپانی پژو برای ۲۰۶ سقف نیمه شیشه با قابلیت بازشو را در سال های دور معرفی کرده بود.
اما نکته ای که در ارتقای پژو ۲۰۷i از جانب ایران خودرو مورد سهل انگاری قرار گرفته است، عدم وجود سایه بان برقی برای سقف شیشه ای است. در پژو ۲۰۷i صندوقدار و هاچبک سقف شیشه ای شما باید پرده و یا همان سایه بان را به صورت دستی باز و بسته کنید که این روزها این قطعه در اکثر خودروها با موتور برقی همراه است.
در پایان باید گفت که پژو ۲۰۷i و پژو ۲۰۷i صندوقدار سقف شیشه ای در بحث سایر امکانات هیچ تفاوتی با نمونه های سقف فلز خود ندارند. اما در بحث تفاوت های اصلی میان نسخه ی هاچبک و صندوقدار این خودرو، فرمان کمکی برقی، آینه تاشو برقی، قفل درب صندوق از داخل کابین و غربیلک فرمان چرمی در پژو ۲۰۷i صندوقدار دیده می شود که در نمونه ی هاچبک وجود ندارد.


گالری تصاویر پژو ۲۰۷i هاچ بک و صندوقدار با سقف شیشه ای:


پایگاه خبری اسب بخار

۴ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.