رو مخ ترین آپشن های خودروهای جدید

آپشن های خودروهای جدید
آپشن های خودروهای جدید

آپشن های خودروهای جدید به شدت تغییر کرده اند و در برخی حالات به حدی پیشرفته شده اند که می توانند موجب سردرگمی راننده و سرنشینان شوند، زیرا بسیاری از مردم به آپشن های قدیمی عادت کرده اند و طرز کار با امکانات جدید را بلد نیستند. در این متن تعدادی از رو مخ ترین آپشن های خودروهای جدید را بررسی می کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در گذشته، هنگامی که خودروهای جدید معرفی می شدند، مردم بیش تر به دنبال این بودند که خودرو مولتی مدیا و یا گرم کن صندلی دارد یا نه، اما این روزها آپشن ها و امکانات به‌کاررفته در خودروها به حدی پیشرفته شده اند که گاه می توانند موجب سردرگمی راننده و سرنشینان شوند. برای مثال، ممکن است کار کردن با یکی از آپشن ها بسیار سخت باشد و شخص نتواند به راحتی آن را فعال و یا غیرفعال کند. در ادامه این متن تعدادی از رو مخ ترین آپشن ها و امکانات به‌کاررفته در خودروهای جدید و علت گیج کننده بودن‌شان را مورد بررسی قرار می دهیم.

مدیران 777 مدیران 777

رو مخ ترین آپشن های خودروهای جدید کدام اند؟

پرداخت هزینه ماهیانه برای فعال شدن برخی آپشن ها

آپشن های خودروهای جدید
آپشن های خودروهای جدید

یکی از جدیدترین اتفاقاتی که فعلاً کمپانی ب ام و برای خودروهای خود در نظر گرفته، پولی شدن برخی از آپشن هایی است که بر روی خودرو نصب شده اند، اما برای استفاده کردن از آن ها نیاز است ماهیانه مبلغی را بپردازید. این قضیه بسیار خنده دار است، زیرا تمام اجزای یکی از امکانات رفاهی، بر روی خودرو نصب شده و هزینه اش نیز توسط کمپانی دریافت شده است، اما شما می بایست برای استفاده از آن نیز جداگانه هزینه بپردازید تا ماهانه بتوانید از آن استفاده کنید. برای مثال، آپشن گرم کن و سردکن صندلی ها و یا گرم کن فرمان بر روی بیش تر محصولات ب ام و وجود دارند، اما صاحب خودرو باید ماهانه هزینه ۱۸ دلاری را برای فعال شدن آن بپردازد.

کیت اگزوز

کیت اگزوز
کیت اگزوز

با افزایش تعداد خودروهای تمام برقی و هیبرید موجود در بازار، صدای موتورهای احتراقی نیز دیگر کم تر شنیده می شود، از این رو، بسیاری از خریداران و علاقه مندان به موتورهای احتراقی دوست دارند صدای موتور دلنشینی از خودروی‌شان به گوش برسد، به همین دلیل برای خودروی خود کیت اگزوز سفارش می دهند. کیت اگزوز شاید صداهای جذابی برای راننده خودرو تولید کند، اما می تواند برای دیگر راننده ها و عابران پیاده آزاردهنده باشد.

پیچیده تر شدن صفحه نمایش یا مولتی مدیای خودروها

مولتی مدیای خودرو
مولتی مدیای خودرو

اخیراً بیش تر خودروها با صحفه نمایش های بزرگ تری وارد بازار می شوند که تقریباً تمام بخش های خودرو را نیز می توان از طریق همان کنترل کرد. با به وجود آمدن این تغییر از تعداد دکمه های به‌کاررفته درون کابین کم شده است و کابین نیز خلوت تر شده است، اما از طرفی دیگر، کار کردن با این صفحه نمایش و یا مولتی مدیاها بسیار سخت تر و پیچیده تر شده است، زیرا شخص باید از میان منوهای فراوان تری در بخش مورد نظر خود تغییرات لازم را ایجاد کند. این قضیه در هنگام رانندگی می تواند به حدی حواس راننده را پرت کند که بیش تر خودروسازها تغییر در تنظیمات غیرمهم خودرو را فقط در حالی که خودرو ثابت است امکان پذیر کرده اند.

استفاده کردن از دوربین به جای آینه های کناری

در تعداد کمی از خودروهای جدید برای کم کردن ضریب درگ خودرو و کاهش میزان نیروی مقاوم هوا در برابر حرکت، آینه های کناری را حذف می کنند و به جای آن ها از دوربین استفاده می کنند. تصویر دوربین به‌کارگرفته شده در یک صفحه نمایش که در کنار دستگیره در خودرو قرار دارد نمایش داده می شود و این قضیه می تواند برای راننده ای که سال ها به آینه کناری عادت کرده است کمی گمراه کننده باشد، زیرا راننده به جای این که برای دیدن تصویر عقب خودرو، آینه بیرون را ببیند، باید به قسمتی از رودری نگاه کند. مشکل دیگر این است که اگر خودرو آینه کناری داشته باشد، راننده می تواند با تغییر در موقعیت خود، کمی دید بیش تری از آینه داشته باشد، اما در خودروهایی که دوربین به جای آینه نصب شده است، راننده باید بر روی صفحه نمایش لمس کند تا بتواند تصویر متقاوت تری از عقب خودرو داشته باشد و این قضیه در هنگام رانندگی می تواند آزاردهنده باشد.

افزایش تعداد هشدارهای صوتی مختلف

هشدارهای صوتی خودرو
هشدارهای صوتی خودرو

با پیشرفته شدن خودروها، تعداد سنسورها و رادارهای به‌کاررفته نیز بیش تر شده است و این قضیه نیاز به هشدارهای صوتی دارد تا راننده را آگاه کند. به همین دلیل در خودروهای جدید تعداد هشدارهای صوتی برای مسائل مختلف بسیار زیاد شده است و این افزایش می تواند در نهایت راننده را نسبت به آن ها بی توجه تر کند.

برای مثال، صدای بوق نبستن کمربند ایمنی یکی از هشدارهایی است که به اصطلاح شدیداً رو مخ است و با ادامه دار شدنش می تواند راننده را وادار کند تا کمربند ایمنی را همیشه بسته نگه دارد و هنگام رانندگی فقط قسمتی که از سینه و نیم تنه بالا محافظت می کند را از پشت به جلوی خود بیاورد تا هم هشدار صوتی آزارش ندهد و هم این که پلیس جریمه اش نکند.

منبع: hotcars.com

رو مخ ترین آپشن های خودروهای جدید کدام اند؟

پرداخت هزینه ماهیانه برای فعال شدن برخی آپشن ها، کیت اگزوز، پیچیده تر شدن صفحه نمایش یا مولتی مدیای خودروها، استفاده کردن از دوربین به جای آینه کناری، افزایش تعداد هشدارهای صوتی مختلف.

۴.۲ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.