آیا بالاخره ترمز افزایش قیمت ایرانی ها کشیده می شود ؟

در این اوضاع نابسامانی که الان هستیم، نمی توان پیش بینی کرد که قرار است چه اتفاقی برای بازار خودرو بیافتد زیرا دیگر حتی قیمت محصولات داخلی به ارزش ارز نیز وابسته نیست و تغییرات رخ داده فقط بر اساس حرف هایی است که مسئولان شورای رقابت و وزارت صمت می زنند.

مدیران 777 مدیران 777

همان طور که می دانیم طی روزهای گذشته حرف ها وصحبت های زیادی از جانب سخنگوها و مسئولان شورای رقابت و وزارت صمت زده شد که همه این صحبت ها جز گران تر شدن قیمت خودروهای ایرانی بازار هیچ نتیجه دیگری نداشت. با این اوصاف اگر افرادی که در این چند روز مصاحبه کردند، در مورد قیمت های جدید خودروها صحبتی نمی کردند و ساکت می ماندند، شاید کمی از التهاب بازار خودرو کم تر می شد و شاهد تیبای ۴۰۰ میلیونی آن هم با مدل ۱۴۰۱ در بازار نبودیم. این قضیه که یک خودرو دیگر تولید نشود اما از رقبای دیگرش مانند ساینا و کوییک که از قضا بهتر هم هستند، گران تر شود خود یک فاجعه است، حال این قضیه که قیمت همان خودرو به خاطر صحبت های یک عده به ۴۰۰ میلیون هم برسد، دیگر برای هیچ کس قابل هضم نیست.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به هر حال اعلام قیمت های جدید خودروهای داخلی هر چه زودتر انجام شود می تواند تکلیف بازار و مردم را مشخص کند و افسار تغییر قیمت ها را مانند گذشته فقط به دست ارزش دلار و یا دیگر ارزها بدهد تا دیگر شاهد تغییرات شدید به خاطر حرف یک مسئول نباشیم.

بیشتر بخوانید : قیمت روز خودرو

تغییرات قیمت خودروهای صفر ایران خودرو :

شیب افزایشی موجود در بازار امروز ایرانی ها حتی از دیروز هم بیشتر بود و این اتفاق موجب شد تا برخی از خودرو ها مانند سورن پلاس و ۲۰۷ با افزایش قیمت ها ۲۰ و ۳۰ میلیونی همراه باشند.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
سورن پلاس۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰۷۷۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۳۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰۶۹۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۷ دنده ای سقف فلز۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰۸۳۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو ۶ دنده۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای مشکی۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر سایپا :

در بازار امروز سایپایی ها شاهین حدود ۱۱ میلیون، کوییک معمولی ۱۰ میلیون و تیباهای هاچ بک و صندوق دار حدود ۵ میلیون گران تر از دیروز شدند.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
پراید وانت (۱۵۱)۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰۳۳۸,۰۰۰,۰۰۰
تیبا هاچ بک ۱۴۰۱۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰۴۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین سفید۷۴۲,۰۰۰,۰۰۰۷۵۳,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر چینی :

برخلاف ایرانی ها، چینی ها نتنها به خاطر افت ارزش دلار متوقف شدند بلکه در برخی موارد افت های ۶۰ میلیونی را هم تجربه کردند. برای مثال امروز بیشتر محصولات کرمان موتور و مدیران خودرو تغییر قیمتی نداشتند و از طرفی دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی ۷ نفره های بهمن موتور حدود ۶۰ میلیون ارزان تر شدند.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
هایما S7 پلاس مشکی۱,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T8 مشکی۲,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دیگنیتی پرستیژ سفید تو مشکی ۱۴۰۱۲,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۷۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی ۷ نفره مشکی۲,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
لاماری مشکی۲,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۴ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.