پیگیری های اسب بخار جواب داد؛ واکنش رئیس سازمان استاندارد به تخلف سایپا

پیگیری های اسب بخار جواب داد؛ واکنش رئیس سازمان استاندارد به تخلف سایپا
پیگیری های اسب بخار جواب داد؛ واکنش رئیس سازمان استاندارد به تخلف سایپا

پس از پیگیری تخلف سایپا توسط اسب بخار و فراری بودن آن ها از پاسخ‌گویی، بالاخره رئیس سازمان استاندارد نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سایپا چه تخلفی را مرتکب شده است؟

واکنش رئیس سازمان استاندارد به تخلف سایپا
واکنش رئیس سازمان استاندارد به تخلف سایپا

مدتی است گروه سایپا یکی از قطعات نسبتاً مهم محصولات تولیدی اش در سایت کاشان را بدون هیچ دلیل و بهانه ای حذف کرده و موجب شده است مشتریان از این موضوع شاکی شوند. در ابتدا تصاویر و فیلم های ارسالی توسط مخاطبان اسب بخار نشان می داد که عایق میان منبع اگزوز و کف صندوق ساینا S دوگانه توسط سایپا از روی این خودرو حذف شده است. به همین دلیل، خبر حذف آپشن های نامرئی را در مورد خودروی ساینا S دوگانه گزارش کردیم، اما کمی بعد، تعداد پیام های ارسالی بیش تر شد و ما نیز متوجه شدیم که این قطعه از تمام محصولات تولیدشده در سایت کاشان سایپا از جمله نسخه های مختلف کوییک هم حذف شده است.

بیشتر بخوانید: سایپا آپشن های نامرئی را هم حذف می کند ؛ بازی با جان مردم

تخلف سایپا
تخلف سایپا

به این ترتیب، با کمک مخاطبان توانستیم یکی از بزرگ ترین تخلفات سایپا که می تواند جان مردم را به خطر بیاندازد، رسانه ای کنیم. پس از انتشار خبر حذف آپشن های نامرئی، پیگیری های تیم اسب بخار شروع شد تا مسئولان سایپا را برای پاسخ‌گویی در این باره مجاب کند، اما جواب درخوری از سوی آن ها نصیب‌مان نشد و فقط به ما قول دادند علت موضوع را از تیم مهندسی‌شان بپرسند.

در نهایت، پس از نسبت دادن عباراتی مانند انتشاردهنده اخبار جعلی و… به پایگاه خبری اسب بخار، امروز رئیس سازمان استاندارد صحت خبر ما را تأیید کرد و حذف این قطعه توسط سایپا را یک تخلف محرز دانست.

واکنش رئیس سازمان استاندارد به تخلف سایپا چه بود؟

طی صحبت های اسلام پناه، رئیس سازمان استاندارد، مشخص شد که در ابتدا بخش های پاسخ‌گوی سایپا و شرکت بازرسی حاضر در سایت کاشان، به پیگیری های سازمان استاندارد هم جواب مناسبی نمی دادند و منکر رخ‌داد چنین تخلفی می شدند، اما پس از پوشش این موضوع توسط اسب بخار، پیگیری های سازمان استاندارد شدیدتر شد تا در نهایت به وقوع چنین تخلفی اطمینان پیدا کرد.

در ادامه، ایشان خاطر نشان کردند که وظیفه نظارت بر کیفیت محصولات تولیدی سایت کاشان بر عهده یک شرکت بازرسی است که سازمان استاندارد آن را نماینده خود نیز نمی داند و کوتاهی اش در زمینه نظارت گریبان گیر استاندارد نخواهد بود.

در پایان، رئیس سازمان استاندارد قول داد با متخلفان و مقصران شدیدترین برخورد صورت گیرد و آن شرکت بازرسی را هم به دلیل کوتاهی در نظارت و بررسی کیفیت محصولات تولیدی سایت کاشان، تا مرز تعلیق خواهد برد.

در پایان، باید گفت در چند وقت اخیر، برخی حذف آپشن ها مانند تغییر غربیلک فرمان و… رخ داده است، اما هیچ کدام از آن ها نمی توانند منجر به به‌خطر افتادن جان راننده و سرنشینان شود، اما حذف عایق حرارتی میان منبع اگزوز و کف صندوق، آن هم در یک خودروی دوگانه سوز احتمال بروز حادثه را بالا می برد و ممکن است خطر جانی به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید : خسیس بازی جدید سایپا ؛ حذف آپشن های کوییک S

از این رو، باید منتظر بمانیم و ببینیم که سازمان استاندارد در راستای نصب عایق حرارتی برای خودروهایی که به صورت فابریک چنین قطعه ای را نداشتند چه اقدامی خواهد کرد و از طرف دیگر، برخورد با متخلفان و مقصران این موضوع در چه حد شدید و قاطع خواهد بود.

امیدواریم از این پس دیگر شاهد چنین حذف آپشن هایی توسط خودروسازان که خطر جانی برای سرنشینان به همراه دارد نباشیم و محصولات باکیفیت تری به مردم تحویل داده شود.

شما مخاطبان می توانید نظرات خود را درباره این موضوع کامنت کنید و انتظارات خود از سازمان استاندارد و همچنین میزان شدت برخورد با عاملان این تخلف را به ما بگویید.

سایپا چه تخلفی را مرتکب شده است؟

مدتی است گروه سایپا عایق حرارتی قرارگرفته میان منبع اگزوز و کف صندوق محصولات تولیدی اش در سایت کاشان را بدون هیچ دلیل و بهانه ای حذف کرده و موجب شده است مشتریان از این موضوع شاکی شوند.

واکنش رئیس سازمان استاندارد به تخلف سایپا چه بود؟

رئیس سازمان استاندارد قول داد با متخلفان و مقصران شدیدترین برخورد صورت گیرد و آن شرکت بازرسی را هم به دلیل کوتاهی در نظارت و بررسی کیفیت محصولات تولیدی سایت کاشان، تا مرز تعلیق خواهد برد.

۴.۴ امتیاز از ۱۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.