محصولات جدید یوآز به ایران می‌آید

محصولات جدید یوآز
محصولات جدید یوآز

به گفته مدیرعامل سروش دیزل مبنا سال آینده دو محصول جدید به نام های پروفی و هانتر وارد بازار خودرو خواهند شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سروش دیزل مبنا که طی سال های اخیر با محصولات هیوندای، از جمله کامیونت های ۶ و ۸ تُن، ون و مینی بوس حضور پررنگی در بازار خودرو ایران داشته است، اخیراً دو محصول شاسی بلند یوآز پاتریوت و پیکاپ را نیز روانه بازار کرده است.

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی یواز پیکاپ و پاتریوت در اسب بخار

استراتژی سروش دیزل؛ توسعه شبکه خدمات پس از فروش

در همین رابطه، مصطفی طاهری با اشاره به ورود محصولات جدید پیرو همکاری با شرکت یوآز روسیه درباره اهداف اصلی شرکت گفت: «اصلی ترین برنامه و استراتژی توسعه شبکه خدمات پس از فروش در کل کشور با تکیه بر جلب رضایت مشتری بوده است که در حال حاضر، خوشبختانه موفق شده ایم سراسر کشور را با یک شبکه گسترده پوشش دهیم.»

وی ادامه داد: «در بحث جلب رضایتمندی مشتری‌ در حوزه های فروش و خدمات پس از فروش هم با توجه به نظرسنجی‌هایی که توسط سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) انجام شده، در هر دو حوزه امتیاز بسیار خوبی کسب کرده ایم.»

تحقق اهداف تولید سروش دیزل

این فعال صنعت خودروسازی با اشاره ظرفیت تولید ۱۲۰ دستگاه ماهانه در یک شیفت و تحقق صددرصدی برنامه تولید در نیمه ابتدایی سال جاری افزود: «این مهم در حالی به دست آمده است که در شرایط تحریم قرار داریم. در این شرایط هم پرداخت و نقل و انتقال پول به شدت مشکل شده است و هم قطعات باید از چندین کشور عبور کند تا به ایران برسد. با این حال و به رغم تمام این مشکلات، خوشبختانه توانستیم به موقع قطعات مورد نیاز تولید و خدمات پس از فروش را به رغم ریسک های صد در صدی تأمین کرده و برنامه تولید را محقق کنیم.»  

خط تولید جدید سروش دیزل در سلفچگان

مدیرعامل سروش دیزل مبنا در ادامه با اشاره به توان تولید ۳۰۰ دستگاه خودرو در ماه از هدف گذاری برای تولید سالانه ۶ هزار دستگاه با راه اندازی یک کارخانه جدید در منطقه سلفچگان خبر داد و تصریح کرد: «تمام تلاش سروش دیزل مبنا بر این است که بتواند مشکلات پیش روی تولید را مدیریت کرده است و با راه اندازی خط تولید جدید علاوه بر دست یابی به اهداف تولید بتوانیم در ثبات بازار و ایجاد اشتغال اثرگذار باشیم. در واقع، ریسک ها را پذیرفته ایم و در راستای برنامه و استراتژی از پیش تعیین شده در حال حرکت هستیم.»

حضور متوازن سروش دیزل در تمام کلاس ها

طاهری در خصوص این که در حال حاضر تمرکز اصلی شرکت روی چه محصولاتی است توضیح داد: «براساس بازارسنجی و مطالعات دقیقی که انجام شده است روی تمام محصولاتی که تولید می کنیم تمرکز داریم، چراکه هر کدام از محصولات سروش دیزل مبنا با توجه به نوع کاربری جایگاه و بازار ویژه خود را دارد. به عنوان مثال، کامیونت های ما ۳۰ نوع کاربری دارد، ون هیوندای حدود هشت نوع کاربری دارد یا سواری کار تولیدی شرکت دو نوع کاربری دارد. به طورکل، در بازارهایی که حضور داریم ضریب نفوذ و سهم خوبی کسب کرده ایم.»

وی ادامه داد: «علاوه بر حضور در بازار، از فروش های سازمانی و دولتی خوبی هم برخودار هستیم. در بحث مینی‌بوس نیز جایگاه خوب و مناسبی داریم و این محصول توانسته است چهار ستاره کیفی را اخذ کند، که در نوع خود یک امتیاز بسیار بالا محسوب می شود. از سوی دیگر، سروش دیزل مبنا در بحث ون آمبولانس در حال حاضر حرف های زیادی برای گفتن دارد و در این سطح هم حرکت های بسیار خوبی انجام داده ایم. همان طور که اشاره کردم با توجه به توان و خاص بودن این خودروها خوشبختانه فروش های سازمانی مناسبی داشته ایم و قراردادهای خوبی با شرکت ها و سازمان هایی هم‌تراز با شرکت نفت، هلال احمر و ستادهای بحران استان‌ها منعقد کرده ایم.»

