پایان اسطوره پارس؛ گاو شیرده ایران خودرو

توقف تولید پژو پارس ایران خودرو
توقف تولید پژو پارس ایران خودرو

خبرهای رسیده به اسب بخار، حاکی از آن است که ایران خودرو تولید پژو پارس را متوقف و خودروی سورن پلاس را جایگزین آن خواهد کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، خودروی پژو پارس، که در سال‌های اخیر با توجه به کمبود عرضه خودرو در کشور نقش گاو شیرده ایران خودرو را بازی می‌کرد، از چرخه تولید خارج خواهد شد.

پژو پارس که در سال‌های عرضه محدود و به خصوص قرعه کشی، تقاضای چشم‌گیری را به سمت ایران خودرو سوق می‌داد، توانسته بود درآمدهای قابل توجهی را نیز برای این خودروساز داخلی به همراه داشته باشد. تقاضای زیاد برای این خودرو همیشه به دلیل ظاهر تقریباً جذاب آن در مقایسه با سایر تولیدات خودرویی کشور بوده است و ایران خودرو نیز با استفاده از همین مسئله و بدون رعایت بسیاری از استانداردها سال‌ها تولید این خودرو ادامه داد.

حال خبرها حاکی از آن است که سورن پلاس جایگزین پژو پارس خواهد شد و این می‌تواند پایانی بر استفاده ایران خودرو از عرضه یک خودروی تاریخ گذشته باشد. سورن پلاس با موتور ایکس یو سون پلاس جایگزین پارس می‌شود و پایان اسطوره ایران خودرو را رقم می‌زند.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که عدم توانایی ایران خودرو برای استانداردسازی پژو پارس، زمینه‌های پایان تولید این خودرو را فراهم کرده و این در حالی است که هنوز بسیاری از خودروهای داخلی توانایی اخذ استانداردهای روز دنیا را ندارند و بسیاری از این خودروها همچنان با اضافه کردن آپشن‌های غیر هماهنگ، استانداردهای موجود را پاس می‌کنند.

اما پایان پژو پارس یک پیامد دیگر نیز به همراه خواهد داشت که چیزی نیست جز کاهش سودآوری ایران خودرو. اکنون باید دید ایران خودرو برای پوشش این اتفاق چه برنامه‌ای را در نظر خواهد گرفت. البته ناگفته نماند که خودروسازان ایرانی همیشه گزینه افزایش قیمت را روی میز دارند.

۴.۲ امتیاز از ۷۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.