تولید پیشرانه های شرکت تیوان آغاز شد

آغاز و افتتاح خط تولید موتور و پیشرانه های تیوان
آغاز و افتتاح خط تولید موتور و پیشرانه های تیوان

با فرمان مستقیم ریاست جمهوری، خط تولید پیشرانه های تیوان شروع به کار کرد و مدیران این شرکت خصوصی خانواده های موتور ۳ سیلندر و ۴ سیلندر خود به مسئولان و مقامات حاضر معرفی کردند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، به گفته معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح تولید انبوه موتور پرقدرت و کم مصرف یورو۶ ،تولید این موتور حاصل بزرگترین سرمایه گذاری صنعت خودرو طی دو دهه گذشته است.
سورنا ستاری با تشکر از محمدرضا نعمت زاده،وزیر اسبق صمت و اشاره به این که این قرار در زمان صدارت وی به امضا رسیده است افزود: « این خط تولید را میتوان اولین دستاورد برجام دانست ». به گفته وی این قرار پیش از نهایی شدن برجام در اتریش به امضا رسید .
معاون علمی و فناوری ریاست جمهور در ادامه با اشاره به اینکه این مهم در زمان تحریم ها حاصل شده است ادامه داد: « برای تولید و راه اندازی این خط تولید، بالاترین میزان سرمایه گذاری در دو دهه اخیر در صنعت خودرو انجام گرفته است ». ستاری افزود: « حاصل این سرمایه گذاری در کنار توان متخصصان داخلی توان تولید ۵۰۰ هزار دستگاه در سال است »
وی ادامه داد: « ضمن اینکه در هر شیفت توان تولید ۱۰ نوع موتور وجود دارد که قرار است محصولات گروه بهمن از موتورهای ۳ و ۴ سیلندر تولید شرکت تیوان استفاده کند ».
ستاری اضافه کرد: « سایر خودروسازان ایرانی نیز می توانند از این موتورها استفاده کنند. ضمن اینکه هم اکنون سایپا برای خرید این موتور سفارش گذاری کرده است ».

مدیران 777 مدیران 777
سید مجتبی میرسهیل تیوان
سید مجتبی میرسهیل تیوان

سید مجتبی میرسهیل، مدیرعامل شرکت قوای محرکه تیوان، در توضیحات خود به ریاست جمهوری گفت : « پیشرانه های تیوان مصرف سوخت کمی را نسبت به سایر موتورهای ملی دارند و از سویی با حجم پایین توان ۷۵ تا ۱۵۵ اسب بخار را تولید می کنند ».

وی در ادامه افزود: « در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ هزار پیشرانه تیوان برای محصولات بهمن موتور تولید می شود و در این سال فرایند تطبیق پیشرانه سه سیلندر این شرکت با محصول کراس اوور سایپا ( آریا ) آغاز خواهد شد. در سال ۱۴۰۱ تیراژ تولید تیوان ۷۵ هزار موتور خواهد بود که بخش زیادی از آن به محصولات سایپا اختصاص دارد ».

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: حسین دلاور / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.