ساینا S؛ خودرویی که می تواند بیش تر مورد توجه واقع شود

ساینا S

در این محتوا به سراغ سدان اقتصادی سایپا به نام ساینا S آمده ایم تا آن را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

مدیران 777 مدیران 777

این روزها بازار خودرو به حدی آشفته است و به حدی خودروها به صورت روزانه افزایش قیمت دارند که باید اذعان کرد به صورت لحظه ای از دسترس عموم مردم خارج می شوند و خودروهای ساده و معمولی دیروز، خودروهای لوکس و گران قیمت امروز هستند. در این بین اما برخی محصولات نظیر ساینا S همچنان در این آشفته بازار، قیمت به نسبت مناسبی دارند و می توانند این روزها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ساینا S

ساینا S را می بایست ارزان ترین سدان صفر کیلومتر بازار دانست که در طراحی آن فارغ از جنبه های زیبایی شناختی، از المان های روز استفاده شده است. جلوپنجره و چراغ های جلو، تزیینات کرومی بدنه و قاب دور جلوپنجره، چراغ های پشت با شباهت به محصولات ب ام و و…، همه و همه عناصری هستند که این سدان سایپا را با سایر محصولات هم‌رده خود متفاوت می کنند. ساینا S را پس از شاهین می بایست دومین سدان سایپا با زبان طراحی جدید دانست که در آن سعی شده است فاصله ی به نسبت قابل توجهی با محصولات پیشین ایجاد شود.

مزایای ساینا S

ساینا S

ساینا S همان طور که ذکر شد، در بازار پر تب و تاب داخلی که هر لحظه قیمت ها افزایش می یابند، همچنان یک سدان اقتصادی و مناسب برای خانواده به شمار می آید. این خودرو همچنین با ثبت مصرف سوختی کم تر از ۷ لیتر در صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۵، علاوه بر این که در کاهش آلودگی های زیست محیطی تأثیرگذار است، می تواند گزینه ای مناسب برای تاکسیرانی درون شهری نیز تلقی شود. مخارج کم، مصرف سوخت پایین، پیشرانه اقتصادی و… می توانند ساینا S را به محصولی مناسب برای رانندگان تاکسی های اینترنتی و ناوگان تاکسیرانی شهری مبدل نمایند. به تمام این موارد می توانید نسخه دوگانه سوز ساینا S را هم اضافه نمایید که بی هیچ گونه چون و چرا، این نسخه کم مصرف ترین سدان صفر کیلومتر بازار به حساب می آید.

اصلاحات ساینا S

ساینا S با این که فیس لیفتی از ساینا محسوب می شود، اما اصلاحات آن فقط در بخش ظاهری نیست، بلکه در بخش سیستم برقی خودرو نیز تغییرات مثبتی صورت پذیرفته که امکان نصب اکثر آپشن های برقی را برای این خودرو فراهم آورده است. همچنین عایق بندی کابین نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته که از دیگر اصلاحات آن است.

امکانات ایمنی و رفاهی

کابین ساینا S

امکانات ساینا S شامل مواردی نظیر سنسور پارک عقب، تهویه الکتریکی، دو عدد ایربگ، چراغ های روز، سامانه GSI، کامپیوتر سفری، صندوق پران برقی، فرمان طرح Dکات و… است.

مشخصات فنی

ساینا S در بخش فنی به پیشرانه M15 سایپا مجهز است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۸۷ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر است و در آینده سایپا در نظر دارد نسخه M15GSI را جایگزین پیشرانه فعلی کند که هم از نظر عملکرد و توان فنی و هم از نقطه نظر آلیاژهای مصرفی نسبت به پیشرانه M15  استاندارد بهبود یافته است.

پیشنهاد نهایی

ساینا S

نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی در کشور، یکی از مسائلی است که به طور مستقیم بر کاهش میزان آلودگی هوا هم تأثیر دارد. از طرفی، گزینه هایی می بایست برای رانندگان تاکسی های شهری پیشنهاد شود که از نظر هزینه های اولیه و ثانویه، اقتصادی و مقرون به صرفه تلقی شوند و از سوی دیگر، چهره شهر را نیز بهبود بخشند. با احتساب این موارد، ساینا S را باید در کنار خودروهای بزرگ تری چون سورن پلاس، گزینه ای مناسب و کم مصرف جهت نوسازی ناوگان فرسوده ی تاکسی‌رانی برشمرد که ضمن امکان تأمین در تیراژ بالا، ابعاد مناسبی برای سرنشینان و فضای بار دارد و مصرف سوخت آن نیز، به خصوص در نمونه های گازسوز، عددی بسیار ایده آل است.

۴.۶ امتیاز از ۲۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.