13 خودرو ساز در فهرست 100 برند برتر جهان ؛ تویوتا صدرنشین شد

100 برند برتر جهان
۱۰۰ برند برتر جهان

مؤسسه اینتربرند به رسم سنت سال های اخیر، اقدام به معرفی ۱۰۰ برند برتر جهان کرده است؛ ۱۳ خودروساز در فهرست ۱۰۰ برند برتر جهان حضور دارند، در این فهرست تویوتا صدرنشین خودروسازان شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، به تازگی، مؤسسه اینتر برند رده‌بندی برترین برندهای ۲۰۲۳ را منتشر کرده است. براساس گزارش این مؤسسه، بسیاری از ۱۰۰ برند برتر جهان در حالت رکود هستند و نسبت به سال گذشته با کاهش نرخ رشد روبه‌رو بوده‌اند. فقدان ذهنیت رشد، رهبری ضعیف‌تر و پیش‌بینی ضعیف در بازار، از عواملی است که اینتربرند آن‌ها را مسبب این رکود می‌داند. براساس این گزارش، برندهایی که منحصراً در یک بخش فعالیت می‌کنند، رشد آهسته‌تری داشته‌اند.

مدیران 777 مدیران 777

براساس رتبه‌بندی اینتربرند، از  ۱۰ برند اول ۵ شرکت (اپل، ماکروسافت، آمازون، گوگل و سامسونگ) در حوزه تکنولوژی فعال هستند. با این حال، ۳ شرکت خودروساز هم توانسته اند در میان ۱۰ برند برتر این فهرست قرار بگیرند.

تویوتا اول

در این فهرست مطالب تویوتا، بنز و ب ام و توانسته اند نسبت به سایر خودروسازان حاضر در این فهرست جایگاه بهتری را کسب کنند. تویوتای ژاپن در گزارش اینتر برند، رتبه ششم جهان شده است، اما در میان خودروسازان حاضر در این فهرست، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. بنز آلمان هم رتبه هفتم جهان و جایگاه دوم برترین برند خودرویی جهان را به خود اختصاص داده است. دیگر غول آلمانی، ب ام و، دهمین برند برتر دنیا و سومین خودروساز برتر در بررسی اینتر برند شده است.

۱۳ خودروسازدر میان ۱۰۰ برند برتر

براساس گزارش اینتر برند، ۱۳ خودروساز توانسته اند در میان ۱۰۰ برند برتر جهان قرار بگیرند. آلمان با ۵ نماینده، ژاپن با ۳ نماینده بیش ترین سهم را در فهرست برندهای برتر دنیا دارند. هر دو خودروساز بزرگ کره جنوبی هم جز ۱۰۰ برند ارزشمند جهان قرار گرفته اند. آمریکا نیز با فورد و تسلا و ایتالیا با فراری هم در این فهرست سهم دارند.

شرکت هایی که دولتی نیستند

این فهرست نشان می دهد خودروسازان شدن به تعداد شرکت های تولیدکننده و تیراژ چندان ارتباطی ندارد. این شرکت ها توانسته اند به رغم تمام چالش هایی که اقتصاد جهان با آن مواجه است، باز هم حرکت کنند. هر چند میزان رشد این شرکت ها نسبت به سال گذشته کاهشی بوده،‌ با این حال، متوقف نشده است. نکته قابل توجه این است که هیچ کدام از شرکت های حاضر در این فهرست دولتی نیستند. در واقع، گزارش اینتر برند نشان می دهد تمام این شرکت ها توانسته اند در یک بازار کاملاً رقابتی و بدون دخالت و بازیگری دولت به فعالیت بپردازند.

خودروسازان حاضر در فهرست ۱۰۰ برند برتر جهان

 نام شرکترتبه خودرویی رتبه جهانی
تویوتا۱۶
بنز۲۷
ب ام و۳۱۰
تسلا۴۱۲
هوندا۵۲۷
هیوندا۶۳۲
آئودی۷۴۵
پورشه۸۴۷
فولکس واگن۹۵۰
فورد۱۰۵۱
نیسان۱۱۶۳
فراری۱۲۷۰
کیا۱۳۸۸

آشنایی با اینتر برند interbrand

مؤسسه مشاوره برند interbrand سال هاست به رتبه بندی اعتباری و ارزش گذاری برندهای مختلف روی آورده است و همه ساله تعداد زیادی از مؤسسه ها و برندهای مختلف را براساس فاکتورهای مختلف و خاص خود رتبه بندی اعتباری می کند و به آن ها امتیاز متناسب با فعالیت های تجاری خود را اعطا می کند. علاوه بر این شرکت، طبیعتاً شرکت های بسیار زیادی هستند که در این زمینه مشغول به کار و فعالیت هستند، اما در این بین، مؤسسه مشاوره برند  اینتر برند در قیاس با سایر شرکت های اعتبارسنجی از میزان مقبولیت بالایی برخوردار است. می توان گفت این مؤسسه در حدود سال ۱۹۸۸ فعالیت خود را در زمینه رتبه بندی اعتباری و ارزش گذاری برندهای مختلف شروع کرده است و تا امروز نیز گزارش های اعتباری از این شرکت ارائه می شود که شرکت ها و برندهای مختلف را براساس فاکتورهای لازم اعتبارسنجی یا رتبه بندی اعتباری می کنند. از آن جایی که، رتبه بندی اعتباری برای شرکت های مختلف از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ مؤسسه مشاوره برند interbrand تمامی هم و غم خویش را در این راستا نهاده است تا بتواند در زمینه ارزش گذاری برندها و رتبه بندی اعتباری آن ها معیارهای علمی و دقیقی را به کار گیرد و به شیوه های نوین و روش های محاسبه و ارزیابی دقیقی متوسل شود تا نتیجه و بازخورد خوبی را به دست آورد.

۴.۱ امتیاز از ۱۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.