سایپا آریا در خیابان رؤیت شد

سایپا آریا
سایپا آریا

بار دیگر، یک دستگاه سایپا آریا در بزرگراه بابایی رؤیت شد، که احتمالاً برای انجام برخی تست ها و یا تهیه تیزر تبلیغی عازم فرودگاه سپهر بوده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سایپا آریا را باید دقیقاً یک محصول ایرانی و با شیوه عرضه خودروسازان ایرانی دانست، چراکه از زمان رونمایی آن تا امروز که دوباره دیده شده است، بارها و بارها تا یک قدمی عرضه آمده و بازگشته و دستخوش تغییرات شده و فاصله طراحی تا تولید این خودرو به قدری زیاد و کسل کننده شده است که دیگر کم تر کسی انتظار آمدن آریا را می کشد. حتا در این بین و در نمایشگاه مشهد، تصویری از داشبورد جدید این خودرو هم اکران شده بود که مشخص نیست به نسخه های اولیه آریا برسد یا باید منتظر آن در نمونه های پلاس و غیره باشیم.

مشخصات فنی سایپا آریا

محمد علی تیموری، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، همواره در تمام نشست های خبری اعلام می کند که مانع شده است آریا را شهید کنند و از عرضه این خودرو با موتور شاهین ممانعت به عمل آورده است. طبق آخرین اخبار، آریا با موتور میتسوبیشی به حجم ۲۰۰۰ سی سی و تفاوت هایی در تریم داخلی به تولید خواهد رسید. به نظر می رسد این مورد دقیقاً دلیلی برای تست های مجدد این خودرو و عدم عرضه آن تا امروز باشد، چراکه خط بدنه این خودرو مدت هاست آماده است و تنها تغییرات فنی باعث تأخیر در عرضه آریا و جلوگیری از شهادتش شده است.

پیشرانه آریا مهندسی میتسوبیشی را خواهد داشت؛ این پیشرانه نمونه ارتقایافته ۴G94 است که در چین توسط کمپانی DAE به تولید می رسد و ۴J20V نام دارد. این پیشرانه ۴ سیلندر دارای فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ هاست و در نمونه MPi قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۴۴ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۸۸ نیوتن متر است. این پیشرانه در نسخه GDi، که گویا مورد انتخاب سایپاست، دارای قدرتی معادل ۱۵۰ اسب و بیشینه گشتاور ۲۰۴ نیوتن متر است. سایپا آریا قرار است از همان ابتدا با جعبه دنده اتومات AT شش سرعته وارد بازار شود. طبق شنیده ها تأمین کننده این جعبه دنده هم کمپانی DAE خواهد بود.

امکانات سایپا آریا

آریا در بحث امکانات رفاهی و ایمنی قرار نیست تفاوت زیادی با شاهین داشته باشد؛ نمونه پایه سایپا آریا به دو کیسه هوا، سانروف، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، ره‌یاب ماهواره ای، سنسور فشار باد تایرها، آینه های تاشو برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی و… مجهز است. نمونه های کامل تر آریا امکاناتی مانند کیسه هوای کناری، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه و… را خواهند داشت.

آریا برای چه کاری در خیابان بوده است؟

با توجه به حمل آریا روی کفی و از طرفی رؤیت آن در محدوده اتوبان بابایی، احتمالاً این خودرو در حال انتقال به فرودگاه سپهر برای انجام برخی تست ها و یا تهیه تیزر تبلیغاتی بوده است.

سایپا آریا چه مشخصاتی خواهد داشت؟

پیشرانه آریا مهندسی میتسوبیشی را خواهد داشت؛ این پیشرانه نمونه ارتقایافته ۴G94 است که در چین توسط کمپانی DAE به تولید می رسد و ۴J20V نام دارد. این پیشرانه ۴ سیلندر دارای فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ هاست و در نمونه MPi قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۴۴ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۸۸ نیوتن متر است. این پیشرانه در نسخه GDi، که گویا مورد انتخاب سایپاست، دارای قدرتی معادل ۱۵۰ اسب و بیشینه گشتاور ۲۰۴ نیوتن متر است.

سایپا آریا چه امکاناتی خواهد داشت؟

نمونه پایه سایپا آریا به دو کیسه هوا، سانروف، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، ره‌یاب ماهواره ای، سنسور فشار باد تایرها، آینه های تاشو برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی و… مجهز است. نمونه های کامل تر آریا امکاناتی مانند کیسه هوای کناری، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه و… را خواهند داشت.

۳.۵ امتیاز از ۲۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.