بازتاب معرفی سایپا اطلس در رسانه های خارجی

بازتاب معرفی سایپا اطلس
بازتاب معرفی سایپا اطلس

سایپا اطلس جدیدترین محصول سایپا است که به تازگی تولید آزمایشی آن آغاز شده و حالا رسانه های تخصصی خودرو در خارج از کشور به بررسی آن پرداخته اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

دنیای خودرو این روزها آن قدر پیشرفته شده است که کم تر خبری را در رسانه های تخصصی خودرو در مورد ایران می بینیم. خبرهای مربوط به صنعت خودروی ایران در رسانه های تخصصی خودرو محدود به تحریم ها و همکاری با روسیه برای ساخت خودرو می شدند، اما به تازگی، سایت تخصصی Carscoops در گزارشی به معرفی سایپا اطلس پرداخته است. البته این وب‌سایت پیش تر هم در مورد ال نود ایرانی یا همان P90 هم خبری منتشر کرده بود و گویا از معدود سایت های خبری خودروست که صنعت خودروی ایران را رصد می کند.

مدیران 777 مدیران 777

اطلس یا همان کوییک یا همان پراید!

بازتاب معرفی سایپا اطلس
بازتاب معرفی سایپا اطلس

اگر به تصویری که این سایت خبری به عنوان عکس اصلی استفاده کرده دقت کنیم، متوجه تصویر پراید در گوشه می شویم. در ابتدای این گزارش، سایپا به عنوان بزرگ ترین خودروساز ایران معرفی شده است که تولید خودروهای تحت لیسانس را انجام می دهد. در همین جا دقت کنید که این وب‌سایت خودروساز ملی ما را به عنوان طراح و تولیدکننده خودروی مستقل نمی شناسد. در ادامه از سایپا اطلس می گوید که خودرویی در کلاس کراس سوپرمینی است و نسخه ای ارتقایافته از همان سایپا کوییک محسوب می شود. نکته جالب این است که در ادامه اشاره می کند که کوییک هم در واقع اساس و پایه کیا پراید را دارد که در سال ۱۹۸۶ تولید می شد!

بررسی سایپا اطلس در سایت Carscoops

در ادامه این گزارش بیان می شود که اطلس فیس لیفتی از کوییک است و به تغییرات ایجادشده در طراحی می پردازد و در مورد تنوع ترکیب های رنگی بالا در طراحی اطلس، که در تصاویر رسمی دیده شده، اشاره می کند. این سایت در ادامه به این نکته اشاره می کند که با وجود تغییرات انجام شده در بحث طراحی، چرخ های کوچک ۱۴ اینچی به ما یادآوری می کند با یک ساختار قدیمی طرف هستیم. در بخش دیگری، وب‌سایت Carscoops در مورد امکانات سایپا اطلس می گوید و با تعجب از رادار نقطه کور در این خودرو یاد می کند.

بازتاب معرفی سایپا اطلس
بازتاب معرفی سایپا اطلس

در مورد بحث فنی به پیشرانه ۱.۵ لیتری اطلس اشاره می شود و در گزارش آمده است که این پیشرانه در بسیاری از محصولات سایپا استفاده می شود که البته در اطلس به روزرسانی هایی داشته است. Carscoops می گوید اطلس براساس پلتفرم سایپا X200 ساخته شده که نمونه ای بهبود یافته از پلتفرم کیا پراید یا همان فورد فستیوا است و قدمت آن به ۱۹۸۶ برمی گردد. این وب‌سایت تخصصی خودرو می گوید اکثر تولیدات سایپا بر مبنای همین پلتفرم قدیمی است.

سایپا؛ یک اقتصادی ساز به هر قیمتی

وب‌سایت Carscoops در ادامه می گوید ما نمی دانیم که مهندسان سایپا تا چه میزان این پلتفرم را تغییر داده اند، اما بعید است که این پلتفرم بتواند در زمینه ایمنی، راحتی و المان های رانندگی، استانداردهای مدرنی را ارائه دهد. چشم انداز خودروسازی از دهه ۸۰ بسیار تغییر کرده است و تولید خودرو براساس چنین پلتفرمی توجیه ندارد و البته این پلتفرم به سایپا امکان تولید خودروهای اقتصادی را می دهد و اقتصادی بودن اولین اولویت بازار ایران است.

در انتهای این گزارش هم به این نکته اشاره شده است که در سال ۲۰۲۳ اطلس به مرور جای کوییک سایپا را پر می کند و البته مشتریانی که به دنبال خودرویی مدرن تر هستند باید سراغ آریا یا شاهین بروند که براساس پلتفرم نسل دوم یاریس ساخته شده اند.

با عضویت در کانال تلگرام اسب بخار از جدیدترین اخبار روز خودرو مطلع شوید

۴ امتیاز از ۳۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.