افزایش قیمت شدید محصولات فردا موتورز (تکذیب شد)

افزایش قیمت محصولات فردا موتورز - دی 1401
افزایش قیمت محصولات فردا موتورز – دی ۱۴۰۱

با توجه به پیام مخاطبان اسب بخار و پیگیری این رسانه، صبح امروز برخی نمایندگی های فردا موتورز قیمت جدید محصولات این شرکت خودروساز خصوصی را با افزایش قیمت به مشتریان اعلام کرده اند. دقایقی قبل شرکت فردا موتورز هرگونه افزایش قیمت محصولاتش را تکذیب کرد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در حال حاضر فردا موتورز بخشنامه جدیدی را بر روی وبسایت خود قرار نداده است. اما برخی از نمایندگی های این شرکت قیمت های جدیدی را برای فروش قطعی FMC T5 و FMC SX5 به مشتریان خود اعلام می کنند. با توجه به پیگیری انجام شده، تحویل سری جدید فروش FMC T5 شصت روز کاری خواهد بود و SX5 هم با موعد تحویل ۱۲۰ روز کاری به فروش می رسد. همچنین در عرضه جدید محصولات فردا موتورز توسط نمایندگی ها، خبری از فروش اقساطی نیست و صرفاً مشتریان می توانند به صورت نقدی خرید خود را انجام دهند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

لازم به ذکر است که این فروش در برخی نمایندگی های فردا موتورز آغاز شده و افزایش قیمت قابل توجهی را نسبت به عرضه ابتدای دی ۱۴۰۱ داشته است. بر اساس اعلام نمایندگی های این شرکت، FMC T5 از قیمت یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان به قیمت جدید یک میلیارد و ۵۹۵ میلیون تومان رسیده و SX5 هم ۹۸۹ میلیون تومان در ابتدای این ماه قیمت داشته است، به بهای کارخانه ای یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان رسیده است.

حتماً ببینید:

۱- ویدیوی تست و بررسی FMC SX5 در اسب بخار

۲- ویدیوی تست و بررسی FMC T5 در اسب بخار

نام خودروقیمت قدیم (تومان)قیمت جدید (تومان) تکذیب شد
FMC T5۱.۲۴۹.۰۰۰.۰۰۰۱.۵۹۵.۰۰۰.۰۰۰
FMC SX5۹۸۹.۰۰۰.۰۰۰۱.۱۷۰.۰۰۰.۰۰۰

در چند هفته گذشته شاهد بودیم که شرکت های خصوصی مانند مدیران خودرو، کرمان موتور و خودروسازان راین افزایش قیمتی را برای محصولات خود در نظر گرفتند و بر خلاف ماه های گذشته، ظرفیت فروش خودروهای این شرکت ها در کمتر از چند ساعت به اتمام رسید. نکته قابل توجه این است که این روزها بسیاری از شرکت های خصوصی، فروش محصولات در شبکه نمایندگی های خود را با تاخیر در اطلاع رسانی آغاز می کنند و یا مانند مکث موتور، اطلاع رسانی را به صورت محدود انجام می دهند. حال گویا فردا موتورز هم چنین سیاستی را در پیش گرفته و بدون اطلاع رسانی قبلی، فروش محدود خودروهایش را با قیمت جدید و افزایش قابل توجه آغاز نموده است. نکته مهم این است که در شرایط فروشی که توسط نمایندگی های این شرکت اعلام می شود، قیمت جدید FMC T5 و FMC SX5 نزدیک به بهای بازار آزاد بوده و صرفاً حدود ۱۰ درصد قیمت کمتری را نسبت به بازار دارند.

لازم به ذکر است که هنوز فردا موتورز در مورد این افزایش قیمت اطلاع رسانی را انجام نداده و جزئیات دقیق بخشنامه فروش جدید این شرکت مشخص نیست.

تکذیب افزایش قیمت محصولات فردا موتورز در دی ۱۴۰۱

پس از انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت محصولات فردا موتورز در فضای مجازی، معاونت بازاریابی شرکت فردا موتورز به صورت رسمی اعلام کرد که هیچگونه افزایش قیمتی را برای محصولاتشان در نظر نگرفته اند و بزودی بخشنامه فروش جدید خودروهای این شرکت جهت عرضه در «بورس کالا» و تخصیص خودرو به طرح »جایگزینی خودروهای فرسوده» و طرح «حمایت از جوانی جمعیت» اطلاع رسانی می شود.

صبح امروز اخباری در فضای مجازی مبنی بر افزایش قیمت کراس اوورهای SX5 و T5 فردا موتورز منتشر شد. با بررسی های انجام شده از سوی این شرکت، فهرست قیمتی منتشر شده مربوط به برخی شرکت های واسپاری خودرو بوده که فردا موتورز به هیچ وجه فروش مدتدار محصولاتش را به غیر نمایندگی های خود و بر اساس بخشنامه های مصوب تایید نمی کند و نسبت به هرگونه عواقب ناشی خرید خودرو از شرکت های غیر رسمی مسئولیتی ندارد.

محمدرضا آریان نژاد، معاونت برندینگ و بازاریابی فردا موتورز در مورد روند عرضه کراس اوورهای این شرکت خودروسازی گفت: «در دی ۱۴۰۱، شرکت فردا موتورز تنها یک بخشنامه فروش نقدی و اقساطی را برای خودروهای FMC SX5 و FMC T5 بر اساس قوانین منتشر کرد و در حال حاضر ظرفیت فروش این بخشنامه در نمایندگی ها به پایان رسیده و پس از آن، فردا موتورز قیمت جدیدی را برای خودروهایش در نظر نگرفته است».

آریان نژاد ضمن تکذیب هرگونه افزایش قیمت رسمی کراس اوورهای FMC، فردا موتورز اعلام کرد که بزودی فروش خودروهای FMC T5 و FMC Suba M4 بر اساس قوانین وزارت صمت در بورس کالا آغاز خواهد شد و بر اساس مصوبات موجود، ظرفیت قانونی به طرح «نوسازی ناوگان فرسوده» و طرح «حمایت از جوانی جمعیت» تخصیص داده می شود.

معاونت برندینگ و بازاریابی این شرکت در پایان یادآور شد که متقاضیان محصولات فردا موتوز، می توانند با مراجعه به وبسایت رسمی این شرکت خودروسازی به نشانی fardaco.com ، از آخرین شرایط فروش این شرکت آگاه شوند.

۲.۴ امتیاز از ۱۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.