ساینا GX اتوماتیک + مشخصات فنی و تصاویر

تغییرات استاندارد بر روی سایپا ساینا S
تغییرات استاندارد بر روی سایپا ساینا S

سایپا در پیش فروش جدید خود در سامانه یکپارچه نام ساینا GX اتوماتیک را به عنوان یکی از محصولات قابل عرضه آورده است، اما با نگاهی به وب‌سایت شرکت، متوجه خواهید شد که کاتالوگ این خودرو همچنان بارگزاری نشده است!

مدیران 777 مدیران 777

این روزها سایپا از جمله خودروسازانی است که برای گسترش سبد محصولات خود دست به دامن انواع پسوندها و پیشوندها شده است و برای یک خودرو، چهار یا پنج پسوند از قبیل S، آپشنال، R ،RS، آپشنال ۸۵گانه و اخیراً GX را ارائه می کند. در این محتوا قصد داریم به ساینا GX با گیربکس اتومات بپردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ساینا S اتوماتیک

ساینا S اتومات را به طور کلی می بایست یک سدان اقتصادی دانست که در طراحی آن فارغ از جنبه های زیبایی شناختی، سعی شده است از المان های روز استفاده شود و به نوعی می توان آن را ارزان ترین سدان اتومات صفر کیلومتر دانست که به زودی به بازار خواهد آمد. اکنون سایپا پسوند جدیدی از این خودرو به نام GX را قصد دارد در دو تیپ دنده ای و اتومات ارائه کند که البته نام تیپ اتومات اگرچه در سایت esalecar.ir آمده است، اما مشخصات آن به طور رسمی در وب‌سایت شرکت سایپا موجود نیست.

مشخصات فنی ساینا GX اتوماتیک

ساینا GX اتوماتیک CVT
ساینا GX اتوماتیک CVT

پیشرانه استفاده شده در این خودرو M15 و از نوع GSI است. این پیشرانه توان تولید ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت و گشتاور به اندازه اندکی در این پیشرانه افزایش داشته است، اما نکته فنی اصلی خروجی های عددی نیست. مهندسان سایپا با تغییرات فنی پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر ۸ سوپاپ در کنار به کارگیری سیستم VVT-i توانسته اند نمودار گشتاور این پیشرانه را بهبود دهند. این یعنی در دورهای پایین تر گشتاور بالاتری را نسبت به نسخه های قبلی در این خودرو خواهیم داشت.

حتما بخوانید: مشخصات فنی ساینا GX دنده ای

قدرت تولیدی پیشرانه توسط جعبه دنده CVT تیپ ترونیک ۶ سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود و در این بخش تغییری نداریم. دریچه گاز این تیپ از نوع برقی و فرمان هم الکترونیکی است. مصرف سوخت این تیپ مشابه ساینا S اتومات احتمالاً ۷.۷۸ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

امکانات ساینا GX اتوماتیک

امکانات ساینا GX اتوماتیک
امکانات ساینا GX اتوماتیک

در این خودرو امکاناتی نظیر دو کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم ضد سرقت، نمایش دمای هوای بیرون، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، نشانگر تعویض دنده، سنسور پارک عقب، صندلی راننده شش حالته دستی، ایزوفیکس، تریم داخلی چرمی، چراغ های جلوی همراهی کننده، دی لایت، اتولایت، سیستم پایش میزان فشار بار تایرها (TPMS)، کنترل صدا از روی فرمان، دوربین عقب، مانیتور ۷ اینچی، شیشه های دودی عقب و… دیده می شود.

البته به این نکته هم باید اشاره کرد که سایپا قرار بود طراحی جدید داشبورد را برای این خودرو داشته باشد و ساینا GX با خط طراحی جدید داشبورد به بازار بیاید، اما در تصاویر ارائه شده در کاتالوگ همچنان همان چینش قدیمی را می بینیم و مشخص نیست تکلیف آن پروژه چه شد و بالاخره ساینا G چه زمانی عرضه می شود.

قیمت ساینا GX

سایپا هنوز به صورت رسمی قیمتی برای نسخه های ارتقایافته ساینا GX اتومات اعلام نکرده است، بنابراین مشتریان این خودرو در سامانه یکپارچه باید براساس حدس و گمان و قیمت محصولات نزدیک به این خودرو از شرکت سایپا، قیمت نسخه GX اتومات را بیابند!

۳.۴ امتیاز از ۱۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.