آمار 9 ماهه تولید سواری توسط خودروسازان خصوصی + جدول

آمار تولید سواری خودروسازان خصوصی
آمار تولید سواری خودروسازان خصوصی

آمار ۹ ماهه تولید سواری توسط خودروسازان خصوصی نشان می دهد از مجموع ۲۲۳ هزار و ۴۴۲ دستگاه انواع خودرویی که تولید شده است، نزدیک به ۱۸۰ هزار دستگاه به انواع سواری اختصاص یافته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، خودروسازان بخش خصوصی در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری توانسته اند نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۶۹ درصدی را ثبت کنند. سال گذشته طی این مدت، در مجموع، ۱۳۲ هزار و ۲۱۸ دستگاه انواع خودرو توسط خودروسازان غیر تولید شده بود که این آمار در سال جاری به ۲۲۳ هزار و ۴۴۲ دستگاه رسیده است. بنا بر آخرین گزارش وزارت صمت، خودروسازان بخش خصوصی ۱۷۹ هزار و ۴۹۱ دستگاه سواری تولید کرده اند که از رشد ۸۱ درصدی خبر می دهد. همچنین در این مدت، ۲۴۶۷۸ دستگاه وانت (۳۳درصد رشد)، ۳۳۵ دستگاه ون (۶۵ درصد افت)، ۶۱۲ دستگاه مینی بوس و میدل باس (۲۰ درصد افت) اتوبوس ۳۳۱ دستگاه (۳۲درصد افت) و ۱۷۹۹۵ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده (۴۸درصد رشد) توسط خودروسازان بخش خصوصی تولید شده است.

آمار تفکیکی تولید آذر ماه

خودروسازان بخش خصوصی همچنین در آذرماه سال جاری ۲۴۹۹۷ دستگاه سواری، ۲۵۴۵ دستگاه پیکاپ، ۸۲ دستگاه ون، ۲۶ دستگاه مینی بوس و میدل باس، ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۸۸۹ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده تولید کرده اند. ضمن این که در این مدت، تولید اتوبوس، مینی بوس و میدل باس با افت همراه شده است.

مدیران خودرو همچنان در صدر تولیدکنندگان سواری

براساس این آمار، مدیران خودرو همچنان در صدر تولیدکنندگان سواری قرار دارد. این خودروساز در آذر ماه سال جاری موفق به تولید ۱۴ هزار و ۳۲۰ دستگاه انواع سواری شده، که مجموع تولید این شرکت را به ۱۰۴۰۷۹ دستگاه رسانده است. در این میان ام وی ام ایکس ۲۲، تیگو ۷ و ام وی ام ایکس ۵۵ بیش ترین میزان تولید را داشته اند.

آمار تفکیکی تولید سواری در مدیران خودرو

نام محصولتولید آذرماه (دستگاه)تجمیع تولید ۹ ماهه
آریزو ۵۱۷۹۷۱۱۸۷۴
آریزو ۶۹۱۲۷۳۱۷
آریزو ۸۱۲۰۵
تیگو ۵۱۱
تیگو ۷۳۳۰۷۱۷۵۲۶
تیگو ۸۹۵۰۱۲۱۸۶
وی ایکس۱۹۷۱۹۷
ام وی ام ایکس ۲۲۰۲۲۲۹۳
ام وی ام ایکس ۳۳۰۰
ام وی ام ایکس ۵۵۱۴۵۰۱۳۲۰۸
اف ایکس اومودا۱۵۸۷۱۲۸۲۸
ایکس ۳۳ کراس۹۱۱۶۴۴۶
جمع تولید۱۴۳۲۰۱۰۴۰۷۹

رشد تولید سواری در کرمان موتور

آبی پوشان کرمانی نیز در میان خودروسازان بخش خصوصی توانسته اند در تولید سواری رشد ۴۳ درصدی را کسب کنند. در این مدت، کرمان موتور ۴۲۳۱۳ دستگاه انواع سواری تولید کرده است، که جک جی ۴، جک اس ۵ و جی ۷ بیش ترین آمار تولید در این خودروساز را به خود اختصاص داده اند.

آمار تفکیکی تولید سواری در کرمان موتور

نام محصولتولید آذرماه (دستگاه)تجمیع تولید ۹ ماهه
جک جی ۴۲۱۹۰۱۶۳۰۵
جک اس ۳۷۴۹۶۴۷۱
جک اس ۵۱۲۸۴۸۴۱۸
کی ام سی کی ۷۰۲۹۱۲
کی ام سی ایکس ۵۰۵۴
جی ۷۱۴۸۵۸۱۵۳
جمع تولید۵۷۰۸۴۲۳۱۳

بهمن موتور سومین تولیدکننده سواری بخش خصوصی

بهمن موتور نیز توانسته است در ۹ ماه ابتدایی سال جاری با تولید ۱۹۳۸۵ دستگاه سواری نام خود را به عنوان سومین تولیدکننده سواری بخش خصوصی ثبت کند. در میان محصولات سواری این خودروساز، فیدلیتی بیش ترین سهم تولید را به خود اختصاص داده است.

آمار تفکیکی تولید سواری در بهمن موتور

نام محصولتولید آذرماه (دستگاه)تجمیع تولید ۹ ماهه
بی ۳۰۰۴۱۴
دیگنیتی۳۲۴۳۴۹۷
فیدلیتی۲۴۰۴۱۲۸۴۹
ریسپکت۳۱۶۲۶۲۵
جمع تولید۳۰۴۴۱۹۳۸۵

آرین پارس موتور با یک محصول

در میان تولید کنندگان بخش خصوصی آرین پارس موتور با یک محصول توانسته است جایگاه چهارم تولید را کسب کند. این شرکت در این مدت ۶۴۲۳ دستگاه لاماری تولید کرده است.

فردا موتور یک گام تا ۵ هزار دستگاه

فرداموتور هم با تولید ۴۹۵۸ دستگاه سواری یک گام تا عبور از ۵ هزار دستگاه فاصله دارد.دراین مدت این خودروساز ۲۷۸۱ دستگاه اس ایکس ۵ ، ۵۹۴ دستگاه سوبا ام ۴ و ۱۵۸۳ دستگاه تی ۵ تولید کرده است.ضمن اینکه طی مدت یاد شده تولید سدان بی ۵۱۱ در فردا موتور به صفر رسیده و در آذرماه هم تولید سوبا ام ۴ در این خودروساز متوقف شده است.

وضعیت تولید سواری در سایر خودروسازان

این آمار همچنان نشان می دهد که وضعیت تولید سواری در سایر خودروسازان چندان مناسب نبوده و تیراژ تولید آنان به هزار دستگاه هم نرسیده است. البته با توجه به این آمار دیارخودرو توانسته است رشد تولید را تجربه کند.

آمار تفکیکی سایر خودروسازان بخش خصوصی

نام شرکتنام محصولتولید آذرتولید ۹ ماهه(دستگاه)
خودروسازان بمایکس ۳۰۲۹۰
خودروسازان راینآر ۳۰۲۳
 سئات آتکا۰۳۳
دیارخودروایکس ۳۵۱۱۷۸۷
سروش دیزلپاتریوت یواز۰۵
نورا موتورتیوولی۰۱۵۶
 رکستون۰۵۹
ایلیا موتوردایون وای ۵۱۱۳۴۴۳
ماموت خودروتیارا اتومات۰۳۸۰
 تیارا دستی۰۸۴
 ایکس ۵ پرایم۱۱
  ۱۲۵۲۲۶۱
۴.۸ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.