مشخصات فنی سایپا آریا معلوم شد

مشخصات فنی سایپا آریا معلوم شد
مشخصات فنی سایپا آریا معلوم شد

گروه خودروسازی سایپا می خواهد تا در سال ۱۴۰۲، آریا را با پیشرانه ای متفاوت نسبت به محصولات فعلی خود به بازار عرضه کند. گفته می شود که پیشرانه سایپا آریا وارداتی است و از همان ابتدا این خودرو با جعبه دنده اتوماتیک عرضه خواهد شد. برای همین مشخصات فنی سایپا آریا به نمایندگی های این گروه خودروسازی اعلام شده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، آریا قرار است تا با قوای محرکه شبیه به شاهین G به بازار عرضه شود. اما مدیریت جدید سایپا تصمیم گرفت تا با به تعویق انداختن برنامه عرضه این کراس اوور ملی (هاچ بک کراس ملی) نمونه متفاوت از شاهین را در باطن آریا به مشتریان ارائه دهد. برای همین با وجود آماده بودن خط بدنه آریا، هنوز عرضه این کراس اوور آغاز نشده و گفته می شود که این خودرو در نیمه بهمن ۱۴۰۲ به بازار می آید.

در راستای متمایز قرار دادن آریا نسبت به شاهین، مشخصات فنی این محصول جدید به طور کامل متفاوت از سدان خانواده SP100 سایپا بوده و قوای محرکه به مراتب قابل اطمینان تری برای این خودرو انتخاب شده است. همچنین منابع آگاه می گویند که تجهیزات مورد نیاز برای تولید داشبورد و اجزای کابین با روکش نرم توسط سایپا خریداری شده تا کابین آریا بر خلاف شاهین با متریالی متفاوت و با داشبورد و رودری هایی بهتر تولید شوند.

پیشرانه سایپا آریا

سایپا آریا قرار است تا با یک پیشرانه وارداتی دو لیتری به بازار عرضه شود. این پیشرانه مهندسی میتسوبیشی را دارد و نمونه ارتقا یافته سری ۴G94 میتسوبیشی است که در بازار چین توسط کمپانی DAE تولید می شود و ۴J20V نام دارد. این پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی، به فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ ها مجهز بوده و در نسخه MPi قدرت حدود ۱۴۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۸۸ نیوتن متر تولید می کند. اما گویا سایپا نسخه GDi و ارتقا یافته پیشرانه ۴J20V را انتخاب کرده است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۰۴ نیوتن متر تولید می کند.

جعبه دنده سایپا آریا

آریا قرار است تا از همان ابتدا با جعبه دنده اتوماتیک وارد خط تولید شود. این خودرو جعبه دنده اتوماتیکی با ساختار AT دارد و شش سرعته خواهد بود. گفته می شود که جعبه دنده ۶AT این کراس اوور ملی هم مانند پیشرانه از کمپانی DAE تامین می شود. سیستم انتقال قدرت سایپا آریا، توان به چرخ های جلوی این خودرو می رساند.

امکانات سایپا آریا

آریا در بحث امکانات رفاهی و ایمنی قرار نیست که آنچنان با شاهین تفاوت داشته باشد. نمونه پایه سایپا آریا به دو کیسه هوا، سانروف، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، سنسور فشار باد تایرها، آینه های تاشو برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی و… مجهز است. نمونه های کامل تر آریا امکاناتی مانند کیسه هوای جانبی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه و… را خواهند داشت.

۴.۴ امتیاز از ۴۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.