وولینگ بینگو؛ هاچ‌بک جدید و تمام برقی چین

وولینگ بینگو
بینگو

وولینگ بینگو جدیدترین محصول نشان وولینگ است که تصاویر آن به تازگی در رسانه های چینی منتشر شده و قرار است به زودی وارد بازار بزرگ چین شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی وولینگ یکی از بزرگ ترین خودروسازان چینی است که امروز بیش تر به تولید خودروهای کوچک برقی مشغول است. علاوه بر این رده از خودروها، این نشان تولید کامیون، اتوبوس و قطعات اصلی خودرو را در چین انجام می دهد و نقش مؤثری را در تأمین قطعات بازار چین دارد. این شرکت در سال ۱۹۸۲ تولید ون های کوچک را آغاز کرد و در سال ۱۹۸۶ با میتسوبیشی برای مونتاژ مدل L100 که یک مینی تراک بود به توافق رسید. این خودرو اولین محصول وولینگ بود که صادر شد و در بازار تایلند به عرضه رسید. در سال ۲۰۰۲ وولینگ، سایک و جنرال موتورز یک کمپانی همکاری مشترک را تأسیس کردن که باعث شد وولینگ از آن زمان پیشرفت محسوسی نسبت به قبل داشته باشد. در این مقدمه فرازهای تاریخی وولینگ را بررسی کردیم و در ادامه به معرفی محصول جدید این کمپانی یعنی وولینگ بینگو می پردازیم.

طراحی وولینگ بینگو

وولینگ بینگو
بینگو

این خودرو از ابعاد بزرگ تر از دیگر محصولاتی است که اخیراً از این نشان دیده بودیم. بینگو در رده بالاتر از وولینگ مینی قرار می گیرد و در کلاس هاچ‌بک های کوچک برقی به بازار می آید. طراحی این خودرو المان های دایره ای دارد و عناصر رترو (تلفیق کلاسیک و مدرن) را در این خودرو می بینیم. لوگوی وولینگ در ابعاد نسبتاً بزرگی در جلو قرار دارد و خطوط طراحی نسبتاً ساده هستند. با اضافه شدن قطعات کرومی طراحان خواسته اند وولینگ بینگو المان های اسپرت هم داشته باشد تا بازار هدف این هاچ‌بک بازه سنی جوانان باشد.

اگر چه هنوز تصاویر از داخل کابین این خودرو منتشر نشده است، اما می دانیم که با یک هاچ‌بک با چهار صندلی طرف هستیم که احتمالاً کابین مدرنی داشته باشد. وولینگ بینگو با ۳,۹۵۰ میلی متر طول، ۱,۷۰۸ میلی متر عرض، ۱,۵۸۰ میلی متر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۵۶۰ میلی متری همچنان در رده مینی کارهای چین قرار می گیرد، اما از دیگر مینی کارهای وولینگ بزرگ تر است و طراحی متفاوتی هم دارد. طراحی برجسته در عقب به نحوی انجام شده است که ظاهر خودرو کمی شبیه سدان ها شود و به کار بردن اسپویلر در امتداد سقف باعث می شود ظاهری چابک را برای این خودرو داشته باشیم. در مجموع، طراحی وولینگ بینگو در عین سادگی مدرن ارزیابی می شود و به عنوان یک هاچ‌بک برقی اقتصادی احتمالاً فروش بالایی برای این خودرو ثبت خواهد شد.

مشخصات فنی وولینگ بینگو

وولینگ بینگو

پیشرانه برقی در قسمت جلو قرار می گیرد و این خودرو در دو نسخه ۴۱ و ۶۸ اسب بخاری عرضه خواهد شد. نهایت سرعت در هر دو نسخه محدود به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است. با این مشخصات می توان نتیجه گرفت وولینگ بینگو یک خودروی اقتصادی شهری است و قرار نیست پرفورمنس عجیب و غریبی را ارائه دهد. پک باتری در کف قرار می گیرد اما کمپانی هنوز ظرفیت این باتری و میزان پیمایش با هر بار شارژ را مشخص نکرده و همچنین اطلاعات شارژ این خودرو هم منتشر نشده است.

قرار است وولینگ بینگو در نیمه اول سال ۲۰۲۳ در بازار چین عرضه شود و قیمت این هاچ‌بک برقی در محدوده ۱۱,۲۴۰ تا ۱۶,۸۵۰ دلار خواهد بود. این خودرو تحت همکاری مشترک یا جوینت ونچر وولینگ-سایک-جنرال موتورز ساخته می شود و حاصل سرمایه گذاری این سه کمپانی است. بازار خودروهای کوچک برقی در چین در حال گسترده تر شدن است و باید دید بینگو با قیمت اقتصادی اش می تواند سهم خوبی در این بازار داشته باشد یا خیر.

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.