تغییرات استاندارد بر روی سایپا ساینا S + تصاویر

تغییرات استاندارد بر روی سایپا ساینا S
تغییرات استاندارد بر روی سایپا ساینا S

سایپا ساینا S چند وقتی است که راهی جاده های کشور شده و حال می بینیم که برخی مالکان این خودرو به سوی تغییر این سدان اقتصادی رفته اند. چند شب قبل خبرنگار اسب بخار با یک دستگاه از این خودرو مواجه شد و تصاویری از تغییرات استاندارد مالک این خودرو بر روی ساینا فیس لیفت تهیه کرد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، ساینا S نمونه پایه ساینا فیس لیفت سایپا به حساب می آید که از زمستان ۱۳۹۹ به دست مشتریان رسیده است. این خودرو در بخش جلو و عقب تغییراتی را نسبت به ساینا EX تجربه کرده و از سویی در بخش کابین ساینا S جلو آمپر جدید، غربیلک فرمان طرح D، پنل سمت چپ دکمه های روی داشبورد، ریموت و… نصب شده است. همچنین پیشرانه نسخه های جدید ساینا با دریچه گاز برقی تولید می شوند و نمونه فیس لیفت این سدان کلاس B به سامانه BCM و مدیریت خودروی یک پارچه مجهز است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

گروه خودروسازی سایپا، نسخه جدید ساینا که به تیپ S معروف است را با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ تولید می کند. این پیشرانه ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی توان پیشرانه M15 را به چرخ های جلوی ساینا می رساند. دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه های عقب، ترمز ABS، EBD و BAS، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک عقب، تهویه الکتریکی، بلوتوث، تنظیم الکتریکی ارتفاع چراغ، شیشه ها و آینه های برقی، ریموت با بازکن درِ صندوق، تریم داخلی پارچه ای و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی در سایپا ساینا S است.

تغییرات استاندارد برای متفاوت شدن ساینا S :

چند شب قبل خبرنگار اسب بخار با یک دستگاه ساینا S پارک شده در خیابان قیطریه تهران مواجه شد و تصاویری از آن را تهیه کرد. آن چه که نگاه های بیشتری را سمت این خودروی جدید می کشاند، برخی تغییرات ساده و استاندارد بر روی این ساینا S بود. با کمی دقت می توان متوجه شد که مالک این خودرو با تغییرات نه چندان عجیب توانسته تا خودروی خود را زیباتر کند و از سویی ارزش افزوده بیشتری را بر روی آن تجربه نماید.

مالک این ساینا S رکاب های پلاستیکی و استاندارد خانواده X200 را بر روی خودروی خود نصب کرده است. ساینا EX تا قبل از اوایل سال ۱۳۹۷ با رکاب های پلاستیکی و تزئینی تولید می شد. این قطعه که تا حدی تمایز ظاهری میان ساینا و تیبا را در نمای جانبی ایجاد می کرد، قابلیت جلوگیری از خسارت های جزئی به رکاب فلزی خودرو را داشت. اما در ماه های ابتدایی سال ۱۳۹۷ مدیران وقت سایپا تصمیم گرفتند تا برای کاهش هزینه تولید ساینا EX ویژگی هایی مانند نوار افقی هم رنگ بدنه روی درِ صندوق، رکاب پلاستیکی جانبی و رینگ آلومینیومی را از روی این خودروی اقتصادی حذف کنند. بعدها سایپا امکان سفارش رینگ آلومینیومی را در هنگام تکمیل وجه برای مشتریان ساینا فراهم کرد و در حال حاضر هم خریداران می توانند با پرداخت هزینه بیشتر به جای رینگ فولادی از رینگ آلومینیومی در خودروهایی مانند تیبا، تیبا ۲، ساینا و… بهره مند شوند.

یکی دیگر از تغییرات استاندارد در ساینا S مورد بحث، نصب رینگ های آلومینیومی دو رنگ و تراش خودرو است که به تازگی سایپا بر روی خودروهایی مانند کوییک R پلاس نصب می کند. این رینگ استاندارد که مورد تایید سایپا است، نمای بهتری را برای محصول جدید این شرکت فراهم کرده و توانسته تا ساینا S این فرد را جذاب تر از نسخه های ساده نماید. همچنین تغییر کاسه چراغ های جلو با کاسه چراغ خانواده کوییک و اضافه شدن تزیینات مشکی رنگ در این قطعه، جلوه ای متفاوت را برای ساینا S این مالک ایجاد نموده است. به نوعی صاحب این خودرو کاسه چراغ مشابه به ساینا پلاس ( آپشنال ) را بر روی خودروی خود نصب کرده است. البته این تغییر گرافیک کاسه چراغ جلو مبحثی سلیقه ای است و از نظر بسیاری، کاسه چراغ استاندارد این خودرو زیبایی مناسبی را دارد.

با در نظر گرفتن هزینه نصب رکاب پلاستیکی استاندارد و رینگ آلومینیومی رسمی سایپا برای خانواده X200، متوجه خواهیم شد که به مالک این خودرو برای این تغییر هزینه ای کمتر از ۷ میلیون تومان را داشته است. در اصل می توان گفت که بخش اصلی این هزینه مربوط به رینگ های آلومینیومی است؛ زیرا ۴ حلقه این رینگ ها در بازار آزاد قیمتی در محدوده ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا و ۵ میلیون تومان را دارد و می توان هزینه ای کمتر از ۲ میلیون تومان را برای رکاب رنگ شده و با کیفیت مناسب ساینا در نظر گرفت.

به همین دلیل شاید بهتر باشد تا گروه خودروسازی سایپا حداقل رکاب پلاستیکی خانواده X200 را به صورت استاندارد بر روی ساینا S اضافه کند. زیرا با توجه به قیمت کارخانه ای این خودروی ارتقا یافته و در نظرگیری هزینه تولید انبوه رکاب پلاستیکی برای ساینا فیس لیفت، می توان با هزینه پایین تغییر مشهودی را در ظاهر جانبی این سدان کلاس B ایجاد کرد.

حتماً بخوانید: سایپا، ساینا SR را به صورت رسمی معرفی کرد + تصاویر و مشخصات

۴.۸ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.