سایپا پیشگام واردات خودرو براساس درک نیاز بازار

خودروهای وارداتی سایپا
خودروهای وارداتی سایپا

روزها بازار خودرو با مشکلات مختلفی روبه‌روست، اما نارنجی پوشان جاده مخصوص نشان داده اند که بدون توجه به این گونه مسائل، در کنار تلاش برای افزایش تولید داخل، به سرعت در حال اجرای برنامه های وارداتی خود هستند، به نحوی که، می توان سایپا را پیشگام واردات خودرو براساس درک نیاز بازار دانست.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، ممنوعیت واردات خودرو و به دنبال آن، تحریم های مستقیم صنعت خودروسازی کشور باعث شد عرضه در بازار با مشکل مواجه شود. در واقع، از یک عدم عرضه کافی و از سوی دیگر، افزایش نرخ ارز و تبدیل شدن خودرو به کالای سرمایه باعث شد حجم عظیمی از تقاضا وارد بازار شود، اما بازار خودرو با توجه به مسائل به وجودآمده توان پاسخ‌گویی به آن را نداشت. نتیجه این که قیمت خودروها به طرز اعجاب آوری بالا رفتند. در این میان، وزارت صمت به عنوان متولی اصلی صنعت خودروسازی کشور در کنار افزایش تولید و عرضه و شناسایی گلوگاه های تولید، در صدد است با ابزار واردات بر حجم عرضه بیافزاید. با این حال، در دوران جدید واردات قرار نیست همانند گذشته عمل شود. در واقع، قانون گذار در کنار آزادسازی واردات برای حفظ رقابت، افزایش توان تولیدکنندگان داخلی و همچنین افزایش عرضه در بخش اقتصادی بازار، محدودیت هایی قرار داده است. همین مسئله راه را برای ورود برخی خودروها به کشور مسدود کرده است. در این میان اما، نارنجی پوشان جاده مخصوص با درک درست از آیین نامه واردات و فهم صحیح از وضعیت بازار سراغ محصولاتی رفته اند که علاوه بر مشمول قوانین مندرج در آیین نامه، بتوانند سلیقه های مختلفی را نیز پوشش دهند و در عین حال، خودرویی عرضه کنند که بتواند رضایت حداکثری را فراهم کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به همین منظور تا پیش از ممنوعیت خودروهای فرانسوی، آن ها به مذاکرات نهایی برای واردات و تولید محصولات رنو نزدیک شده بودند، اما با این حال، آن ها تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندادند و مذاکرات با سایر تولیدکنندگان را موازی هم پیش بردند. به نحوی که، پس از ممنوع شدن واردات فرانسوی ها، آن ها به سرعت مقدمات واردات محصول باکیفیت چانگان را در چارچوب تعیین شده فراهم کردند. در واقع، سایپا نه تنها اولین شرکتی نام گرفت که آمادگی عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا را اعلام کرد، بلکه اولین شرکتی است که محصولاتش در حجمی گسترده در حال ورود به کشور هستند. در این خصوص، مدیرعامل نارنجی پوشان جاده مخصوص می گوید: «سایپا امسال اولین و بزرگ ترین واردکننده خودرو در بخش خودروهای CBU در کشور خواهد شد. واردات خودرو در سایپا در حال اجراست. سفارش ها انجام شده و اولین محموله یک هزار دستگاهی در حال رسیدن به کشور است. باید به سرعت ثبت سفارش بعدی را انجام دهیم تا بتوان خودروهای وارداتی را براساس قانون و به طور مناسب در اختیار مردم قرار داد و این موضوع مستلزم حمایت سیستم بانکی در زمینه تأمین منابع ارزی بعد از تخصیص بانک مرکزی است.»

در واقع، سایپا نه تنها به سرعت در حال واردات اولین محموله و ثبت سفارش برای محموله های بعدی بلکه سراغ محصولاتی رفته اند که علاوه بر کیفیت مدنظر و مندرج در آیین نامه واردات از نظر ایمنی و آپشن و امکانات در سطحی قرار دارند که توانسته اند بیش از ۳ ستاره در یورو انکپ کسب کنند. به بیان ساده، سایپا تنها به فکر واردات و استفاده از شرایط بازار نبوده است،‌ بلکه آن ها به دنبال محصولاتی رفته اند که با آن ها بتوانند اهداف مختلفی را محقق کنند. یعنی از نظر کیفی در سطحی باشند که بتوانند به سرعت به مطلوبیت در بازار برسند و در عین حال، بخش بیش تری از جامعه توان خرید آن را داشته باشند. در همین حال، محصولاتی را انتخاب کرده اند که جای آن ها در سبد محصولات‌شان خالی بود و کنار آن با توجه به گستردگی جغرافیایی خدمات پس از فروش سایپا، بتوانند با سرعت و کیفیت بیش تری به ارائه خدمات پس از فروش بپردازند. به بیان ساده تر، سایپا سراغ محصولاتی رفته است که از یک منظر اهداف مدنظر آیین نامه را محقق می کند و از منظر دیگر این محصولات می توانند با امکانات و آپشن هایی که دارند، نظر مصرف کنندگان را به خود جلب کنند. بنابراین با توجه به این که یک محموله هزار دستگاهی نیز در آستانه ورود به کشور هستند، می تواند سایپا را پیشگام واردات خودرو در دور جدید دانست.

۴.۸ امتیاز از ۱۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.