فناوری خودروهای الکتریکی مپنا به نمایش در آمد + تصاویر

نمایش فناوری خودروهای الکتریکی و برقی شرکت مکو گروه مپنا
نمایش فناوری خودروهای الکتریکی و برقی شرکت مکو گروه مپنا

روز گذشته با آغاز به کار بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران، گروه مپنا و شرکت مکو فناوری های خودروهای الکتریکی خود را به صورت رسمی به نمایش گذاشتند. در حال حاضر مکو به عنوان پیشتازترین مجموعه دانش بنیان و جوان در صنعت خودروهای الکتریکی بازار ایران شناخته می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در حال حاضر غرفه مپنا و مکو در نمایشگاه صنعت برق ایران در محوطه میدان تهران نمایشگاه بین المللی برپا شده است. در این غرفه پیکاپ تمام الکتریکی مپنا، اتوبوس برقی شتاب، تجهیزات شارژ خودروهای الکتریکی و… در معرض دید عموم و فعالان صنعت برق کشور قرار گرفته است.

مدیران 777 مدیران 777

حتماً بخوانید:

مشخصات رسمی خودروی برقی مپنا اعلام شد + تصاویر

اتوبوس برقی مپنا رونمایی شد + مشخصات

اتوبوس برقی شتاب که محصولی ملی و دانش بنیان به حساب می آید، نزدیک ترین دستاورد مپنا و مکو برای رسیدن به مرحله تجاری سازی است. مهندسان حاضر در این غرفه به خبرنگار اسب بخار گفتند که بزودی از پایان سال ۱۴۰۰ تولید رسمی اتوبوس برقی شتاب با همکاری مپنا (شرکت مکو) و شرکت عقاب افشان آغاز می گردد و تا پایان سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۰۰ دستگاه از این اتوبوس ایرانی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرها تحویل داده می شود. در حال حاضر این اتوبوس مراحل تست نهایی و اخذ مجوزهای ای-مارک را پشت سر می گذارد. اتوبوس برقی شتاب دارای نسل جدید فناوری خنک کاری سیستم الکتریکی خودروهای برقی است و می تواند به صورت هوشمند دمای ساختار الکتریکی را بر اساس مولفه های مختلف تنظیم کند.

همچنین در جدیدترین پروژه شرکت مکو گروه مپنا، شرکت کرمان موتور به میدان بازار خودروهای برقی آمده و مسئولیت برقی سازی سدان جک J4 را به این گروه فعال در زمینه برق سپرده است. به گفته مهندسان مکو، بزودی نسخه برقی جک J4 با فناوری قوای محرکه الکتریکی گروه مپنا به بازار معرفی می شود. این سدان الکتریکی قرار است تا با نسل جدید فناوری خودروهای برقی و سامانه خنک کاری هوشمند باتری و قوای محرکه به بازار عرضه شود. جالب است بدانیم که امروزه بسیاری از خودروهای برقی اقتصادی بازار چین، فاقد این فناوری هستند و با این اقدام، مپنا توانسته تا فناوری و مهندسی خود را پیشتازتر از برخی رقبای خارجی جلوه دهد.

در آن سوی ماجرا باید به خاطر داشته باشیم که امروز گروه مپنا و شرکت مکو فناوری بالایی را برای ساخت تجهیزات شارژ خودروهای برقی در اختیار دارند و تجاری سازی دستگاه های شارژ مدت هاست که در این مجموعه آغاز شده است. لذا نیاز است تا امروز مسئولان با آگاهی از دستاوردهای مهندسان جوان این شرکت و گروه صنعتی، حمایت های معنوی لازم را از آن ها داشته باشند.

عکس ها: علیرضا پاداش / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.