سوزوکی ویتارا وارداتی راسا موتور رویت شد

سوزوکی ویتارا راسا موتور
سوزوکی ویتارا راسا موتور

طبق عکس های ارسالی از طرف مخاطبین اسب بخار، متوجه حضور سوزوکی گرند ویتارا در ایران شدیم و کاملاً روشن است که راسا موتور خاورمیانه قصد دارد آن را وارد و در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مدتی قبل شایعه قرار داشتن سوزوکی گرند ویتارا در سبد وارداتی های راسا موتور خاورمیانه مطرح شد. حال اما با توجه به عکس های ارسالی از جانب یکی از مخاطبین اسب بخار، متوجه حضور نسخه نمونه این کراس اوور ژاپنی جهت کسب مجوزهای لازم و طی مراحل تست های فنی شدیم. پس از پرس و جوهای صورت گرفته نیز مشخص شد که راسا موتور خاورمیانه متولی واردات این کراس اوور به ایران خواهد بود.

به این ترتیب مانند سوزوکی سیاز، بالنو و سوئیفت، گرند ویتارا هم قرار است با راسا موتور خاورمیانه به ایران بیاید.

طبق عکسی که در اختیار داریم در پشت نسخه نمونه دو کلمه Hybrid و All Grip درج شده که نشان دهنده تیپ وارداتی ویتارا است.

سوزوکی گرند ویتارا وارداتی قرار است با یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی کوچک ۱۲ ولتی عرضه شود. به این ترتیب پس ویتارایی که قرار است به ایران بیاید مجهز به پیشرانه هیبرید خفیف یا Mild-Hybrid خواهد بود. این دو موتور الکتریکی و بنزینی در مجموع می توانند ۱۰۲ اسب بخار توان و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته AT با سیستم AWD به هر چهار چرخ خودرو تحویل دهند.

به طور کلی می توان گفت که ویتارا راسا موتور از لحاظ فنی نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و با در نظر گرفتن محدودیت ارزی برای واردات، احتمالاً کم آپشن ترین تیپ موجود از این خودرو نیز وارد شود. با این وجود باید دید در صورت حضور این خودرو در بازار کشور، چه استقبالی در بازار خودرو از آن خواهد شد.

۲.۹ امتیاز از ۷۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.