فوری / شرایط فروش سوئیست DX3 اعلام شد

شرایط فروش سوئیست DX3 دیار خودرو
شرایط فروش سوئیست DX3 دیار خودرو

به تازگی شرکت دیار خودرو فروش رسمی سوئیست DX3 را آغاز کرده است و در حالی شرایط عرضه این کراس اوور جدید را اعلام نموده که تلفن رسمی این شرکت خودروساز توسط مخابرات مسدود شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، بعد از ظهر امروز اطلاعیه اولیه فروش سوئیست DX3 توسط صفحه رسمی دیار خودرو منتشر شد و با وجود اعلام شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر، خبرنگار اسب بخار با مسدود بودن این خط تلفن توسط مخابرات مواجه گردید. به هر حال پیگیری های انجام شده توسط این رسانه نشان می دهد که هنوز به صورت قطعی قیمت مصوب این کراس اوور جدید دیار خودرو اعلام نشده و قرار است تا در هفته های آتی، بهای رسمی این محصول مونتاژی مشخص شود. اما یکی از نمایندگی های دیار خودرو به خبرنگار اسب بخار گفته است که احتمالا این کراس اوور با قیمتی در محدوده ۶۳۰ تا ۶۷۰ میلیون تومان به بازار می آید. همچنین نمایندگی های دیار خودرو شرایط فروش سوئیست DX3 را اینگونه اعلام می کنند که ابتدا به پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومانی نیاز است و این کراس اوور چینی هم در شهریور ۱۴۰۰ به دست خریداران می رسد.

مدیران 777 مدیران 777

پیش از این منابع آگاه خبرهایی از مذاکره دیار خودرو و یک شرکت خودروساز خصوصی دیگر را مطرح کرده بودند و گفته می شود که سوئیست DX3 به تعهدات معوق آن شرکت اختصاص پیدا می کند. اما حال می بینیم که دیار خودرو به صورت مستقل فروش این کراس اوور جمع و جور را آغاز کرده است. همچنین اطلاعات اولیه حاکی از آن است که تولید ابتدایی DX3 با تیراژ کمتر از ۵۰ دستگاه انجام خواهد شد. در این سال ها دیار خودرو به واسطه فعالیت ضعیف و غیر شفاف، محصولاتی را به بازار کشور عرضه کرده است که در بدترین جایگاه خودروهای کارکرده قرار می گیرند و با وجود اینکه بسیاری از خودروهای مونتاژی دیار خودرو به واسطه برند چینی و ویژگی های فنی قابلیت جذب توجه بیشتر بازار را دارند، اما می بینیم که خودروهایی چون بایک X25، سنوا، سابرینا و… جایگاه ضعیفی را در بازار برخوردار هستند.

معرفی مختصر سوئیست DX3 به بهانه اعلام شرایط فروش :

کمپانی سوئیست اصالت چینی دارد و در بازارهای مختلفی محصولاتش را عرضه نموده است. این نشان چینی به همکاری و مشارکت با کمپانی میتسوبیشی معروف است و برای همین برخی از اجزای فنی و پلتفرم محصولات سوئیست، از خودروهای مختلف میتسوبیشی گرفته شده است. سوئیست DX3 کوچک ترین کراس اوور این نشان چینی است که در سال ۱۳۹۹ تردد نمونه های اولیه آن با پلاک آزمایشی در کشور آغاز شد. اما در نهایت به صورت قطعی مشخص نگردید که کدام خودروساز ایرانی به سراغ سوئیست رفته است و حال گفته می شود که دیار خودرو به صورت مستقل و بدون مشارکت با خودروساز خصوصی دیگر می خواهد تا این کراس اوور جمع و جور را به بازار عرضه کند.

این خودرو در بازارهای هدف با پیشرانه های ۱٫۵ لیتر تنفس طبیعی و ۱٫۵ لیتر توربو عرضه می شود. موتور ۱٫۵ لیتر تنفس طبیعی توان تولید حداکثر ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را دارد و در پیشرانه ۱٫۵ لیتر توربو خروجی ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت این دو پیشرانه توسط جعبه دنده دستی ۵ سرعته و یا CVT به چرخ های جلو می رسد. در حال حاضر دیار خودرو سوئیست DX3 را با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر و جعبه دنده اتوماتیک CVT به خط تولید خود آورده است و می خواهد این کراس اوور چینی را به روش SKD مونتاژ کند.

سوئیست DX3 در تیپ های ظاهری و آپشنی مختلفی عرضه می شود. این خودرو می تواند در جایگاه یک کراس اوور شهری اقتصادی ظاهر شود و از سویی در نسخه های فول آپشن امکانات لوکسی را در اختیار سرنشینان بگذارد. فرمان کمکی برقی، سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کنترل پایداری، سنسور نور و باران، چراغ روشنایی روز، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای، کنترل حرکت در سراشیبی، کروز کنترل، تریم داخلی چرم، تهویه الکتریکی، بلوتوث، نمایشگر لمسی و… از جمله امکانات نسخه فول آپشن سوئیست DX3 است.

آن طور که دیار خودرو در اطلاعیه شرایط فروش سوئیست DX3 اعلام کرده است، این کراس اوور جدید در بازار ایران به سقف پانوراما، تریم داخلی چرم، رینگ آلومینیومی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، ۶ کیسه هوا، نمایشگر لمسی، سامانه کنترل پایداری، استارت دکمه ای و… مجهز خواهد بود و به عبارت ساده تر در تیپ به نسبت کاملی وارد بازار می شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.