جک T9 از مؤسسه ایمنی استرالیا انکپ پنج ستاره ایمنی گرفت

تست ایمنی جک T9
تست ایمنی جک T9

به تازگی، جک T9، یا همان KMC T9 خودمان، موفق به اخذ پنج ستاره ایمنی از مؤسسه استرالیا انکپ شده است.

آریزو 8 آریزو 8

پیکاپ T9 محصول جدید کمپانی جک است که در مدت کوتاه عرضه خود توانسته است به آمار فروش قابل توجهی در بازارهای هدف این کمپانی دست یابد و پیش بینی می شود با توجه به پنج ستاره شدن این خودرو در تست های تصادف مؤسسه معتبر ANCAP، تقاضای T9 افزایش قابل ملاحظه ای حداقل در بازار استرالیا داشته باشد. T9 در تست های تصادف این مؤسسه توانسته است از دو سرنشین جلو به طور کامل محافظت نماید.

تست ایمنی T9

تست ایمنی جک T9 در ANCAP با موتور ۲ لیتری توربودیزل انجام شده است، اما از نظر ساختاری تمام واریانت های فنی این خودرو را در بر می گیرد. جک T9 در این تست ها به خوبی توانسته است از سرنشینان جلو محافظت نماید. همچنین امتیاز کامل برای محافظت از سرنشینان کودک در تست‌های آفست جلو و ضربه از کنار نیز به T9 تعلق گرفته است. با این حال، مصرف‌کنندگان باید توجه داشته باشند که نصب صندلی‌های کودک در موقعیت صندلی وسط ردیف عقب توصیه نمی‌شود.

نتایج کلی نشان می‌دهد جک T9 امتیاز ۸۵ درصد (۳۴.۲۹ امتیاز از ۴۰ امتیاز) را در رده حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال در آزمون و ۸۷ درصد (۴۳.۰۰ امتیاز از ۴۹ امتیاز) در رده حفاظت از سرنشین کودک کسب کرده است. همچنین ۸۷ درصد (۵۴.۹۳ از ۶۳ امتیاز) در رده حفاظت از عابران پیاده و ۸۹ درصد (۱۶.۱۵ از ۱۸ امتیاز) در رده تجهیزات ایمنی، امتیازهای ثبت شده برای T9 هستند.

در تست های انجام شده، T9 همچنین توانسته است امتیاز کامل در بخش ترمز اضطراری و جلوگیری از برخورد با موتورسیکلت را نیز کسب نماید.

کارلا هوروگ، مدیر اجرایی ANCAP، در خصوص T9 گفته است: «جک به وضوح متعهد شده است که سطوح بالایی از عملکرد ایمنی را با T9 به بازار استرالیا بیاورد.»

جک T9 در ایران

جک T9 در ایران توسط کرمان موتور و با نام KMC T9 عرضه می شود. این خودرو در کشور ما مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر است. گیربکس T9 هم در ایران از نوع ۸ سرعته اتومات است. در KMC T9، یا همان جک تی ۹، با دیفرانسیل یکپارچه عقب و تعلیق فنر شمش شبیه T8 مواجه هستیم.

کی ام سی T9 در بحث امکانات ایمنی و رفاهی به مواردی همچون دوربین ۳۶۰ درجه، قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب، گرم‌کن صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، ترمز کمکی اضطراری، جلو آمپر دیجیتال، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، تنظیم حالت انتقال قدرت به چرخ ها، تنظیم حالت رانندگی، سانروف، شش کیسه هوا، کول باکس، ترمز پارک برقی و… مجهز است. از این نظر نیز می توان T9 را در سطحی کاملاً بالاتر و برتر نسبت به T8 قلمداد کرد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.