تندر پلاس اتومات به ۸۰۰ میلیون تومان رسید؛ لوگان هم در ایران لاکچری شد

تندر پلاس اتومات
تندر پلاس اتومات

بازار خودرو در ایران، روزهای عجیبی را تجربه می کند؛ از تندر پلاس اتومات ۸۰۰ میلیون تومانی گرفته تا تیگو ۸ پرو دو و نیم میلیاردی همه و همه از عجایب بازار ایران به حساب می آیند. بازار خودروی ایران به خوبی نشان داده است که از خودروی ۵ هزار دلاری تا خودروی ۳۰ هزار دلاری، برایش لاکچری و دست نیافتنی محسوب می شود!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

این روزها با نگاهی به سایت های خرید و فروش خودرو، به عجایب زیادی برخواهید خورد؛ پراید که روزی ۵ میلیون تومان بود، به بیش از ۲۵۰ میلیون رسیده است و تارا دنده ای که تا همین دو سه هفته پیش، ۴۵۰ میلیون تومان بود، به ۶۳۰ میلیون تومان رسیده است!

مدیران 777 مدیران 777

وضعیت در بورس کالا نیز بهتر نیست؛ دیگنیتی پرستیژ که سقف حدودی یک میلیارد و نهصد میلیونی داشت، به یک باره یک میلیارد تومان افزایش سقف یافت و لاماری هم در همین بورس کالا به ۲ میلیارد و سیصد میلیون تومان رسید!

برسیم به تندر پلاس

تندر پلاس اتومات
تندر پلاس اتومات

اما از همه موارد بالا که بگذریم، سخن تندر پلاس خوش تر و صد ها مرتبه عجیب تر است. تندری که قرار بود در اواسط دهه هشتاد شمسی جایگزین ارزان قیمت پیکان شود، این روز ها در حال تبدیل شدن به مرکبی لوکس و دست نیافتنی است. تندر پلاس در نمونه های بسیار تمیز و کم کار نزدیک به صفر کیلومتر، هم اکنون در بازار قیمتی در محدوده ۷۱۰ تا ۷۸۰ میلیون تومان را دارد و از آن عجیب تر اینکه رنو ساندرو استپ وی کم کار نیز در بازار به مرز ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است. به یاد آورید که در سال ۹۵ تندر ۹۰ اتومات قیمتی معادل با ۴۷ میلیون تومان داشت و با اقساط ۲۷ میلیون تومانی به فروش می رسید. بی تردید اعداد و ارقامی که این روز ها برای خودرو ها به گوش می رسند، نشانی از اقتصاد مریض دارند؛ چراکه دو خودرویی که تقریبا از سال ۲۰۱۳ به بعد با این چهره در هیچ کجای دنیا به تولید نرسیده اند و قیمت نمونه های کارکرده آنها در مارکت های اروپایی به زحمت به پنج یا شش هزار دلار می رسد، در بازار ایران با قیمتی معادل با ۲۰ هزار دلار معامله می شوند که واقعا جای تاسف و نگرانی دارد.

سخنی با حاضران در صحنه

به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده که مسئولین مربوطه در حوزه صنعت خودرو و در راس همه آن ها وزیر صمت، به صورت جدی وارد عمل شده و از خود واکنشی بیش از شعار و یا گردن دیگران انداختن، نشان دهند تا شاید این قیمت های نجومی و افسار گسیخته بار دیگر به ساحل آرامش برگردند.

۴.۲ امتیاز از ۱۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.