معرفی وولینگ ایر EV؛ مینی کار جدید چینی ها

وولینگ ایر
وولینگ ایر

به تازگی، جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز-وولینگ با نام اختصاری SGMW از یک مینی کار کوچک و البته جالب توجه با نام Air رونمایی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

وولینگ ایر برای اولین بار در کشور اندونزی به بازار بین المللی معرفی شد و نام آن در زبان چینی به معنای Clear sky  یا آسمان پاکیزه است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

عرضه اولیه و سفارش قابل قبول

وولینگ ایر EV

وولینگ ایر نخستین بار به تعداد ۳۰۰ دستگاه در بازار خودروی اندونزی و به عنوان نخستین خودروی تمام برقی عرضه شد و پس از آن، ثبت سفارش ۴۰۰۰ دستگاهی برای آن نشان از ساختار درست و دقیق این خودرو دارد. انتظار می رود به زودی وولینگ ایر به کشورهای مصر و هند نیز ورود کند.

ظاهر خودرو

در خصوص خودروهای مینی کار (Kei Car) نمی توان خیلی در مورد طراحی شان صحبت کرد، چراکه درست مانند پیکاپ ها و ون ها، طراحان جای مانور چندانی بر روی بدنه این سبک خودروها ندارند.

وولینگ ایر EV

در نمای جلوی وولینگ ایر شاهد چراغ های به هم پیوسته و پکیج چراغ های اصلی در بخش سپر خودرو هستیم و لوگوی غول آسای وولینگ نیز در مرکز نمای جلو و در واقع بر روی درِ پورت شارژ خودرو خودنمایی می کند.

وولینگ ایر EV

در نمای عقب نیز پکیج چراغ های خودرو به صورت دو قسمتی و متشکل از یک نوار سرتاسری و دو باکس مربعی در طرفین نمای عقب شده است.

وولینگ ایر EV
وولینگ ایر EV

در بخش کناری هم که شاهد طراحی تماما جعبه ای خودرو هستیم و ستون A و B خودرو به رنگ مشکی منقش شده اند. وولینگ ایر در چهار رنگ سفید، آبی، خاکستری و نسکافه ای به مشتریان عرضه می شود.

بخش داخلی وولینگ ایر

از پارامترهای شاخص در طراحی بخش داخلی وولینگ ایر، می توان به مانیتور و کلاستر دیجیتال یکپارچه، سه کلید دوار و فرمان دوشاخه خودرو اشاره کرد. این خودرو در دو نمونه دونفره و چهارنفره قابل سفارش گذاری است.

از امکانات ایمنی و رفاهی وولینگ ایر EV باید به مواردی همچون ترمز پارک برقی، کلاستر دیجیتالی، مانیتور و کلاستر ضد انعکاس نور و ضد اثر انگشت، دوربین ۳۶۰ درجه، ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل به همراه EBD و… اشاره کرد.

کابین وولینگ ایر EV
کابین وولینگ ایر EV

ابعاد خودرو

وولینگ ایر در نمونه دونفره دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۲۵۹۹، ۱۵۰۵ و ۱۶۳۱ میلی متر است و طول خودرو برای نسخه چهارنفره به ۲۹۷۴ میلی متر افزایش می یابد.

فاصله محوری نمونه دونفره هم ۱۶۳۵ میلی متر اعلام شده است که این عدد نیز در نمونه ۴ نفره به ۲۰۱۰ میلی متر افزایش پیدا می کند.

مشخصات فنی وولینگ ایر EV

نسخه دونفره وولینگ ایر EV به یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت ۴۱ اسب بخار در محور عقب مجهز است، اما پیشرانه الکتریکی نمونه چهارنفره قادر به تولید بیشینه قدرت ۷۰ اسب بخار است، که دلیل آن هم ابعاد بزرگ تر خودرو و وزن بیش تر آن نسبت به نسخه دونفره است. بیشینه مسافت قابل پیمایش این مینی کار جدید نیز ۳۰۰ کیلومتر اعلام شده است و زمان لازم برای شارژ این خودرو از ۳۰ به ۸۰ درصد، چهل و پنج دقیقه خواهد بود.

رضا صفرابادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

وولینگ ایر EV چه مشخصاتی دارد؟

نسخه دونفره وولینگ ایر EV به یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت ۴۱ اسب بخار در محور عقب مجهز است، اما پیشرانه الکتریکی نمونه چهارنفره قادر به تولید بیشینه قدرت ۷۰ اسب بخار است، که دلیل آن هم ابعاد بزرگ تر خودرو و وزن بیش تر آن نسبت به نسخه دونفره است. بیشینه مسافت قابل پیمایش این مینی کار جدید نیز ۳۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

وولینگ ایر چه نسخه هایی دارد؟

این خودرو در دو نمونه دونفره و چهارنفره قابل سفارش گذاری است.

وولینگ ایر EV در چه رنگ هایی عرضه می شود و چه تجهیزاتی دارد؟

وولینگ ایر در چهار رنگ سفید، آبی، خاکستری و نسکافه ای به مشتریان عرضه می شود و از امکانات ایمنی و رفاهی آن باید به مواردی همچون ترمز پارک برقی، کلاستر دیجیتالی، مانیتور و کلاستر ضد انعکاس نور و ضد اثر انگشت، دوربین ۳۶۰ درجه، ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل به همراه EBD و… اشاره کرد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.