افزایش همکاری سروش دیزل با همتای روسی

مدیرعامل سروش دیزل مبنا درباره همکاری با شریک جدید روسی نیز  اظهار کرد: «برای همکاری با یوآز و ورود در حوزه تولید پیکاپ و شاسی بلند تقریباً دو سال مطالعه، تحقیق و بررسی دقیق و کارشناسانه انجام داده ایم. همچنین پس از تست های مختلف و بررسی این خودروها از سوی کارشناسان خبره و تست های مختلف در داخل و خارج از کشور با توجه به نوع کاربری آن ها به این نتیجه رسیدیم که با یوآز وارد بحث قرار داد شده است و در نهایت، پس از توافق پاتریوت و پیکاپ به تولید رسیدند.»

پاتریوت اتوماتیک یوآز آبان ماه می آید

طاهری درباره زمان ورود خودروهای اتوماتیک پاتریوت و پیکاپ یوآز گفت: «در حال اخذ مجوزهای مرتبط هستیم و براساس پیش بینی ها اتوماتیک این دو محصول اواخر آبان ماه وارد بازار خواهند شد.»

سروش دیزل افزایش قیمت نمی دهد

وی در ادامه درخصوص این که بعضی از خودروسازان خصوصی افزایش قیمت داشته اند، آیا سروش دیزل مبنا نیز برای افزایش قیمت برنامه دارد یا خیر؟ توضیح داد: «مبنای حرکت و استراتژی سروش دیزل مبنا برای بلندمدت برنامه ریزی شده است و بر همین اساس، نیز حرکت می کنیم. در واقع، به گونه ای عمل می کنیم که قیمت تمام شده محصول برای مشتری جذاب باشد، چراکه دنبال یک همکاری و ارتباط بلندمدت هستیم. این فرایند را هم در بحث شراکت خارجی و هم برای مشتریان داخلی پیش می بریم و اصولاً دنبال سود کوتاه مدت نیستیم. حتا گاهی اوقات با توجه به قیمت محصولات‌مان برخی مشتری ها فکر می کنند که آن ها چینی هستند، چراکه این کیفیت و قیمت در بازار کم تر دیده می شود.»

هانتر و پروفی از ۱۴۰۱ در ایران

مدیرعامل سروش دیزل مبنا همچنین با اشاره به برنامه شرکت برای تنوع سبد محصولات گفت: «در حال حاضر، غیر از دو محصولی که اخیراً به بازار عرضه کرده ایم، تولید دو محصول دیگر نیز در برنامه های سروش دیزل مبنا قرار دارد که در حال طی مراحل مرتبط و مورد نیاز هستند. این دو محصول نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارند. جیپ هانتر و تک کابینی به نام پروفی محصولات جدیدی هستند که براساس برنامه ریزی ها در سال آینده وارد بازار خواهند شد.

طاهری در ادامه ضمن اشاره حفظ فرایند موجود برای نیمه دوم سال و افزایش روند کیفی و توسعه ای تولیدات این شرکت اضافه کرد: «دنبال مسیری هستیم که با طی آن بتوانیم محصولات خود را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به مشتریان ارائه کنیم.»

تعمیق داخلی سازی بالای ۳۰ درصد

وی توضیح داد: «در کنار افزایش تولید و بالاتر بردن سطح کیفی در تلاش هستیم تا عمق داخلی‌سازی محصولات را هم بالا ببریم. در این میان، سعی می کنیم از توان قطعه سازان داخلی استفاده حداکثری داشته باشیم. استراتژی و اولویت اصلی شرکت در این زمینه کیفیت است. در واقع، دنبال این نیستیم که قطعات ارزان قیمت تهیه و با آن تولید کنیم تا قیمت تمام شده را پایین بیاوریم، چراکه واقعاً خود را در برابر مشتریان متعهد می دانیم. بنابراین اولویت اول و آخر در این خصوص کیفیت است.»

مدیرعامل سروش دیزل مبنا تصریح کرد: «خوشبختانه در داخلی سازی نیز حرکت خوبی را آغاز کرده ایم. به عنوان مثال، میزان داخلی سازی مینی‌بوس‌ها به ۳۰ و کامیونت‌ها نیز به ۲۸ درصد رسیده است. هدف این است که در مرحله اول در تمام محصولات  داخلی سازی را به بالای ۳۰ درصد برسانیم.»

اولویت سروش دیزل کیفیت است نه قیمت

طاهری ادامه داد: «خوشبختانه استراتژی شرکت در ارتباط با داخلی‌سازی خوب جواب داده است و قطعه سازان متوجه خواسته اصلی و مدنظر ما شده اند. قبلاً برخی شرکت‌های داخلی می‌آمدند و جنسی که آن طرف ۱۰۰ دلار بود را با قیمت ۲۰دلار پیشنهاد می‌دادند. شاید از نظر قیمتی بسیار به صرفه درمی آمد، اما کیفیت مدنظر حفظ نمی‌شد، اما اصرار بر طی مسیر هدف گذاری شده کار را به جایی رسانده است که در حال حاضر و به عنوان مثال، صندلی یا  کولری که برای مینی‌بوس ها استفاده می کنیم از مشابه خارجی کیفیت بالاتری دارد. خوشبختانه در بحث داخلی سازی خوب پیش رفته ایم و با فرایندی که طی کرده ایم، توانسته ایم مجوز استفاده از قطعات داخلی را از شرکت مادر نیز اخذ کنیم. این هم یک حرکت رو به جلوست و در این زمینه هم مشکل خاصی نداریم.»

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.